Sportovní, elektrický, emocionální - Volkswagen představuje koncepční vůz ID. GTI Concept
Mobilita pro všechny: Volkswagen vystavuje na IAA MOBILITY své rozsáhlé produktové portfolio pro dnešek i zítřek. Thomas Schäfer, předseda představenstva značky Volkswagen: „Naše nové směřování je patrné v celé šíři, ať se jedná o vozidla poháněná elektromotorem, spalovacím motorem, nebo hybridním systémem.“ Světová premiéra studie ID. GTI Concept1: Emocionální značka GTI bude mít svou elektrickou budoucnost. Snadno přístupná značka: V expozici Open Space na náměstí Odeonsplatz navazuje Volkswagen dialog s návštěvníky.
Praha - Značka Volkswagen dodává své elektrické ofenzivě další impulz. Největší evropský výrobce automobilů uvede do roku 2027 na trh jedenáct nových modelů se zcela elektrickým pohonem, a bude tak nabízet nejširší portfolio elektromobilů ze všech výrobců - od kompaktního vozu za méně než 25 000 eur1 až po rodinný sedan2. Vybrané modely z rodiny elektromobilů ID. budou nabízeny také ve sportovně emocionálních verzích GTI. Na autosalonu IAA MOBILITY v Mnichově poprvé představená studie ID. GTI Concept je konkrétním výhledem na způsob, jakým Volkswagen přenese ikonickou značku GTI do elektrické budoucnosti. Na mezinárodním autosalonu bude poprvé patrné nové směřování značky ve všech oblastech. Kromě elektromobilů, jakými jsou ID. GTI Concept, VW ID.4, VW ID.5 a nové VW ID.72, bude Volkswagen i nadále nabízet hospodárné modely se spalovacími motory, reprezentované například novými generacemi modelů VW Passat3 a VW Tiguan3. Ve své expozici Open Space na mnichovském náměstí Odeonsplatz se Volkswagen prezentuje jako snadno přístupná značka, která vyhledává dialog s návštěvníky.
Sportovní, elektrický, emocionální: ID. GTI Concept
Thomas Schäfer, předseda představenstva značky Volkswagen, k tomu říká: "V uplynulých měsících jsme vytyčili pro značku Volkswagen nové směřování. Všechny naše kroky jsou podmíněny odpovědí na otázku: Co od nás očekávají zákazníci? Naše nové směřování je na IAA MOBILITY poprvé patrné v celé šíři. Volkswagen plní sliby a očekávání! Ať se jedná o vozy poháněné elektromotorem, spalovacím motorem, nebo hybridním systémem, všechny naše nové modely přesvědčí hospodárností, která přináší potěšení, ovládáním, které je intuitivní, a vysokou vnímanou kvalitou, která je znatelná ve všech oblastech. Plníme tak náš slib, že požadavky zákazníků budou znovu v samotném centru naší pozornosti."
Ještě rychlejší rozvoj elektromobility. Volkswagen uvede do roku 2027 na trh jedenáct nových modelů s elektrickým pohonem, včetně modelu ID.7. Elektrický sedan s prostorným interiérem a dojezdem až 700 kilometrů4 získal několik dnů před zahájením IAA ocenění "German Car of the Year" v kategorii Premium.
Volkswagen studií ID. GTI Concept na IAA Mobility poprvé ukazuje, jak bude značka GTI přenesena do éry elektromobility. Sériová verze tohoto vozu na základě modulární platformy pro elektromobily (MEB) vyjede na silnice nejpozději v roce 2027. "Tři písmena GTI již po desetiletí ztělesňují dokonalou kombinaci potěšení z jízdy a praktičnosti pro každodenní provoz," říká Schäfer. "Studií ID. GTI Concept přenášíme DNA modelů GTI do elektrické éry. Tyto vozy budou beze změny sportovní, ikonické, technicky progresivní, dostupné. Ale přitom nově interpretované pro zítřek: elektrické, kompletně síťově propojené, super emocionální. Potěšení z jízdy a udržitelnost patří k sobě. GTI má budoucnost - pro naši značku, pro fanoušky. Sportovní vůz Volkswagen pro každodenní provoz v elektrické éře: 100procentně elektrický, 100procentně emocionální."
Zaměření na klíčové modely. Nejpozději v roce 2033 bude značka Volkswagen v Evropě vyrábět už pouze elektromobily. Do té doby budou i nadále hrát významnou roli v produktovém portfoliu hospodárné modely se spalovacím motorem. Volkswagen se bude soustředit především na své úspěšné klíčové modely, jimiž jsou například Golf, T-Roc, Passat a Tiguan. Návštěvníci autosalonu IAA Mobility si mohou důkladně prohlédnout nové generace modelů Passat a Tiguan. Oba modely, jejichž základem je úspěšná modulární platforma MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč, budou nabízeny také v plug-in hybridní verzi s dojezdem cca 100 km5 na elektřinu a s funkcí rychlého nabíjení stejnosměrným proudem (s nabíjecím výkonem až 50 kW). "S novými modely Tiguan a Passat nabídneme našim zákazníkům MQB v dokonalé podobě. Poslední generace našich modelů poháněných spalovacími motory bude nejlepší ze všech," říká Schäfer.
