Elektricky poháněný závodní vůz je poprvé rychlejší než Formule 1! Volkswagen ID.R stanovil na Festivalu rychlosti v Goodwoodu nový absolutní rekord, a znovu se tak zapsal do historie motoristického sportu. Romain Dumas projel v jižní Anglii trať o délce 1,86 kilometru za 39,90 sekundy. Závodní elektromobil o výkonu 500 kW (680 k) vylepšil 20 let nepřekonaný rekord o 1,7 sekundy. Dumas navíc zvítězil v nedělní jízdě "Sunday Shootout". Držitelem dosavadního rekordu v renomovaném závodě do vrchu byl od roku 1999 Nick Heidfeld s monopostem McLaren-Mercedes MP4/13, poháněným spalovacím motorem o výkonu 574 kW (780 k).
"ID.R novým absolutním rekordem na 'Festivalu rychlosti v Goodwoodu' znovu dokázal, že elektrický pohon značky Volkswagen dokáže překonat dokonce i nejvýkonnější konvenční pohony," řekl Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. "Romain Dumas na této krátké, ale komplikované trati perfektně využil potenciál závodního vozu ID.R a po vítězství na Pikes Peaku a rekordu pro elektromobily na Severní smyčce Nürburgringu stanovil další milník pro elektrickou mobilitu. V neposlední řadě podal vynikající výkon celý náš tým, který během nejkratší doby připravil ještě lehčí variantu závodního vozu ID.R."
"Jsem velmi hrdý, že se mi s ID.R podařilo stanovit absolutní rekord v Goodwoodu. Krátký závod do vrchu je zcela výjimečnou výzvou. Protože je trať tak krátká, nesměl jsem se dopustit ani té nejmenší jezdecké chyby a také nastavení ID.R muselo být dokonalé až do nejmenších detailů. Bylo to mimořádně náročné, protože jsme předtím na trati nemohli testovat," řekl Romain Dumas, který již v roce 2018 dosáhl na stejném místě celkového vítězství s rekordním časem v kategorii elektromobilů.
Sprinterská verze ID.R pro útok na rekord Formule 1
Volkswagen Motorsport cíleně upravil konstrukci závodního vozu ID.R pro "Festival rychlosti v Goodwoodu". V porovnání s rekordy na Pikes Peaku a Nürburgringu se nejnovější evoluční verze elektricky poháněného závodního vozu vyznačuje mimo jiné nižší hmotností. "V porovnání s Nürburgringem jsme použili menší sadu akumulátorů a optimalizovali výkonovou charakteristiku. Díky tomu má nová sprinterská verze ID.R hmotnost včetně řidiče méně než 1000 kilogramů," vysvětlil François-Xavier Demaison, technický ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. ID.R kromě toho absolvoval rekordní jízdu bez systému DRS (Drag Reduction System - systém pro snižování aerodynamického odporu vzduchu), který byl vyvinut pro rychlé úseky Nürburgringu, protože nebyl vzhledem k charakteristice trati v Goodwoodu zapotřebí.
Technologický partner Bridgestone, který byl již v roce 1999 dodavatelem pro rekordní jízdu v Goodwoodu, poskytl speciální pneumatiky pro sprint o délce 1,86 kilometru. "Jsme hrdí na to, že jsme se mohli podílet na tomto projektu a novém rekordu v Goodwoodu. Závodnímu vozu Volkswagen ID.R jsme chtěli dát nejlepší pneumatiky pro tuto trať. Proto jsme vyvinuli mimořádně měkkou variantu pneumatik Bridgestone Potenza Slick," řekl Mark Tejedor, viceprezident divize OE ve společnosti Bridgestone EMEA. "A samozřejmě máme radost, že Bridgestone je i nadále značkou pneumatik rekordního vozu, a to již po více než 20 let."
S rodinou elektromobilů ID. se seznámilo 180 000 návštěvníků
Víkendový "Festival rychlosti v Goodwoodu" přilákal 180 000 návštěvníků. Volkswagen jim kromě strhujících výkonů na závodní trati poskytl také napínavý pohled do budoucnosti elektromobility. Značka poprvé veřejně prezentovala ID.31, první model nové rodiny ID., který bude uveden na trh v roce 2020. Volkswagen kromě toho prezentoval studie ID. BUZZ a ID. VIZZION, které ukazují možnou podobu dalších připravovaných variant modelové řady vozidel s výhradně elektrickým pohonem.
1 Vozidlo se v Evropě dosud neprodává