Všechny největší energetické společnosti nově v Powerpass
Powerpass a Chargee mají ve svých aplikacích přístup k více než 2000 dobíjecích bodů na území ČR, tento počet se bude dále zvyšovat. Díky Škoda AUTO umožňují platformy využívat nabíjecích stanic všech největších společností na českém energetickém trhu včetně ČEZ, E.ON, Innogy, Polyfazer či PRE.
Před rokem uvedla Škoda AUTO Česká republika na tuzemský trh jednoduchou a chytrou možnost dobíjení elektrifikovaných vozů prostřednictvím celoevropské služby Powerpass. Později se k ní přidala i podporovaná platforma pro flotilové zákazníky Chargee. Uživatelé těchto služeb dnes mohou své vozy dobíjet v sítích největších českých energetických společností, což zahrnuje více než 90 % veškerých v současnosti existujících nabíjecích bodů v České republice.
Miroslav Holan - vedoucí rozvoje prodejní sítě tuzemského zastoupení společnosti Škoda AUTO
"Pokračujeme ve zpřístupňování elektromobility stále širšímu okruhu zákazníků. Za významný milník na této cestě považuji skutečnost, že nabíjecí infrastruktura všech nejvýznamnějších energetických společností je nyní plně kompatibilní s našimi produkty. Znamená to, že majitelé elektrifikovaných vozů Škoda je mohou snadno nabíjet mimo jiné v sítích ČEZ, E.ON, Innogy, Polyfazer i PRE."
Tři tarifní modely a měsíční vyúčtování
Powerpass je v současnosti k dostání se třemi tarifními modely, a to s ohledem na zákaznický způsob využívání elektrifikovaných modelů. V základním tarifu Charge Free zákazník neplatí měsíční poplatek a je vhodný zejména pro majitele plug-in hybridních vozů, případně pro ty, kteří nenabíjí tak často. Při dobíjení u rychlonabíjecích stanic sítě IONITY platí 21,00 Kč za kWh, při dobíjení střídavým proudem (AC) je cena 12,00 Kč/kWh a při dobíjení stejnosměrným proudem (DC) 15,00 Kč/kWh. Pro řidiče jezdící zejména po městech a jejich okolí je připraven tarif Simply Charge, u kterého činí základní měsíční 105 korun. U rychlonabíjecích stanic sítě IONITY bude pak dobíjení stát 21,00 Kč za kWh. Na ostatních veřejných dobíjecích místech se bude při dobíjení střídavým proudem (AC) platit 7,50 Kč/kWh a při dobíjení stejnosměrným proudem (DC) 11,50 Kč/kWh. Řidiči využívající elektromobil naplno na dlouhých cestách po celé Evropě a využívající často dálnice mohou využít tarif Charge Faster. U něj je základní poplatek 300 korun měsíčně. Náklady spojené s dobíjením se sníží na 8,20 Kč/kWh v síti IONITY a na 6,00 Kč/kWh (AC) a 10,00 Kč/kWh (DC) u dobíjecích stanic ostatních poskytovatelů. Pro majitele nových vozů Škoda Enyaq iV jsou ceny pro první rok užívání 80 Kč měsíčně za tarif Simply Charge a 250 KČ měsíčně za tarif Charge Faster. Vyúčtování probíhá pohodlně jednou za měsíc.
Infrastruktura v České republice se rozšiřuje
Veřejná nabíjecí infrastruktura v České republice je už dnes z pohledu počtu nabíjecích stanic relativně robustní. Aplikace Powerpass a Chargee aktuálně nabízí více než 2000 nabíjecích bodů, před rokem to přitom bylo jen zhruba 650. Na tomto nárůstu se podílí svými aktivitami také obchodní síť Škoda AUTO.
Většina stanic z celkové sítě spadá do kategorie DC. Právě ty jsou u zákazníků využívajících služeb Powerpass nejžádanější. Během prvního roku fungování v České republice bylo 90 % kapacity nabito právě u DC stanic. Celkem tuzemští majitelé elektrifikovaných vozů Škoda nabili téměř 44 000 kWh elektrické energie, více než čtvrtina připadá na síť IONITY. Lze předpokládat, že v následujících měsících poroste podíl sítí českých energetických gigantů.
Powerpass řešení vyvinuté ve spolupráci s koncernovou dceřinou společností Elli, je součástí ekosystému Škoda iV, který poskytuje primárně tzv. retailovým zákazníkům širokou škálu služeb souvisejících s elektromobilitou. Pomocí jediné RFID karty nebo prostřednictvím aplikace v chytrém telefonu umožňuje pohodlné a nekomplikované dobíjení po celé Evropě. Na míru firemním klientům byla ve spolupráci s externím poskytovatelem vytvořena platforma Chargee. Ta nabízí kromě nabíjení na veřejných stanicích také možnost integrace firemních a domácích nabíjecích stanic pro pohodlné vyúčtování a spravování nabíjecích služeb. Tuto službu ocení převážně manažeři firemních flotil, kteří potřebují řídit vozové parky. Kromě veřejných rychlonabíjecích stanic celoevropské sítě IONITY mohou uživatelé služeb Powerpass a Chargee dobíjet své elektrifikované vozy u mnoha dalších veřejných dobíjecích míst ostatních provozovatelů. V Česku tak jde i o dobíjecí body autorizovaných servisních a prodejních partnerů českého zastoupení značky Škoda a především pak o zařízení energetických společností.