Volkswagen zajišťuje na turnaji UEFA EURO 2020™ mobilitu pro fotbalové fanoušky
VW ID.4 GTX přináší do rodiny ID. pohon všech kol se dvěma elektromotory. Síťově propojený systém řízení jízdní dynamiky v sériové výbavě koordinuje mj. dobře známý pohon 4MOTION (4x4) a elektromotory na obou nápravách. Sportovně dynamický design je pro GTX typický. Klaus Zellmer, člen představenstva, odpovědný za prodej: „S GTX znovu urychlujeme naši strategii ‚Way to Zero‘.“
Praha - Nová produktová značka GTX1 ztělesňuje v portfoliu Volkswagenu novou inteligentní sportovnost. Krátce po své světové premiéře vstupuje nyní v prvních evropských zemích do předprodeje VW ID.4 GTX jako první špičkový model s ambicemi poskytovat mimořádné sportovní výkony. Základní cena je 1 384 900 Kč.
ID.4 GTX přináší do rodiny ID. pohon všech kol se dvěma elektromotory
"ID.4 GTX je naším prvním sportovním elektromobilem pod značkou GTX", říká Klaus Zellmer, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za prodej. "Rozum se zde snoubí s potěšením z jízdy. ID.4 GTX je sportovní jako GTI, komfortní jako SUV a trvale udržitelné jako ostatní členové rodiny ID. A s GTX znovu urychlujeme realizaci naší strategie 'Way to Zero', díky níž bude mít Volkswagen do roku 2050 neutrální bilanci emisí CO2."
V Evropě bude zkratka GTX1 označovat sportovní modely v rámci rodiny ID. Podobně jako u GTI a GTE se jedná o samostatnou produktovou verzi. GTX nabije svět elektromobility značky Volkswagen novou, inteligentní sportovností, která spojuje sportovní výkony s trvalou udržitelností.
Pohon všech kol poprvé v rodině ID.
Akumulátor modelu VW ID.4 GTX nabízí využitelnou kapacitu 77 kWh, která v reálném provozu zákazníků zajistí dojezd od 340 do 480 kilometrů2. Nabíjení akumulátorů je díky maximálnímu nabíjecímu výkonu 125 kW velmi rychlé. Dva elektromotory, po jednom na přední a zadní nápravě, poskytují dohromady nejvyšší celkový výkon 220 kW (299 k)3 a při vzájemné spolupráci zajišťují elektrický pohon všech kol, který má u modelů v rodině ID. premiéru. Vlajková loď modelové řady ID.4 zrychlí z 0 na 60 km/h za 3,2 sekundy a na 100 km/h za 6,2 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 180 km/h.
Standardní systém řízení jízdní dynamiky síťově propojuje na přání dodávanou adaptivní regulaci podvozku DCC s elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS a s velkou precizností dohlíží na jejich souhru. Navíc úzce spolupracuje s řízením pohonu všech kol a brzdové soustavy. Tím je zajištěna nejvyšší možná úroveň jízdní dynamiky a stability v každé situaci.
Potěšení z jízdy a robustní vzhled
Design modelu ID.4 GTX umocňuje jedinečný charakter, v němž se snoubí potěšení z jízdy s robustním vzhledem. Známý světelný pruh na přídi je kombinován s výraznými a dynamickými prvky. Nejvýznamnější z nich jsou tři voštinové části, které tvoří světla pro denní svícení a současně odkazují na Golf GTI4. Tyto voštinové prvky zřetelně vyjadřují sportovní charakter i u stojícího vozu. Záď zaujme nejen nově navrženým nárazníkem, ale také zadními LED svítilnami s výrazně prostorovým designem a brzdovými světly ve tvaru písmene X.
Model VW ID.4 GTX byl jako první člen rodiny ID. zařazen do konfigurátoru se zcela nově koncipovanou strukturou výbav na přání. Zákazník si nejprve určí vzhled svého vozu, poté následuje přehledně uspořádaný výběr paketů. K dispozici jsou pakety Design, Infotainment, Assistance, Comfort a Sport, a to v základní podobě nebo ve verzi Plus. Tato nová struktura nabídky převzata také pro ostatní členy rodiny ID., modely VW ID.3 a VW ID.4.
Nová produktová verze pro rodinu ID. je dalším významným impulzem pro realizaci podnikové strategie ACCELERATE. Volkswagen se hodlá stát nejžádanější značkou pro trvale udržitelnou mobilitu. Cílem je zvýšit do roku 2030 podíl elektromobilů v Evropě na 70 procent celkového prodeje. Jen v roce 2021 plánuje společnost dodat zákazníkům celkem 450 000 elektromobilů a plug-in hybridních vozů.
1) ID.4 GTX - Spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (EU): 16,3 (kombinovaná); emise CO2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A+.
2) Skutečný dojezd je v praktickém provozu závislý na jízdním stylu, rychlosti jízdy, používání komfortních, resp. vedlejších spotřebičů, venkovní teplotě, počtu cestujících, hmotnosti zavazadel a topografii trasy. Orientaci nabízí pro příslušné vozidlo uváděný rozsah dojezdu, jehož bude v ročním průměru pravděpodobně dosahovat 80 % našich zákazníků. Spodní hranice rozsahu přitom pokrývá i jízdy umírněnou rychlostí na dálnici a jízdy za nízkých venkovních teplot v zimě.
3) ID.4 GTX - Spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (EU): 16,3 (kombinovaná); emise CO2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A+. Nejvyšší celkový výkon 220 kW: Nejvyšší výkon zjištěný v souladu s globální technickou normou OSN (UN-GTR.21). Nejvyšší výkon je využitelný po dobu max. 30 sekund. Výkon dostupný v individuální jízdní situaci závisí na různých faktorech, jakými jsou například venkovní teplota, provozní teplota, stav nabití a fyzické stárnutí vysokonapěťové sady akumulátorů. Předpokladem pro dostupnost maximálního výkonu je především provozní teplota vysokonapěťové akumulátorové baterie mezi 23 a 50 °C a stav jejího nabití více než 88 %. Odchylky od výše uvedených a dalších parametrů mohou vést ke snížení výkonu nebo dokonce až k nedostupnosti nejvyššího výkonu. Teplotu akumulátorů lze do jisté míry nepřímo ovlivnit funkcí nezávislé klimatizace a stav nabití je mimo jiné nastavitelný ve vozidle. Ukazatel jízdních výkonů zobrazuje ve vozidle aktuálně dostupný výkon. Pro co nejlepší zachování využitelné kapacity vysokonapěťové sady akumulátorů se doporučuje nastavit limit pro každodenní nabíjení na 80 % kapacity, který lze například před jízdou na velkou vzdálenost změnit na 100 %.
4) Golf GTI (180 kW/245 k) - Spotřeba paliva v l/100 km (EU): město 9,0 - 8,6 / mimo město 5,6 - 5,3 / kombinovaná 6,9 - 6,5; emise CO2 v g/km: kombinované 157 - 149; třída hospodárnosti: D-C.
Informace o značce Volkswagen:
Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 50 závodech ve 14 zemích. V roce 2019 vyrobil Volkswagen 6,28 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou Golf, Tiguan, Jetta nebo Passat. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 195 878 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen důsledně urychluje vývoj konstrukce automobilu. Elektrická mobilita, chytrá mobilita a digitální transformace značky jsou strategickými klíčovými tématy budoucnosti.