Otevřený, inkluzivní, bezbariérový: Volkswagen zve k diskuzím na IAA MOBILITY
Mobilita pro všechny: S rozsáhlým produktovým portfoliem pro dnešek i zítřek se mohou zájemci seznámit na mnichovském náměstí Odeonsplatz. Značka bude ve své expozici Open Space s mottem #OneFuture prezentovat svou tvůrčí vůli pro společnou, rozmanitou budoucnost. Zábavní program od 5. do 10. září: bezplatný vstup, panelové diskuze, komorní koncerty.
Praha - Značka Volkswagen se veřejnosti poprvé představí se svým novým zaměřením během autosalonu IAA MOBILITY na mnichovském náměstí Odeonsplatz. Volkswagen přivítá návštěvníky v expozici Open Space s mottem #OneFuture, která bude mít podobu městské zážitkové plochy koncipované s orientací na dialog a bezbariérový přístup. Volkswagen se tak hlásí ke své společenské odpovědnosti a zájemcům umožní seznámit se s svým rozmanitým produktovým portfoliem. Návštěvníci si budou moci v expozici Open Space prohlédnout na IAA představený koncepční vůz značky Volkswagen a elektromobily Volkswagen ID.4, Volkswagen ID.5 nebo Volkswagen ID.71. Kromě toho budou mít přístup k novým generacím modelů Passat a Tiguan s hospodárnými spalovacími motory a plug-in hybridními jednotkami s dlouhým dojezdem. Středem pozornosti bude dialog se značkou. Rozmanitý a bezplatný program se bude zabývat důležitými tématy, která se budou týkat produktů, společenské odpovědnosti a mobility.
Imelda Labbéová, členka představenstva odpovědná za prodej, marketing a poprodejní služby, k tomu říká: "Lidé mají individuální schopnosti, potřeby a vize. Ale navzdory veškerým odlišnostem máme jedno společné: naši budoucnost. A záleží na nás, jakou budoucnost si vytvoříme. To je hlavní poselství značky Volkswagen na IAA MOBILITY, které shrnujeme pod hashtagem #OneFuture."
Komunikativní, inkluzivní a bezbariérová - uspořádání expozice Open Space značky Volkswagen odráží její přístupný a otevřený charakter. Nový koncept expozice hodlá vyvolávat zvědavost, povzbuzovat nápady a podporovat lidi ve vzájemné komunikaci. Jednopodlažní pavilony působí vzdušným dojmem a návštěvníci budou moci nahlížet do interiéru, protože návrháři u nich upustili od mnoha vnějších stěn a příček. Útulnou atmosféru vytváří dřevo a sklo, tedy materiály, které je možné znovu používat a recyklovat.
Všechna místa, na nichž může probíhat komunikace, jsou bezbariérově přístupná. Přístup usnadňuje mimo jiné podlahový navigační systém s vodicím pruhem, výtahy na schodech, rampy a pulty, které lze podjet. Personál bude ovládat znakovou řeč. Naslouchátka v blízkosti pódií přispějí na přání k lepší akustické srozumitelnosti. Na místech vedle vystavených vozidel budou místěny kódy QR. S jejich pomocí lze získat informace podané jednoduchým jazykem pro osoby s nízkou úrovní jazykových kompetencí. Také samotné exponáty umožní inkluzivní přístup. Například udržitelné materiály z interiéru a kola budou do expozice integrovány tak, aby se jich mohli návštěvníci dotýkat. Do přípravy koncepce expozice Open Space byli zapojeni odborníci ze svazu nevidomých, členové komunity neslyšících a zástupci těžce hendikepovaných osob ze společnosti Volkswagen.
"Open Space je skvělým příkladem, že Volkswagen žije diverzitou a inkluzí. Už název naší značky jasně říká, že tu jsme pro všechny lidi. Máme proto ambice odbourávat co nejvíce bariér, abychom mohli navazovat dialog s co největším počtem lidí. Jen tak můžeme zjišťovat, co od nás zákazníci požadují, například v oblastech automobilového designu nebo ovládání," říká členka představenstva Labbéová.
Kromě vystavených vozidel a technologií uspořádá společnost ve dnech 5. až 10. září ve své expozici Open Space širokou škálu akcí rozmanitých formátů:
V rámci sekce #OneFuture Talks budou odborníci a hosté značky Volkswagen diskutovat o společensky závažných tématech. Budou se řešit například otázky, jak naše životy změní umělá inteligence nebo jak je možné vést společensky odpovědný život.
Na programu budou také čtyři koncerty "v obývacím pokoji", na nichž vystoupí mimo jiné Ian Hooper, Lauraine a Tom Dibb. Po koncertech budou mít fanoušci příležitost pořídit si fotografii s přítomnými umělci a dostat od nich autogram.
Během akce "Volkswagen up close" powered by Volkswagen Talent Marketing budou veřejnost seznamovat s náplní své práce zaměstnanci společnosti. Zájemci současně obdrží informace o kariérních možnostech u největšího výrobce automobilů v Evropě.
Product Talks budou prezentace, při nichž odborníci značky Volkswagen představí highlighty obou vozidel vystavených na pódiu a prozradí zajímavosti z různých fází vývoje jejich designu i kompletního vozu. Návštěvníci kromě toho budou moci sledovat designéry značky Volkswagen při jejich práci.
ID. Drivers Club Talk bude diskuzní skupina s hosty na téma elektromobilita a rodina ID. Tato komunita řidičů modelů ID. již ovlivňuje vývoj modelů ID.
"My Volkswagen Moment" bude středem pozornosti na setkáních Community Lovestories. Na nich budou lidé vyprávět o cestách a životě se svým vozem. Vyprávění o nezapomenutelných zážitcích, dobrodružstvích a emocionálních okamžicích bude mít vizuální doprovod.
Expozice Open Space bude otevřena od úterý 5. září do neděle 10. září. Vstup je zdarma. Podrobný program naleznete na:
www.volkswagen.de/iaa
1) ID.7 - spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: kombinovaná 14,1 - 16,3; emise CO2 v g/km: kombinované 0. Údaje o spotřebě elektrické energie a emisích jsou pro tento model k dispozici již jen podle metodiky WLTP, a nikoli podle metodiky EU. Uvedené údaje o spotřebě elektrické energie a emisích CO2 jsou závislé na zvolené výbavě vozidla.
Informace o značce Volkswagen:
Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 30 závodech ve 13 zemích. V roce 2021 vyrobil Volkswagen 4,9 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou VW Polo, VW T-Roc, VW Golf, VW Tiguan nebo VW Passat, ale také úspěšné modely elektromobilů VW ID.3 a VW ID.4. V uplynulém roce předala společnost zákazníkům na celém světě více než 260 000 elektromobilů, což je dosud nejvyšší počet. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 184 000 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců a servisních partnerů s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen svou strategií ACCELERATE důsledně urychluje transformaci na softwarově orientovaného poskytovatele mobility.
Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel Volkswagen do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.