Volkswagen Užitkové vozy urychluje vývoj autonomních systémů
Volkswagen Užitkové vozy urychluje vývoj autonomních systémů

Volkswagen Užitkové vozy urychluje vývoj autonomních systémů pro mobilitu jako službu

Elektromobil ID. BUZZ bude jako první vozidlo koncernu Volkswagen jezdit také autonomně. Předseda představenstva Carsten Intra: „Významný přínos pro budoucí mobilitu a bezpečnost silničního provozu ve městech“.

Volkswagen Užitkové vozy důsledně urychluje vývoj a realizaci autonomní jízdy. "Po schválení našeho programu vývoje dozorčí radou se nyní zaměříme na budoucnost mobility. Autonomní, elektrická jízda bude významným přínosem pro mobilitu a bezpečnost silničního provozu ve městech. Je jen logické, že tyto systémy naleznou své první uplatnění v našich vozidlech," vysvětlil Carsten Intra, předseda představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy po zasedání dozorčí rady koncernu Volkswagen.

Volkswagen Užitkové vozy připravuje zavedení autonomních systémů do silniční dopravy v roce 2025. Christian Senger, vedoucí oddělení autonomní jízdy, k tomu říká: "V letošním roce spustíme v Německu první testy v reálném provozu, při nichž budeme používat systém autonomní jízdy společnosti Argo AI ve verzi budoucího modelu ID. BUZZ. Cílem je vyvinout koncept sdílení jízd, který by byl podobný současné nabídce společnosti MOIA. Autonomní vozidla budou ve vybraných městech vozit naše zákazníky do požadovaných cílů již v polovině tohoto desetiletí."

Společnosti Ford Motor Company a Volkswagen Užitkové vozy investovaly v rámci vzájemné spolupráce stejným dílem do firmy Argo AI specializované na softwarové platformy pro autonomní jízdu. Cílem je důsledný vývoj autonomních systémů a jejich rychlé zavedení do praxe. Kromě první investice ve výši jedné miliardy USD začlenil Volkswagen do společnosti Argo AI také svou dceřinou společnost AID (Autonomous Intelligent Driving). Nyní dozorčí radou koncernu Volkswagen schválené uvolnění prostředků do roku 2025 umožní značce Volkswagen Užitkové vozy učinit další významný krok na cestě k autonomní budoucnosti mobility.

Značka Volkswagen Užitkové vozy nese v koncernu Volkswagen odpovědnost za vývoj kompletních autonomních systémů a jejich komerční využití v městských oblastech. Volkswagen Užitkové vozy bude také vyvíjet a vyrábět příslušná specializovaná vozidla SPV (Special Purpose Vehicles), například robotizované vozy taxislužby nebo robotizované lehké užitkové vozy.

Kromě investic do společnosti Argo AI investuje koncern také do projektů organizace Car.Software, která vyvíjí pro individuální mobilitu funkce asistované a automatizované jízdy až do úrovně 4. Car.Software pracuje pro všechny značky koncernu Volkswagen souběžně se společností Argo AI a nezávisle na ní.

Volkswagen Užitkové vozy vyvíjí vozidla, která budou používat systém autonomní jízdy SDS (Self-Driving-System) společnosti Argo. Základem je elektromobil ID. BUZZ, jehož světová premiéra se uskuteční v příštím roce. Již dnes probíhá intenzivní vývoj, na jehož konci bude stát ikonický Bulli v elektrifikované podobě, který bude ve spojení se systémem SDS průkopnickým autonomním vozidlem.

Značka Volkswagen Užitkové vozy:

"We transport success." Volkswagen Užitkové vozy nese jako samostatná značka v koncernu Volkswagen globální zodpovědnost za vývoj, výrobu a prodej lehkých užitkových vozů, přičemž v závodech Hannover (D), Poznań (PL), Września (PL) a Pacheco (ARG) vyrábí modelové řady Transporter, Caddy, Crafter a Amarok. Naše vozidla přepravují stavební dělníky, rodiny a dobrodruhy, pečivo, balíky nebo surfovací prkna. Každý den pomáhají bezpočtu lidí na celém světě odvádět dobrou práci, slouží jako mobilní servisní dílny a dopravují lékaře záchranné služby a policisty na místo nasazení. Volkswagen Užitkové vozy je navíc v koncernu Volkswagen vůdčí značkou pro autonomní jízdu a poskytování mobility a přepravy jako služby (MaaS - Mobility as a Service; TaaS - Transport as a Service). Pro výrobu v budoucnosti proto vyvíjí příslušná vozidla ke speciálním účelům, SPV (Special Purpose Vehicles), například robotické vozy taxislužby nebo robotické lehké užitkové vozy. Tak udržujeme v pohybu celou společnost a plníme její požadavky na čistou, inteligentní a trvale udržitelnou mobilitu. Volkswagen Užitkové vozy má na celém světě více než 24 000 zaměstnanců, včetně 15 000 zaměstnanců v závodě Hannover.