Modernizovaná DNA značky a rozšířená produktová výbava. Společnost v uplynulých týdnech a měsících urychlila realizaci své strategie ACCELERATE. Volkswagen se s nově zaměřeným plánováním modelů a jasnou orientací na zákazníky hodlá stát značkou, kterou budou lidé milovat. Součástí těchto plánů jsou cenově dostupné nabídky mobility pro všechny. Portfolio značky ve vstupním segmentu rozšíří v roce 2026 ID. 2all1 - elektromobil za méně než 25 000 eur.
Nový je u značky Volkswagen také designový styl, jehož pilíři jsou stabilita, sympatie a nadšení. V interiéru se zaměřuje na vysokou úroveň vnímané kvality a pro značku typické, intuitivní uživatelské zážitky. V oblastech softwaru a informačních a zábavních systémů posiluje Volkswagen produktovou výbavu všech modelů, například inteligentním hlasovým asistentem IDA, většími displeji a službami s funkcemi na požádání, například pro navigaci.
Snadno přístupná značka. Expozicí Open Space na náměstí Odeonsplatz vytvořil Volkswagen v srdci Mnichova místo pro setkávání a dialog. Až do neděle 10. září čeká na návštěvníky pestrý program, jehož součástí jsou například komorní koncerty, na nichž vystoupí Ian Hooper a Loraine. Navíc se budou konat panelové diskuze pod titulem #OneFuture převážně o společenských tématech. Například v úterý přivítá Imelda Labbéová, členka představenstva odpovědná za prodej, marketing a poprodejní služby, vícenásobnou paralympijskou vítězku Verenu Benteleovou a bude s ní a dalšími hosty diskutovat o rozmanitosti a inkluzi. Inkluze hraje ve všech aktivitách značky Volkswagen na IAA významnou roli. Jak výstavní expozice, tak i Open Space jsou bezbariérově přístupné i pro vozíčkáře. Na všech akcích v expozici Open Space bude přítomen tlumočník do znakové řeči. Navíc budou nabízeny speciální prohlídky expozice pro nevidomé. "Open Space je skvělým příkladem, že Volkswagen žije diverzitou a inkluzí. Už název naší značky jasně říká, že tu jsme pro všechny lidi. Máme proto ambice odbourávat co nejvíce bariér, abychom mohli navazovat dialog s co největším počtem lidí. Jen tak můžeme zjišťovat, co od nás zákazníci požadují, například v oblastech automobilového designu nebo ovládání," říká Labbéová.
1) ID. GTI Concept a ID. 2all - studie.
2) D.7 - spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: kombinovaná 14,1-16,3; emise CO2 v g/km: kombinované 0. Údaje o spotřebě elektrické energie a emisích jsou pro tento model k dispozici již jen podle metodiky WLTP, a nikoli podle metodiky EU. Uvedené údaje o spotřebě elektrické energie a emisích CO2 jsou závislé na zvolené výbavě vozidla.
3) Passat a Tiguan - studie v podobě blízké sériově vyráběnému modelu. Tento model se zatím neprodává
4) V závislosti na velikosti akumulátorové baterie může být předběžný dojezd podle metodiky WLTP až 700 km. Údaje dojezdu podle metodiky WLTP se mohou lišit v závislosti na výbavě. Skutečný dojezd v praktickém provozu závisí mj. na jízdním stylu, rychlosti jízdy, používání komfortních/vedlejších spotřebičů, venkovní teplotě, počtu cestujících/zatížení vozu zavazadly, topografii a procesu stárnutí a opotřebení sady akumulátorů.
5) Údaje o dojezdu jsou předběžné a byly zjištěny na základě globálně harmonizované metodiky měření pro osobní a lehké užitkové vozy WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Skutečný dojezd v praktickém provozu závisí mj. na jízdním stylu, rychlosti jízdy, používání komfortních/vedlejších spotřebičů, venkovní teplotě, počtu cestujících/zatížení vozu zavazadly, topografii a procesu stárnutí a opotřebení sady akumulátorů.
Informace o značce Volkswagen:
Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 30 závodech ve 13 zemích. V roce 2021 vyrobil Volkswagen 4,9 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou VW Polo, VW T-Roc, VW Golf, VW Tiguan nebo VW Passat, ale také úspěšné modely elektromobilů VW ID.3 a VW ID.4. V uplynulém roce předala společnost zákazníkům na celém světě více než 260 000 elektromobilů, což je dosud nejvyšší počet. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 184 000 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců a servisních partnerů s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen svou strategií ACCELERATE důsledně urychluje transformaci na softwarově orientovaného poskytovatele mobility.
Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel Volkswagen do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.