• Archiv novinek: Archiv novinek
Volkswagen - Modely ID.
Volkswagen - Modely ID.

Nové funkce a více komfortu: Volkswagen spouští aktualizace „Over the Air“ pro rodinu ID.

Milník na cestě k softwarově orientovanému poskytovateli mobility. Značka Volkswagen je prvním výrobcem v mainstreamovém segmentu, který bezdrátově přenáší pravidelné aktualizace do vozidel zákazníků. Modely ID. budou i po předání zákazníkovi vždy v nejaktuálnějším stavu, což zvýší zůstatkovou hodnotu vozidel. Softwarové aktualizace vytvářejí předpoklady pro nové obchodní modely. Ralf Brandstätter, předseda představenstva: „Každých dvanáct týdnů vytvoříme pro zákazníky zcela nové, digitální zážitky s novými funkcemi a vyšší úrovní komfortu.“

Praha - Volkswagen činí další velký krok na cestě k softwarově orientovanému poskytovateli mobility. Od letošního léta budou modely z rodiny ID. dostávat pravidelné aktualizace softwaru prostřednictvím bezdrátové technologie "Over the Air". Volkswagen je tak prvním a dosud jediným výrobcem v mainstreamovém segmentu, který tuto inovativní technologii zpřístupňuje široké vrstvě zákazníků. Jako první obdrží aktualizaci model VW ID.31. V červenci 2021 bude nejnovější verze softwaru "ID.Software 2.3" dodána mobilním přenosem dat zákazníkům, kteří jsou členy klubu "First Movers Club". Aktualizace zahrnuje optimalizace a vylepšení v oblastech ovládání, provozních vlastností a komfortu. Postupně budou následovat aktualizace pro všechny majitele vozů VW ID.3 a VW ID.42 a VW ID.4 GTX3. V budoucnosti bude Volkswagen aktualizovat software svých vozidel ID. ve dvanáctitýdenním intervalu.

Modely ID. obdrží první aktualizaci "Over the Air" již tento měsíc

Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen osobní vozy, k průkopnickému kroku říká: "Volkswagen urychluje digitalizaci. Po úspěšném uvedení naší rodiny elektromobilů ID. na trh stojí značka Volkswagen znovu v čele vývoje: Pro zákazníky vytváříme zcela nové, digitální zážitky s novými funkcemi a ještě vyšší úrovní komfortu - a to každých dvanáct týdnů. Jako první výrobce v mainstreamovém segmentu tak zařazujeme do naší standardní nabídky dalekosáhlé aktualizace prostřednictvím bezdrátové technologie 'Over the Air'. To je důležitým milníkem v realizaci naší strategie ACCELERATE, díky níž bude Volkswagen skvěle připraven na síťově propojenou a digitální mobilitu budoucnosti."

Rozsáhlá vylepšení díky aktualizacím "Over the Air"

První aktualizace elektromobilů ID. nabízí vylepšení řady funkcí. Aktualizace zahrnuje mimo jiné rozšířenou funkčnost systému ID.LIGHT, optimalizované rozpoznávání okolí, dynamickou regulaci dálkových světel, vylepšenou ovladatelnost, přizpůsobený design informačního a zábavního systému a vylepšení provozních vlastností a stability.

Aktualizace softwaru se přenáší bezdrátově přímo do centrálních vysokovýkonných počítačů (In Car Application Server, krátce ICAS) v modelech ID. Tyto počítače mají u vozidel na základě moderní platformy MEB na starosti funkce, které byly u dřívějších generací vozidel rozděleny mezi velký počet řídicích jednotek. Nová elektronická architektura je nejen výkonnější a inteligentnější, ale také usnadňuje výměnu dat a funkcí mezi jednotlivými systémy ve vozidle. Aktualizace "Over the Air" se tak mohou týkat až 35 řídicích jednotek.

ID. Digital zaměřuje svou pozornost na zákazníky

"Vozidla, která jsou vždy vybavena nejaktuálnějším softwarem a zákazníkům poskytují excelentní digitální zážitky, mají pro budoucí úspěch značky Volkswagen enormní význam," říká Thomas Ulbrich, člen představenstva, odpovědný za vývoj značky Volkswagen. "Proto jsme speciálně pro průběžné aktualizace softwaru vozidel založili agilní projektovou organizační jednotku ID. Digital. Díky tomu jsme schopni rychle shromažďovat zpětnou vazbu od zákazníků a flexibilně reagovat na jejich požadavky. Modely ID. tak zůstanou i po předání zákazníkovi vždy v nejaktuálnějším stavu a zvýší se jejich zůstatková hodnota."

Motorem digitalizace značky je úzká spolupráce mezi organizační jednotkou ID. Digital a společností CARIAD pro vývoj automobilového softwaru v rámci koncernu Volkswagen. Výsledkem této spolupráce je velké know-how v oblasti softwaru. Značka tak profituje z ekonomické síly koncernu a současně využívá rychlost agilní softwarové společnosti CARIAD. "Aktualizace 'Over the Air' jsou ústřední funkcí digitálního, síťově propojeného automobilu," říká předseda představenstva společnosti CARIAD Dirk Hilgenberg. "Pro zákazníky se stanou součástí jejich každodenního života - podobně jako stahování nejnovější verze operačního systému nebo aplikací do chytrého telefonu."

Obchodní model 2.0: budoucnost mobility

Značka Volkswagen vytváří aktualizacemi softwaru "Over the Air" předpoklady pro nové obchodní modely, s nimiž se počítá ve strategii ACCELERATE. V budoucnosti již zákazníci nebudou muset při koupi vozidla uvažovat nad tím, jakými funkcemi má být jejich vůz vybaven - a jaká konfigurace dosáhne nejvyšší možné ceny při pozdějším prodeji ojetého vozu. Hardware bude do značné míry standardizován. Dodatečné funkce a inovativní technologie bude možné získávat i během provozu vozidla prostřednictvím softwarové aktualizace.

1) ID.3 - Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (EU): 17,7 - 14,5; kombinované emise CO2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A+.

2) ID.4 - Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (EU): 16,9 - 15,5; kombinované emise CO2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A+.

3) ID.4 GTX, 220 kW - Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km (EU): 16,3; kombinované emise CO2 v g/km: 0; třída hospodárnosti: A+.

Informace o značce Volkswagen:

Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 50 závodech ve 14 zemích. V roce 2019 vyrobil Volkswagen 6,28 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou Golf, Tiguan, Jetta nebo Passat. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 195 878 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen důsledně urychluje vývoj konstrukce automobilu. Elektrická mobilita, chytrá mobilita a digitální transformace značky jsou strategickými klíčovými tématy budoucnosti.