Volkswagen užitkové vozy
Volkswagen užitkové vozy

Volkswagen Užitkové vozy se v prvním pololetí 2021 vrátil k zisku

Počet vozidel dodaných zákazníkům na celém světě vzrostl na 205 000. Výrazné nárůsty u modelových řad Transporter a Crafter. Výnosy z prodeje se zvýšily na 5,3 miliardy eur. Provozní zisk dosáhl částky 87 milionů eur. Třináctiprocentní nárůst na českém trhu s 2301 registracemi.

Značka Volkswagen Užitkové vozy se v prvním pololetí 2021 vrátila k zisku. Navzdory přetrvávajícím náročným podmínkám dosáhla po šesti měsících provozního zisku 87 milionů eur. Ve stejném období loňského roku byl její hospodářský výsledek -334 milionů eur a ztrátový byl i celý rok 2020. Výsledky v loňském roce výrazně ovlivnila koronavirová pandemie, která přinesla klesající počty prodaných vozů a přechodné uzavření montážních závodů bez aktivní výroby. V prvním pololetí 2021 vzrostly výnosy z prodeje o 1,1 miliardy eur na 5,3 miliardy eur. Volkswagen Užitkové vozy slaví po prvních šesti měsících letošního roku úspěchy také na českém trhu, na němž s 2301 registracemi nových vozů obhájil své vedoucí postavení.

"V prvním pololetí jsme společně jako značka odvedli mimořádné výkony," komentuje výsledky Jakub Šebesta, ředitel značky Volkswagen Užitkové vozy v ČR. "Situace je ale navzdory dobrým výsledkům i nadále napjatá. Vývoj na dodavatelských trzích je stále nejistý, koronavirová pandemie nebyla ještě zdaleka překonána, což má vliv mimo jiné na dodací doby nových vozů. Přesto vnímám první pololetí pozitivně, a to i s výhledem na celý rok 2021."

Především modely Multivan, Transporter a Crafter dosáhly v prvním pololetí značných nárůstů. Zákazníkům bylo předáno 95 000 vozů řady Transporter (+54 procent) a více než 35 000 vozů Crafter (+43 procent). V případě modelu Caddy to bylo téměř 50 000 vozů. Nová generace městského dodávkového vozu tak mírně zaostala za loňským rokem (-4 procenta) vzhledem ke generační obměně a velmi napjaté situaci s polovodiči. Volkswagen Amarok, který je po ukončení výroby v Hannoveru i nadále vyráběn v argentinském závodě Pacheco, dosáhl s 24 000 vozy dodanými zákazníkům - především v Austrálii a Jižní Americe - téměř loňské úrovně (-3 procenta).

Poptávka po oblíbených kempovacích vozech značky Volkswagen Užitkové vozy pokračovala v růstu. U modelu VW California 6.1 vzrostl počet objednávek v prvním pololetí 2021 o 40 procent oproti již tak silné poptávce ve stejném období loňského roku. Meziročně si výrazně polepšil také jeho větší sourozenec VW Grand California, u něhož se počet objednávek zdvojnásobil.

Značka Volkswagen Užitkové vozy si v prvním pololetí letošního roku vedla mimořádně úspěšně také v České republice a s 2301 registracemi nových vozů (+13,0 %) obhájila první místo v segmentech N1+N2/M1+M2 a získala tržní podíl 14,4 %. K meziročnímu nárůstu přispěly modelové řady Caddy s 784 registracemi (+7,0 %), řada T s 1048 registracemi (+30,5 %) a Crafter s 435 novými vozy (+7,4 %). V Evropě již nevyráběný model Amarok se v prvním pololetí zapsal do statistik 34 registracemi (-64,2 %).

Volkswagen Užitkové vozy představil v červnu nový model VW Multivan, který na začátku příštího roku rozšíří paletu modelů mimo jiné o verzi s hybridním pohonem (PHEV). Volkswagen Užitkové vozy tak důsledně rozšiřuje své portfolio o vozidla s elektrickým pohonem napájeným z akumulátorů. V současnosti již dodává zákazníkům model VW Crafter ve zcela elektrické verzi (BEV). V příštím roce oslaví světovou premiéru ID.BUZZ - nová, zcela elektrická ikona v duchu modelu Bulli.

vw uzitkove se vraci k zisku 01

Značka Volkswagen Užitkové vozy:

"We transport success." Volkswagen Užitkové vozy nese jako samostatná značka v koncernu Volkswagen globální zodpovědnost za vývoj, výrobu a prodej lehkých užitkových vozů, přičemž v závodech Hannover (D), Poznań (PL), Września (PL) a Pacheco (ARG) vyrábí modelové řady Transporter, Caddy, Crafter a Amarok. Naše vozidla přepravují stavební dělníky, rodiny a dobrodruhy, pečivo, balíky nebo surfovací prkna. Každý den pomáhají bezpočtu lidí na celém světě odvádět dobrou práci, slouží jako mobilní servisní dílny a dopravují lékaře záchranné služby a policisty na místo nasazení. Volkswagen Užitkové vozy je navíc v koncernu Volkswagen vůdčí značkou pro autonomní jízdu a poskytování mobility a přepravy jako služby (MaaS - Mobility as a Service; TaaS - Transport as a Service). Pro výrobu v budoucnosti proto vyvíjí příslušná vozidla ke speciálním účelům, SPV (Special Purpose Vehicles), například robotické vozy taxislužby nebo robotické lehké užitkové vozy. Tak udržujeme v pohybu celou společnost a plníme její požadavky na čistou, inteligentní a trvale udržitelnou mobilitu. Volkswagen Užitkové vozy má na celém světě více než 24 000 zaměstnanců, včetně 15 000 zaměstnanců v závodě Hannover.