Volkswagen je nejinovativnější mainstreamovou značkou v oblasti elektrického pohonu
AutomotiveINNOVATIONS Award 2024: Volkswagen boduje inovacemi v mnoha oblastech od dojezdu přes nabíjecí výkon a spotřebu až po elektrický ekosystém. CAM každoročně analyzuje inovační aktivity přibližně 100 automobilových značek v Evropě, Asii a USA. V letošním roce bylo vybráno a vyhodnoceno cca 1000 inovací, které mohou v tvrdé konkurenci na globálních automobilových trzích poskytovat rozhodující zákaznickou výhodu. Předseda představenstva značky Volkswagen Schäfer: „Ocenění dokládá inovační posun u všech nových modelů ID.“
Praha - Volkswagen byl v anketě AutomotiveINNOVATIONS Award 2024 oceněn jako nejinovativnější mainstreamová značka v oblasti elektrického pohonu. Renomované ocenění je každoročně udělováno centrem automobilového managementu CAM (Center of Automotive Management). Volkswagen podle názoru CAM boduje rozmanitými inovacemi v různých technologických aspektech elektromobility. Zvláštní pozornost si přitom zaslouží prodloužení dojezdu, ale také optimalizace spotřeby elektrické energie a nabíjecího výkonu. Značka Volkswagen navíc prokazuje svou velkou inovační sílu v oblasti elektrického ekosystému, který zákazníkům výrazně zvyšuje komfort při nabíjení. Kromě toho byl pozitivně hodnocen také model ID.7 - první elektromobil značky Volkswagen v segmentu vyšší střední třídy.
Thomas Schäfer (vlevo) a prof. Dr. Stefan Bratzel z CAM při předání ocenění
Thomas Schäfer, předseda představenstva značky Volkswagen, při přebírání ocenění ve Wolfsburgu řekl: "Předpokladem úspěchu elektromobility jsou opravdu přesvědčivé vozy. Toto prestižní ocenění dokládá inovační posun u všech nových modelů ID. Elektromobily Volkswagen jsou ještě atraktivnější a nabízejí zákazníkům výrazné zvýšení komfortu, výkonnosti a dynamiky. Budeme se ještě více snažit, aby byly technické inovace přístupné širokému okruhu zákazníků, ať už se jedná o automobily s elektrickým, nebo konvenčním pohonem. V tom totiž i nadále spočívá jádro značky Volkswagen."
Přehled některých inovací hodnocených centrem CAM:
Dojezd
Volkswagen ID.5: optimalizace dojezdu na až 556 km podle metodiky WLTP.
Spotřeba
Volkswagen ID.7: nejnižší spotřeba elektrické energie v segmentu.
Nabíjecí výkon
Volkswagen ID.3: maximální nabíjecí výkon modelu ID.3 byl zvýšen ze 135 kW na 170 kW.
Elektrický ekosystém
Volkswagen ID. Buzz: poprvé v tomto segmentu nabízené temperování sady akumulátorů, které se automaticky spustí, jakmile řidič zadá jako cíl do navigačního systému rychlonabíjecí stanici.
Volkswagen ID. Buzz: integrovaná funkce Plug & Charge.
Ostatní
Volkswagen ID.7: elektromotor AP550 s permanentními magnety a nejvyšším výkonem 210 kW a maximálním točivým momentem 550 N.m spotřebuje o 50 procent méně elektrické energie než elektromotor o výkonu 150 kW.
Volkswagen ID.7: uvedení na trh jako novinka v segmentu vyšší střední třídy.
CAM - odborné znalosti v oblastech automobilů a mobility. Center of Automotive Management pod vedením Prof. Dr. Stefana Bratzela vybírá od roku 2005 produktové inovace globálních automobilových koncernů a hodnotí je na základě kvantitativních a kvalitativních kritérií. Podklady pro rozhodování v soutěži AutomotiveINNOVATIONS Award tvoří každoročně nově připravovaná zpráva AutomotiveINNOVATIONS Report na základě databáze inovací sestavované centrem CAM (Center of Automotive Management).
Centrum CAM analyzovalo za rok 2023/24 inovace 30 globálních automobilových výrobců a nováčků s přibližně 100 automobilovými značkami. Přitom bylo hodnoceno celkem 709 jednotlivých inovací sériově nabízených automobilovými výrobci v technologických oblastech "elektrický pohon", "autonomní jízda a ADAS" a "informační a zábavní systémy a konektivita". Mezi ně patří téměř 200 - vysoce hodnocených - světových novinek. Do vědeckého hodnocení byla zahrnuta kritéria, jakými jsou stupeň vyzrálosti, originalita, užitné vlastnosti pro zákazníka a míra inovativnosti. Budoucí trendy ve vývoji automobilových výrobců naznačuje navíc přibližně 300 dodatečných předsériových inovací nebo koncepčních vozů.
Informace o značce Volkswagen:
Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 30 závodech ve 13 zemích. V roce 2021 vyrobil Volkswagen 4,9 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou VW Polo, VW T-Roc, VW Golf, VW Tiguan nebo VW Passat, ale také úspěšné modely elektromobilů VW ID.3 a VW ID.4. V uplynulém roce předala společnost zákazníkům na celém světě více než 260 000 elektromobilů, což je dosud nejvyšší počet. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 184 000 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců a servisních partnerů s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen svou strategií ACCELERATE důsledně urychluje transformaci na softwarově orientovaného poskytovatele mobility.
Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel Volkswagen do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.