Volkswagen ID. R

Volkswagen ID. R
Volkswagen ID. R
Volkswagen ID. R
Volkswagen ID. R
Volkswagen ID. R
Volkswagen ID. R
Volkswagen ID. R
Volkswagen ID. R
Volkswagen ID. R
previous arrow
next arrow

Elektromobilita se vyvíjí mílovými kroky. A žádný jiný automobil to nedemonstruje jasnějším způsobem než vícenásobný držitel rekordů mezi vozy s elektrickým pohonem - Volkswagen ID.R. Poté, co v loňském roce impozantním způsobem překonal rekord ve slavném závodě do vrchu Pikes Peak International Hill Climb, pokořil letos další cíl, kterým bylo překonání rekordu na ikonické Severní smyčce okruhu Nürburgring. Rekordní čas v kategorii elektromobilů, který byl stanoven na 6:45,90 minuty překonal o neuvěřitelných 40,564 sekundy a zapsal tak do historie nový rekord s hodnotou 6:05,336 minuty. Tím však příběh nekončí. Nyní je na řadě další meta s názvem Tianmen Mountain. Letos v září se ID.R vydá na tento doslova mystický závod v Číně a má ambice pokračovat ve vítězném tažení. #challengeacceptID


1. Myšlení v nadčasových souvislostech

Pro budoucnost.

Nejdůležitější úlohou ID.R není překonávat jeden rekord za druhým na nejnáročnějších tratích světa. Ta největší výzva spočívá v jeho roli vzorového modelu a závodního vozu pro celou generaci budoucích elektromobilů

vw id r naskok pred konkurenci

vw id r naskok pred konkurenci

S náskokem před konkurencí i před dobou

Pokud chcete překonávat rekordy, nestačí Vám k tomu pouze rychlé auto. Potřebujete technologický vývoj, který postupuje ještě rychleji. Potřebujete nápady, které boří konvence. V sériové produkci se vždy uplatňovaly poznatky získané v automobilovém sportu. V oblasti elektromobility, která prochází vysoce dynamickým vývojem, to platí dvojnásob. To je také důvod, proč každý kilometr, který ID.R ujede, je zdrojem poznatků pro další modely rodiny ID.

VW ID.R challenge AceeptID 1

VW ID.R challenge AceeptID

Od skici po rekord

Vůz Volkswagen ID.R byl vyvinut a testován v rekordně krátkém čase. Mezi vyhlášením
projektu dne 18.10.2017 a dosažením rekordu v legendárním závodě Pikes Peak dne
24.06.2018 uplynulo pouze 250 dní.

 VW ID.R challenge acceptID
VW ID.R challenge AceeptID 2

VW ID.R challenge AceeptID

Zadní spoiler

Vůz ID.R má asi nejpůsobivější zadní spoiler v současném světě motorsportu. Měří 2 metry a 35 centimetrů a byl vyvinut inženýry Volkswagenu tak, aby měl co největší možný přítlak.

 VW ID.R challenge acceptID
VW ID.R challenge AceeptID 3

VW ID.R challenge AceeptID

Zrychlení

Nic není tak působivé, jako zrychlení vozu ID.R. Z nuly na 100 km/h se dostane již za 2,25 sekundy. A přitom dosažení této hodnoty nebylo pro konstruktéry vozu prioritou. Naopak: elektronika uvnitř vozu reguluje zrychlení na takovou úroveň, aby se nepoškodily další součásti vozu. I přesto má ID.R větší zrychlení z nulové rychlosti než současné vozy Formule 1 nebo Formule E.

 VW ID.R challenge acceptID
VW ID.R challenge AceeptID 4

VW ID.R challenge AceeptID

Rychlost nabíjení

Rychlost byla opět klíčem k úspěchu i v případě nabíjení baterie na Pikes Peak. Pravidla závodu určují, že vozy musí být zpět na startu a připraveny k jízdě ve velmi krátkém čase, pokud by byl závod přerušen. Proto inženýři Volkswagenu vyvinuli systém rychlého nabíjení, který plně dobije baterii vozu do 20 minut.

 VW ID.R challenge acceptID
VW ID.R challenge AceeptID5

VW ID.R challenge AceeptID

Energie

Vůz ID.R si sám vytvořil zhruba třetinu potřebné energie, kterou potřeboval pro svou cestu na vrchol hory při závodě Pikes Peak. Elektromotory se při brždění chovají jako generátory energie a jsou tak schopny obnovit až 20 % vynaložené energie na brzdění. Bez toho by se auto bývalo nedostalo až na vrchol.

  VW ID.R challenge acceptID
VW ID.R challenge AceeptID 6

VW ID.R challenge AceeptID

Převýšení

Během cesty na vrchol při závodě Pikes Peak nastoupal vůz 1440 výškových metrů. Začínal v nadmořské výšce 2862 metrů a končil v 4302 m n.m.

