Volkswagen ID. R
Elektromobilita se vyvíjí mílovými kroky. A žádný jiný automobil to nedemonstruje jasnějším způsobem než vícenásobný držitel rekordů mezi vozy s elektrickým pohonem - Volkswagen ID.R. Poté, co v loňském roce impozantním způsobem překonal rekord ve slavném závodě do vrchu Pikes Peak International Hill Climb, pokořil letos další cíl, kterým bylo překonání rekordu na ikonické Severní smyčce okruhu Nürburgring. Rekordní čas v kategorii elektromobilů, který byl stanoven na 6:45,90 minuty překonal o neuvěřitelných 40,564 sekundy a zapsal tak do historie nový rekord s hodnotou 6:05,336 minuty. Tím však příběh nekončí. Nyní je na řadě další meta s názvem Tianmen Mountain. Letos v září se ID.R vydá na tento doslova mystický závod v Číně a má ambice pokračovat ve vítězném tažení. #challengeacceptID
1. Myšlení v nadčasových souvislostech
Pro budoucnost.
Nejdůležitější úlohou ID.R není překonávat jeden rekord za druhým na nejnáročnějších tratích světa. Ta největší výzva spočívá v jeho roli vzorového modelu a závodního vozu pro celou generaci budoucích elektromobilů
S náskokem před konkurencí i před dobou
Pokud chcete překonávat rekordy, nestačí Vám k tomu pouze rychlé auto. Potřebujete technologický vývoj, který postupuje ještě rychleji. Potřebujete nápady, které boří konvence. V sériové produkci se vždy uplatňovaly poznatky získané v automobilovém sportu. V oblasti elektromobility, která prochází vysoce dynamickým vývojem, to platí dvojnásob. To je také důvod, proč každý kilometr, který ID.R ujede, je zdrojem poznatků pro další modely rodiny ID.
Závod do oblak - Pikes Peak
Volkswagen se zapsal se závodním vozem ID.R Pikes Peak do historie závodu do vrchu "Pikes Peak International Hill Climb". Romain Dumas (F) zvítězil s elektromobilem ID.R Pikes Peak o výkonu 500 kW (680 k) nad konkurenty s konvenční technikou pohonu a vylepšil přitom nejen dosavadní rekord pro elektricky poháněné automobily, ale překonal dokonce i nejrychlejší čas všech dob, jehož dosáhl Sébastien Loeb (F) v roce 2013 - a to o neuvěřitelných 16 sekund. Dumasův nový rekordní čas 7.57,148 minuty je nyní uveden na prvním místě v žebříčku vítězů na Pikes Peaku, v němž figurují proslulí jezdci, jako jsou Loeb, Walter Röhrl (D), Michèle Mouton (F), Stig Blomqvist (S), Nobuhiro Tajima (J) nebo Rod Millen a jeho syn Rhys (NZ).
2. Příběh ID.R nekončí a rekordy dál běží a běží a běží…
Festival rychlosti. Goodwood
ID.R Pikes Peak dosáhl dalšího rekordu. Romain Dumas (F) stanovil na Festivalu rychlosti v Goodwoodu nový rekord v kategorii elektromobilů, a to časem 43,86 sekundy. Pouhé tři týdny po rekordní jízdě v legendárním závodě do vrchu "Pikes Peak International Hill Climb" vylepšil Dumas v závodě do vrchu "Goodwood Hill Climb" nejlepší čas z roku 2013 mezi elektricky poháněnými závodními vozy o 3,48 sekundy. Absolutní rekord drží i nadále Nick Heidfeld (D). Bývalý jezdec Formule 1 projel v roce 1999 trať o délce 1,86 kilometru za 41,6 sekundy s monopostem Formule 1 McLaren-Mercedes MP4/13. Rozdíl 2,26 sekundy k absolutnímu vítězství zůstává pro ID.R výzvou pro další ročníky.
Zelené peklo - Nürburgring
Volkswagen vytyčuje další milník elektrické mobility. Dvěma elektromotory poháněný ID.R ujel jedno kolo na Severní smyčce Nürburgringu o délce 20,8 kilometru za 6:05,336 minuty - rychleji než jakýkoli jiný elektromobil. Romain Dumas (F) vylepšil dosavadní rekord Petera Dumbrecka (GB, NIO EP9) z roku 2017 o 40,564 sekundy. ID.R dosáhl průměrné rychlosti jízdy 206,96 km/h, čímž znovu potvrdil vysokou výkonnost elektrického pohonu Volkswagen. Závodní vůz s nulovými emisemi a nejvyšším výkonem 500 kW (680 k) je sportovní předzvěstí sériově vyráběných elektromobilů produktové řady Volkswagen ID.
Cesta do nebe - Tianmen
V září 2019 se Volkswagen ID.R a jeho pilot Romain Dumas (F) utkají s těžkým soupeřem. Mystická horská silnice v čínském středozemí Tianmen Shan Big Gate Road, známá jako "cesta do nebe" nebo také "nebeská brána" se táhne do výšky 1519 metrů nad mořem a jejich 99 zatáček a převýšení 1 300 m bude pro silné duo tvrdou zkouškou. Tím spíše, když se budou snažit překonat čas stanovený ve virtuálních podmínkách on-line soutěže. Pro tento závod totiž dosud neexistuje žádný oficiální rekord. Dokáže tedy reálných 680 koní na čínské stezce odvahy pokořit čas dosažený v ideálních podmínkách počítačové hry? Nechme se překvapit…
Technická data
POHONNÁ JEDNOTKA
Typ | Výkon | Točivý moment |
---|---|---|
Elektromotor | 500 kW (680 k) | 650 N.m |
PŘENOS MOMENTU
Pohon |
---|
Stálý pohon všech kol s aktivní distribucí hnacího momentu |
PODVOZEK
Přední/zadní | Pneumatiky |
---|---|
Zavěšení kol s dvojitými rameny | Bridgestone Potenza 330-40/18 |
SKELET
Typ |
---|
Bezpečnostní konstrukce s karbonovým monokokem vpředu a ocelovým ochranným rámem |
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Délka/šířka/výška | Rozchod kol | Rozvor kol | Hmotnost |
---|---|---|---|
5219/2350/979 mm | 1600 mm | 2850 mm | 1100 kg (vč. jezdce) |
VÝKONY
Zrychlení | Maximální rychlost |
---|---|
0-100 km/h 2,25 s | 270 km/h |