Značka Volkswagen připravuje své výrobní závody na budoucnost
Přidělení výroby jednotlivých modelů německým výrobním závodům značky Volkswagen je naplánováno do roku 2028. Alokace modelů podle platforem sníží složitost výroby. Efektivnější rozdělení modelů mezi výrobní závody přispěje spolu s vyšší efektivitou samotné výroby k realizaci výkonnostního programu „ACCELERATE forward | Road to 6.5“.
Praha - Značka Volkswagen připravuje svou německou výrobní síť na budoucnost. Koncernové představenstvo informovalo dozorčí radu koncernu Volkswagen na jejím zasedání o příslušných plánech alokace výroby modelů do jednotlivých výrobních závodů pokrývajících období až do roku 2028. Společnost tímto krokem vytvořila podmínky pro ziskové využívání kapacity ve svých výrobních závodech a jejich ekonomickou perspektivu v nadcházejících letech. Efektivní alokace výroby jednotlivých modelů a zvýšení produktivity jsou klíčovými aspekty výkonnostního programu ACCELERATE forward | Road to 6.5 iniciovaného značkou Volkswagen.
Thomas Schäfer, předseda představenstva značky Volkswagen
Thomas Schäfer, předseda představenstva značky Volkswagen, k tomu říká: "Naše odvětví čelí komplexním výzvám v rámci své transformace, která probíhá za náročných ekonomických podmínek. O to důležitější je, abychom připravili na budoucnost naše jednotlivé výrobní závody a výrobní síť značky Volkswagen v Německu. Nově schválený plán alokace výroby modelů bude v kontextu našeho výkonnostního programu zásadním příspěvkem k udržení silné, konkurenceschopné značky Volkswagen."
Christian Vollmer, člen představenstva značky Volkswagen odpovědný za výrobu a člen rozšířeného vedení koncernu pro oblast výroby, k tomu dodává: "Přechod na elektromobilitu využíváme jako příležitost ke snižování složitosti našich výrobních činností a k dalšímu zvyšování efektivity našich výrobních závodů. V našich výrobních závodech systematicky spojujeme výrobu vozidel založených za stejné platformě napříč všemi značkami. Díky tomu ušetříme značné investice do integrace různých automobilových platforem. Naopak usilujeme o to, aby naše výrobní závody vyráběly několik odlišných modelů na technickém základě jedné automobilové platformy."
Daniela Cavallová, předsedkyně ústřední podnikové rady společnosti Volkswagen AG, v souvislosti s novým plánem říká: "Rozhodnutím o výrobě v našich tuzemských výrobních závodech VW jsme uzavřeli důležitou etapu aktuálního kola cyklického plánování. Společnost i podniková rada tak i v těžkých časech potvrzují, že dokážou společně nacházet solidní řešení, která kombinují ekonomicky nejlepší možnou alokaci modelů mezi výrobní závody s jasnými perspektivami pro naše zaměstnance. V tomto smyslu budeme nyní přistupovat i k dalším etapám aktuálního kola cyklického plánování a realizace výkonnostního programu."
Výrobní závod Wolfsburg obdrží - kromě modelu VW ID.31 vyráběného od roku 2023 - druhý model s elektrickým pohonem. Od roku 2026 bude z jeho montážních linek sjíždět ve vysokých počtech zcela elektrické SUV segmentu A s vysokými objemy prodeje. Společně s bestsellerem Golfem a nedávno představenou novou generací modelu VW Tiguan2 tak bude zajištěno robustní vytížení hlavního výrobního závodu. Od roku 2025 bude v hlavním sídle koncernu vyráběn navíc i nástupce modelu Volkswagen Tiguan Allspace. V rámci alokace modelů bylo také rozhodnuto, že není nutná výstavba nových výrobních hal v městské části Wolfsburg Warmenau. Produkce nových elektrifikovaných modelů na základě platformy SSP (Scalable Systems Platform), která bude uvedena do výroby na konci tohoto desetiletí, bude na rozdíl od původních plánů integrována do již existujících, modernizovaných struktur hlavního výrobního závodu. Do elektrické budoucnosti zde díky tomu vstoupí také VW Golf, ikona značky Volkswagen s vysokým objemem prodeje, na základě platformy SSP. Původně pro Wolfsburg plánovaný automobilový projekt Trinity bude na základě aktuálního rozhodnutí svěřen výrobnímu závodu Cvikov.
Výrobní závod Osnabrück plánuje - kromě výroby aktuálních modelů Volkswagen Arteon a VW T-Roc Cabriolet se spalovacími motory - pokračování spolupráce se značkou Porsche.
Pro všechny ostatní německé a mezinárodní výrobní závody značky Volkswagen platí beze změn dosavadní plány.
1) ID.3 - spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: kombinovaná 16,5-15,2; emise CO2 v g/km: kombinované 0. Údaje o spotřebě elektrické energie a emisích jsou pro tento model k dispozici již jen podle metodiky WLTP, a nikoli podle metodiky EU. Uvedené údaje o spotřebě elektrické energie a emisích CO2 jsou závislé na zvolené výbavě vozidla.
2) Tiguan - studie v podobě blízké sériově vyráběnému modelu. Tento model se prozatím neprodává.
Informace o značce Volkswagen:
Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 30 závodech ve 13 zemích. V roce 2021 vyrobil Volkswagen 4,9 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou VW Polo, VW T-Roc, VW Golf, VW Tiguan nebo VW Passat, ale také úspěšné modely elektromobilů VW ID.3 a VW ID.4. V uplynulém roce předala společnost zákazníkům na celém světě více než 260 000 elektromobilů, což je dosud nejvyšší počet. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 184 000 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců a servisních partnerů s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen svou strategií ACCELERATE důsledně urychluje transformaci na softwarově orientovaného poskytovatele mobility.
Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel Volkswagen do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.