 VW ID.R challenge acceptID

vw id r zavod do oblak

Závod do oblak - Pikes Peak

Volkswagen se zapsal se závodním vozem ID.R Pikes Peak do historie závodu do vrchu "Pikes Peak International Hill Climb". Romain Dumas (F) zvítězil s elektromobilem ID.R Pikes Peak o výkonu 500 kW (680 k) nad konkurenty s konvenční technikou pohonu a vylepšil přitom nejen dosavadní rekord pro elektricky poháněné automobily, ale překonal dokonce i nejrychlejší čas všech dob, jehož dosáhl Sébastien Loeb (F) v roce 2013 - a to o neuvěřitelných 16 sekund. Dumasův nový rekordní čas 7.57,148 minuty je nyní uveden na prvním místě v žebříčku vítězů na Pikes Peaku, v němž figurují proslulí jezdci, jako jsou Loeb, Walter Röhrl (D), Michèle Mouton (F), Stig Blomqvist (S), Nobuhiro Tajima (J) nebo Rod Millen a jeho syn Rhys (NZ).

2. Příběh ID.R nekončí a rekordy dál běží a běží a běží…

Festival rychlosti. Goodwood

ID.R Pikes Peak dosáhl dalšího rekordu. Romain Dumas (F) stanovil na Festivalu rychlosti v Goodwoodu nový rekord v kategorii elektromobilů, a to časem 43,86 sekundy. Pouhé tři týdny po rekordní jízdě v legendárním závodě do vrchu "Pikes Peak International Hill Climb" vylepšil Dumas v závodě do vrchu "Goodwood Hill Climb" nejlepší čas z roku 2013 mezi elektricky poháněnými závodními vozy o 3,48 sekundy. Absolutní rekord drží i nadále Nick Heidfeld (D). Bývalý jezdec Formule 1 projel v roce 1999 trať o délce 1,86 kilometru za 41,6 sekundy s monopostem Formule 1 McLaren-Mercedes MP4/13. Rozdíl 2,26 sekundy k absolutnímu vítězství zůstává pro ID.R výzvou pro další ročníky.

vw id r festival rychlosti

vw id r zelene peklo

Zelené peklo - Nürburgring

Volkswagen vytyčuje další milník elektrické mobility. Dvěma elektromotory poháněný ID.R ujel jedno kolo na Severní smyčce Nürburgringu o délce 20,8 kilometru za 6:05,336 minuty - rychleji než jakýkoli jiný elektromobil. Romain Dumas (F) vylepšil dosavadní rekord Petera Dumbrecka (GB, NIO EP9) z roku 2017 o 40,564 sekundy. ID.R dosáhl průměrné rychlosti jízdy 206,96 km/h, čímž znovu potvrdil vysokou výkonnost elektrického pohonu Volkswagen. Závodní vůz s nulovými emisemi a nejvyšším výkonem 500 kW (680 k) je sportovní předzvěstí sériově vyráběných elektromobilů produktové řady Volkswagen ID.

Cesta do nebe - Tianmen

V září 2019 se Volkswagen ID.R a jeho pilot Romain Dumas (F) utkají s těžkým soupeřem. Mystická horská silnice v čínském středozemí Tianmen Shan Big Gate Road, známá jako "cesta do nebe" nebo také "nebeská brána" se táhne do výšky 1519 metrů nad mořem a jejich 99 zatáček a převýšení 1 300 m bude pro silné duo tvrdou zkouškou. Tím spíše, když se budou snažit překonat čas stanovený ve virtuálních podmínkách on-line soutěže. Pro tento závod totiž dosud neexistuje žádný oficiální rekord. Dokáže tedy reálných 680 koní na čínské stezce odvahy pokořit čas dosažený v ideálních podmínkách počítačové hry? Nechme se překvapit…

vw id r cesta do nebe

Technická data


POHONNÁ JEDNOTKA

TypVýkonTočivý moment
Elektromotor 500 kW (680 k) 650 N.m

PŘENOS MOMENTU

Pohon
Stálý pohon všech kol s aktivní distribucí hnacího momentu

PODVOZEK

Přední/zadníPneumatiky
Zavěšení kol s dvojitými rameny Bridgestone Potenza 330-40/18

SKELET

Typ
Bezpečnostní konstrukce s karbonovým monokokem vpředu a ocelovým ochranným rámem

ROZMĚRY A HMOTNOSTI

Délka/šířka/výškaRozchod kolRozvor kolHmotnost
5219/2350/979 mm 1600 mm 2850 mm 1100 kg (vč. jezdce)

VÝKONY

ZrychleníMaximální rychlost
0-100 km/h 2,25 s 270 km/h