Rozhodnutí o modelovém označení bylo přijato: ID.41 se v ČR začne prodávat od roku 2021. Až 500 km: Aerodynamika a hospodárnost pro dlouhý dojezd. Globální automobil: ID.4 se bude vyrábět a nabízet v Evropě, Číně a USA.
Studie ID.CROZZ1 se stává realitou v podobě nového modelu ID.42. Volkswagen uspořádal po zrušení Ženevského autosalonu webovou prezentaci, v níž poprvé ukázal konkrétní podobu svého prvního elektrického SUV. Nový model ID.4 bude uveden na vybrané trhy již v letošním roce, ten český se dočká na začátku roku 2021. Po modelu ID.33 tak bylo zahájeno odpočítávání pro druhý elektromobil na základě nové modulární platformy MEB (Modularer E-Antriebskasten). "Podobně jako ID.3 bude i ID.4 uveden na trh jako vozidlo s neutrální bilancí emisí CO2," oznámil Ralf Brandstätter, provozní ředitel značky Volkswagen. "ID.4 budeme vyrábět a prodávat v Evropě, Číně a USA."
Design SUV s nulovými emisemi je mimořádně aerodynamický. Ralf Brandstätter k tomu říká: "Dobrá aerodynamika snižuje aerodynamický odpor vzduchu a prodlužuje dojezd modelu ID.4 v závislosti na variantě pohonu až na 500 kilometrů."
ID.4 bude uveden na trh zpočátku s pohonem zadních kol. Později bude následovat verze s elektrickým pohonem všech kol. Pod podlahou interiéru je umístěna vysokonapěťová sada akumulátorů, což přispívá k nízkému těžišti a velmi vyváženému rozložení hmotnosti mezi nápravy. To jsou důležité předpoklady pro dosažení optimální jízdní dynamiky. Stejně jako všechny modely na základě platformy MEB nabídne i ID.4 neobvykle prostorný interiér díky kompaktní konstrukci elektrického pohonu. Přístrojová deska SUV s nulovými emisemi je přehledně uspořádaná a důsledně digitalizovaná. Intuitivní ovládání probíhá v naprosté většině případů prostřednictvím dotykových ploch a inteligentního hlasového ovládání.
Modely ID.4 a ID.3 jsou pro Volkswagen důležitými milníky na cestě k neutrální bilanci emisí CO2, jíž chce značka dosáhnout v souladu s pařížskými cíli pro ochranu klimatu do roku 2050. Již do roku 2025 mají flotilové emise CO2 značky Volkswagen klesnout o jednu třetinu. Volkswagen v současnosti investuje jednu miliardu eur do elektrifikace produktové řady a hybridizace stále většího počtu vozidel. Elektrické pohony budou totiž společně s novými částečně hybridními a externě nabíjitelnými hybridními pohony v modelových řadách s vysokými počty vyrobených vozů, mezi něž patří například úspěšný Golf, významně přispívat ke snižování flotilových emisí.
Proto byla během webové prezentace věnována pozornost nejen modelům ID., ale také novým vozům Volkswagen s hybridním pohonem. Mezi ně patří nový Touareg R4. Díky němu je nyní i nejvýkonnější Volkswagen poháněn hospodárným externě nabíjitelným hybridním systémem. Kombinace elektromotoru o výkonu 100 kW (136 k) a přeplňovaného zážehového motoru V6 TSI s výkonem 250 kW (340 k) poskytuje celkový nejvyšší výkon 340 kW (462 k). Kapacita akumulátorů umožní většině řidičů dojíždějících do zaměstnání překonávat každodenní vzdálenosti s nulovými emisemi. Touareg R může přitom jet v režimu s výhradně elektrickým pohonem E-Mode rychlostí až 140 km/h.
Pro každodenní dojíždění je ideální také nový Golf GTE5. Jeho hybridní pohon s možností externího nabíjení je koncipován pro sportovní výkony. Dvěma zdroji hnací síly jsou elektromotor o výkonu 85 kW (115 k) a přeplňovaný zážehový čtyřválec TSI vyladěný na 110 kW (150 k). Elektromotor a TSI poskytují společně celkový nejvyšší výkon 180 kW (245 k). Při používání pouze elektrického pohonu dosahuje nový Golf GTE nejvyšší rychlosti 130 km/h. Jako další významnou novinku představuje Volkswagen nový model Golf GTD6, jehož inovativní systém Twindosing výrazně snižuje emise oxidů dusíku v porovnání s předchůdcem. Premiéru slaví také osmá generace modelu Golf GTI7, jehož bylo vyrobeno již více než 2,3 milionu vozů. Nejnovější verze je poháněna čtyřválcem 2,0 litru s přímým vstřikováním benzínu, přeplňováním turbodmychadlem a nejvyšším výkonem 180 kW (245 k). Maximální točivý moment je 370 N.m. Čtyřválec se dodává sériově ve spojení s 6stupňovou manuálně řazenou převodovkou. Na přání je pro nové GTI k dispozici 7stupňová dvouspojková převodovka DSG.
1ID. CROZZ: Studie.
2ID.4: Vozidlo je studií, která se příliš neliší od budoucí sériově vyráběné verze.
3ID.3: Vozidlo se v Evropě zatím neprodává.
4Touareg R: Vozidlo je studií, která se příliš neliší od budoucí sériově vyráběné verze.
5Golf GTE: Vozidlo je studií, která se příliš neliší od budoucí sériově
6Golf GTD: Vozidlo je studií, která se příliš neliší od budoucí sériově vyráběné verze.
7Golf GTI: Vozidlo je studií, která se příliš neliší od budoucí sériově vyráběné verze.