• Archiv novinek: Archiv novinek
ŠKODA - JUBILEUM VÝROBY MOTORŮ EA211
ŠKODA - JUBILEUM VÝROBY MOTORŮ EA211

Výrobní jubileum v Mladé Boleslavi: Škoda AUTO vyrobila třímiliontý motor řady EA211

Škoda AUTO v Mladé Boleslavi vyrábí motory řady EA211 ve čtyřech specifikacích pro vlastní vozy i pro další modely koncernu Volkswagen.

Společnost Škoda AUTO ve svém hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi vyrobila třímiliontý motor řady EA211. První exemplář sjel z linky v roce 2012, v současnosti vyrábí zhruba 800 zaměstnanců tří- a čtyřválce o objemu 1,0 až 1,6 litru. Ty se používají ve vozech Škoda i v modelech dalších značek koncernu Volkswagen. Svůj první motor automobilka vyrobila už v roce 1899.

Člen představenstva společnosti Škoda AUTO za oblast výroby Michael Oeljeklaus zdůrazňuje: „Už více než 120 let v Mladé Boleslavi vznikají spolehlivé a technicky inovativní motory, závod na výrobu agregátů tak patří mezi závody s nejdelší tradicí v rámci celého automobilového průmyslu. I z tohoto důvodu je dosažení hranice tří milionů motorů řady EA211 „made by Škoda“ pro nás mimořádnou událostí. Vedle našeho know-how dokládá i význam naší výroby komponentů pro koncern Volkswagen. Toto výrobní jubileum je výsledkem vynikajícího výkonu celého týmu.“

Aktuálně společnost Škoda AUTO v závodě v Mladé Boleslavi z důvodu široce pojatých opatření proti šíření koronaviru vyrábí denně pouze 1900 motorů namísto obvyklých 2400. Zhruba 800 zaměstnanců vyrábí moderní tří- a čtyřválcové motory s hliníkovým blokem ve čtyřech různých variantách. Škoda vyrábí tříválcové motory 1,0 MPI o výkonu 44 kW (60 k) nebo 55 kW (75 k), 1,0 MPI EVO 59 kW (80 k) a 1,0 TSI ve třech výkonových verzích 70 kW (95 k), 81 kW (110 k) a 85 kW (115 k). Mezi čtyřválcové agregáty řady EA211 patří motory 1,4 TSI o výkonu 94 kW (128 k) nebo 110 kW (150 k) a motor 1,6 MPI o výkonu 81 kW (110 k). Motory se montují do třinácti modelů různých značek koncernu Volkswagen na celém světě: Vedle modelů Fabia, Scala, Octavia, Kamiq, Karoq a Kodiaq značky Škoda jsou montovány do modelové řady POLO, VENTO a AMEO značky Volkswagen a do modelů IBIZA, ATECA, TOLEDO a ARONA značky Seat.

V globálním výrobním svazku koncernu Volkswagen hraje důležitou roli také závod společnosti Škoda AUTO na výrobu komponentů ve Vrchlabí. Tam mimo jiné vzniká sedmistupňová přímo řazená převodovka DQ 200, která se používá v modelech značky Škoda a v dalších vozech koncernu Volkswagen. V tomto hi-tec závodě denně sjede z linky 2200 převodovek tohoto typu. Zde bylo hranice 3 000 000 vyrobených kusů dosaženo už v listopadu 2019.

První motor vznikl v Mladé Boleslavi už v roce 1899

Motory v Mladé Boleslavi vznikaly už před 121 lety. Jen čtyři toky poté, co tu Václav Laurin a Václav Klement v roce 1895 začali s výrobou jízdních kol, představili svůj první bicykl s pomocným motorem. Jednoválec měl výkon 1,25 nebo 1,75 koňských sil. V roce 1905 firma Laurin & Klement vyvinula svůj první automobil - model Voiturette A s vodou chlazeným motorem o výkonu 7 koňských sil a o objemu 1100 kubických centimetrů.

Milníky produkce motorů řady EA211 v Mladé Boleslavi:

  • 2012: Počátek výroby motorů EA211 typem 1,0 MPI
  • 2014: Zahájení výroby motorů 1,4 TSI a 1,6 MPI
  • 2015: Výrobní jubileum: 500 000 vyrobených motorů řady EA211
  • 2016: Zahájení výroby motoru 1,0 TSI a výrobní jubileum: Škoda AUTO vyrobila 1 000 000 motorů řady EA211
  • 2018: Zahájení výroby modelu 1,0 MPI EVO
  • 2019: Společnost Škoda AUTO vyrobila 2 500 000 motorů řady EA211
  • 2020: Společnost Škoda AUTO vyrobila 3 000 000 motorů řady EA211