Volkswagen Užitkové vozy vytyčuje směr budoucího vývoje značky na základě velmi pozitivních výsledků obchodního roku 2018. Nová strategie GRIP 2025+ popisuje chystané změny - nové produkty, přestavbu výrobních závodů i nové služby pro mobilitu. Thomas Sedran, předseda představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy, k tomu říká: "Transformaci můžeme realizovat z pozice lídra našeho odvětví, neboť jsme finančně silní a využíváme synergie v rámci koncernu. S naší novou strategií sledujeme jasný plán a výrazně zvyšujeme tempo. Měníme se z ryzího výrobce automobilů v poskytovatele mobility. Jen v letošním roce investujeme za tím účelem více než 1,8 miliardy eur."
Volkswagen Užitkové vozy dosáhl navzdory náročným rámcovým podmínkám v obchodním roce 2018 druhého nejlepšího obchodního výsledku ve své historii. Výnosy z prodeje - 11,9 miliardy eur - byly téměř na úrovni předchozího roku. Provozní zisk se snížil z 853 milionů eur v roce 2017 na 780 milionů eur. V hospodářském výsledku se negativně projevily vyšší výdaje na nové produkty společně s nepříznivým vývojem směnných kurzů a zavedením nové zkušební metodiky WLTP. Volkswagen Užitkové vozy překonal s ca. 500 000 dodanými vozy prodeje dosažené v roce 2017, a tím upevnil své postavení vedoucího výrobce lehkých užitkových vozů v Evropě.
Volkswagen Užitkové vozy očekává, že se počet dodaných vozů v letošním roce udrží minimálně na úrovni roku 2018, přestože na trhu přetrvávají velmi náročné podmínky. Rok 2019 bude zároveň rozhodujícím milníkem pro další rozvoj značky Volkswagen Užitkové vozy. Strategie GRIP 2025+ s mottem "We transport success" přináší odpovědi na zásadní výzvy automobilového odvětví, mezi něž patří například ochrana klimatu, digitalizace, nové služby pro mobilitu nebo autonomní jízda. Důležitým základem nabídky značky přitom zůstanou na míru šité produkty pro pro firemní zákazníky, podnikatele a živnostníky společně s vozy pro rodinu a volný čas, která se vyznačují výjimečným emocionálním nábojem. Uvedené portfolio však bude ve stále větší míře rozšiřováno o inovativní služby v oblasti mobility a přepravy.
Za tímto účelem bude v Hannoveru probíhat koncernový vývoj autonomní jízdy. Alexander Hitzinger, nový vedoucí vývoje značky, převzal tento úkol pro celý koncern Volkswagen. Volkswagen Užitkové vozy navíc využívá know-how značky MOIA při přípravě nových služeb pro mobilitu. Po úspěšném testu v Hannoveru zahájí nyní dceřiná společnost Volkswagenu v Hamburku provoz s elektricky poháněnými minibusy na základě modelu Crafter.
Konkurenční postavení značky Volkswagen Užitkové vozy ještě více upevní plánovaná spolupráce se společností Ford. Silné stránky obou výrobců se v jednotlivých regionech i v produktové oblasti vzájemně doplňují. První smlouvy již byly uzavřeny - mimo jiné dohoda o vývoji pick-upu, který nahradí model Amarok. Pro vzdálenější budoucnost se rýsují další možnosti spolupráce, například na dalších projektech vývoje a výroby vozů, v oblasti autonomní jízdy nebo při společném používání platforem pro elektrickou mobilitu.
Nejviditelnějším krokem značky Volkswagen Užitkové do elektrické éry bude od roku 2022 v Hannoveru vyráběný ID. BUZZ, elektrická verze legendární řady T. "ID. BUZZ je bezesporu nejdůležitějším produktem nadcházejících let," říká Thomas Sedran. "Zároveň je synonymem budoucnosti značky: s nulovými emisemi, extrémně inovativní a velmi emocionální. Také Bulli pro příští generace bude vyjíždět z našeho hlavního výrobního závodu. Love is back!"