• Archiv novinek: Archiv novinek
ŠKODA „GreenWeek“
ŠKODA „GreenWeek“

Zaměstnanci Škoda AUTO se zapojí do akce „GreenWeek“

Iniciativa koncernu Volkswagen zaměřující se na témata cirkulární ekonomiky, biodiverzity, ochrany klimatu a životního prostředí se koná od 19. do 23. září 2022.

Škoda AUTO zve své zaměstnance, aby se v rámci letošní celokoncernové akce „GreenWeek“ intenzivně zabývali ochranou klimatu a životního prostředí i biodiverzitou. Prostřednictvím odborných přednášek a diskuzních fór přispívá tato iniciativa koncernu Volkswagen mimo jiné ke zdůrazňování klíčového významu otázek udržitelnosti a poskytování dalších podnětů k celofiremnímu dialogu o těchto tématech.

Michael Oeljeklaus, člen představenstva Škoda AUTO za oblast Výroby a logistiky, říká:

„Téma udržitelného rozvoje je pilířem naší strategie NEXT LEVEL ‑ Škoda STRATEGY 2030. Odhodlaně se zasazujeme za to, abychom v budoucnu ještě více snížili dopady na životní prostředí a stanovili jsme si jasnou cestu, jak toho dosáhnout. Intenzivně pracujeme na realizaci svých ambiciózních cílů a průběžně se všemi zaměstnanci diskutujeme inovativní přístupy. Akce „GreenWeek“ je optimálním prostředkem pro bilancování, získání zpětné vazby a rozvíjení nových nápadů.“

V rámci akce „GreenWeek“ pořádané společností Škoda AUTO dostanou zaměstnanci české automobilky od 19. do 23. září 2022 příležitost diskutovat s experty z různých oblastí společnosti i s pozvanými externími odborníky. Diskuse o aktuálních projektech mají posloužit k odhalování dosud nevyužitých možností v oblasti udržitelnosti a zvýšení povědomí o klíčovém významu cirkulární ekonomiky.

„GreenWeek“ se svým rozmanitým programem zaměřuje na celou řadu různých cílových skupin. Vedle online workshopů pro zaměstnance jsou naplánovány také akce pro základní školy. Škoda Design dále ukáže, jaké možnosti nabízí používání udržitelných materiálů a technologií. Automobilka navíc představí podrobný přehled aktivit ve svých českých a indických závodech, které vytrvale uvádí do souladu s principy cirkulární ekonomiky. Závěr akce „GreenWeek“ bude ve znamení příspěvků k tématům biodiverzity a změny klimatu. Od úterý do čtvrtka je také naplánován „Eco-film festival“.

V rámci strategie „GreenFuture“ spojuje Škoda AUTO své cíle udržitelného rozvoje v oblastech „GreenProduct“, „GreenFactory“ a „GreenRetail“. Prostřednictvím své strategie NEXT LEVEL ‑ Škoda STRATEGY 2030 společnost ještě výrazněji zpřísnila své ambiciózní cíle v oblasti udržitelnosti. Výroba v závodě ve Vrchlabí je tak již od konce roku 2020 uhlíkově neutrální, do konce desetiletí toho dosáhne i výroba vozů v obou českých závodech v Mladé Boleslavi a Kvasinách i ve výrobních lokalitách v Indii. Automobilka chce do roku 2030 snížit své flotilové emise ve srovnání s rokem 2020 o více než 50 procent.

Zaměstnanci automobilky se vedle akce „GreenWeek“ každoročně zapojují také do celé řady dalších iniciativ v oblasti ochrany životního prostředí a udržitelného rozvoje. Česká automobilka je již od roku 2015 partnerem projektu „Ukliďme Česko“, v dubnu se Škoda AUTO u příležitosti Dne Země opět podílela na environmentální akci ‑ loni v říjnu v Mladé Boleslavi zasadila již miliontý strom. Jiným příkladem různorodých iniciativ automobilky v oblasti udržitelnosti je SWAP, veřejná burza knih nebo oblečení. Prostřednictvím celé řady dalších opatření společnost podporuje biodiverzitu v okolí všech svých výrobních závodů po celém světě.

Po akci „GreenWeek“ se společnost Škoda AUTO bude koncem září podílet na „goTOzero týdnech“ koncernu Volkswagen. V této souvislosti se budou všechny značky a útvary koncernu po celém světě zaměřovat na témata udržitelnosti a ochrany životního prostředí.