Hyundai i30 Hatchback N LINE 2020 - 48V Mild Hybrid
Hyundai i30 Hatchback N LINE 2020 - 48V Mild Hybrid
48V Mild Hybrid
-

Technologie

48V mild hybridní systém

Mild hybrid technologie je přínosem především v městském provozu. Mild hybrid startér/generátor (MHSG) pomáhá spalovacímu motoru při znovunastartování po vypnutí motoru při zastavení v provozu. Motor tak snáze a rychleji nastartuje a vůz se rychleji a hladčeji rozjede, protože mu pomáhá točivý moment z elektromotoru.

Při akceleraci dodává mild hybrid startér/generátor motoru dalších 4 až 10 kW výkonu, v závislosti na míře nabití mild hybrid akumulátoru a míře akcelerace. Po dosažení požadované rychlosti se mild hybrid odpojí. Výsledkem je úspora pohonných hmot a menší emise CO2.

Při jízdě konstatntní rychlostí je mild hybrid buď odpojen, nebo funguje jako generátor, dobíjející 48V akumulátor (v závislosti na míře dobití akumulátoru). Při aktivním brzdění klikový hřídel pohání mild hybrid starér/generátor a ten převádí kinetickou energii na elektrickou energii s výkonem 10 až 12 kW. Ta dobíjí 48V akumulátor. Při dojíždění nízkou rychlostí se funkce start-stop aktivuje při rychlosti 30 km/h. Při zpomalení v rozmezí mezi 30 a 0 km/h a rozpojené spojce, je motor úplně vypnutý.

Hyundai i30 Hatchback N LINE 2020 - Technologie
Hyundai i30 Hatchback N LINE 2020 - Technologie
Technologie
-

Technologie

Nové varianty převodovek

i30 N Line je k dispozici se 6-stupňovou manuální, 7-stupňovou automatickou dvouspojkovou (DCT) a nově i s 6-stupňovou inteligentní manuální převodovkou (iMT). Tato převodovka pomáhá úspoře pohonných hmot v kombinaci s 48V mild hybrid technologií.

Převodovka iMT

Převodovka iMT odpojuje po uvolnění plynového pedálu motor od převodovky. Automobil pak jede v tzv. plachtícím režimu.

7-stupňová automatická dvouspojková převodovka (DCT)

7-stupňová automatická dvouspojková převodovka (DCT) kombinuje možnost úspory paliva a radosti z jízdy při manuálním řazení s pohodlím automatického řazení.