Tento asistenční systém zajišťuje cestujícím na předních sedadlech zvýšenou ochranu v kritických situacích, které by mohly vést k nárazu nebo převrácení vozidla. Uzavře boční okna a nechá jen 5cm mezeru, zavře střešní okno a přitáhne bezpečnostní pásy.
Když zastavíte a otevřete dveře, abyste vystoupili, systém je schopen detekovat ostatní účastníky silničního provozu jako jsou auta, cyklisté, běžci, chodci a podobně až na vzdálenost 35 m. Pokud detekuje blížící se objekt, varuje posádku vpředu i vzadu vizuálním a zvukovým výstražným znamením o nebezpečí hrozícím při vystoupení z vozu.
S využitím radarových senzorů v zadním nárazníku Asistent změny jízdního pruhu dokáže detekovat jiná vozidla a těžko viditelné objekty jako jsou cyklisté na vzdálenost až 70 metrů tím, že monitoruje prostor po stranách a za vozem. V závislosti na rychlosti a vzdálenosti objektu rozhodne, zda varovat řidiče.
Asistent při odbočování monitoruje protijedoucí vozidla při odbočování vlevo v malých rychlostech mezi 2 a 15 km/h. V kritických situacích může zastavit vozidlo a aktivovat výstražná světla. Antikolizní asistent podporuje řidiče aktivním zvyšováním momentu řízení v případě hrozící kolize s chodcem, cyklistou nebo jiným vozidlem ‑ v ideálním případě se dokáže kontrolovaným manévrem vyhnout kolizi.
Front assist a asistent pro vyhýbání v městském provozu
Varování před překážkou
Systém Front Assist, který využívá radar v přední masce, je navržen tak, aby monitoroval vzdálenost od vozidla vpředu. Systém umí nově rozpoznat i chodce a cyklisty. Pokud řidič nereaguje, umí systém sám vůz zastavit, případně zmírnit následky kolize.
Asistent pro vyhýbání v městském prostředí podporuje řidiče při úhybných manévrech a pomůže s objížděním překážek jako jsou dopravní ostrůvky, zaparkovaná auta, práce na silnici a podobně. S využitím online komunikace s aktuálními daty z jiných vozidel, která už těmito místy projela, může být na základě získaných dat upravena trasa jízdy.
Nenašli jste informace, které hledáte? Kontaktujte nás!