Volkswagen představil v Locarnu koncepční vůz ID.X Performance
Vize zcela elektrické sportovní limuzíny s pohonem všech kol o výkonu 411 kW/558 k. Dynamický celkový dojem díky mnoha sportovním prvkům v exteriéru a interiéru. Premiéra na Setkání ID., které organizují fanoušci v kantonu Ticino.
Praha - Volkswagen představil ve dnech 8. až 9. září na Setkání ID. v Locarnu, na švýcarské straně jezera Lago Maggiore, vizi zcela elektrické sportovní limuzíny vyšší střední třídy. Koncepční vůz ID.X Performance1 ohromí mimořádně výkonným pohonem všech kol, sportovně zaměřeným nastavením podvozku a výrazným vzhledem.
Nové ID.X Performance na Setkání ID. v Locarnu
Maria Soni Reissfelderová, vedoucí oddělení marketingu a prodeje pro rodinu modelů Volkswagen ID., k tomu říká: "Prezentace koncepčního vozu ID.X Performance před fanoušky modelů ID. z celé Evropy nám umožňuje komunikovat přímo se členy ID. Drivers Clubu. Tým vývojářů pod vedením Andrease Reckewertha u tohoto vozu maximálně využil potenciál platformy MEB a zkombinoval sportovní výkony s elegantními tvary limuzíny. Kromě našeho koncepčního vozu, který vzbuzuje emoce, předvádíme také řadu sériově vyráběných modelů, například ID.72, jehož předprodej byl v České republice zahájen 7. září 2023".
Andreas Reckewerth, vedoucí oddělení, které má na starosti vývoj kompletního vozidla na platformě MEB, realizoval se svým týmem koncepční vůz na základě nového modelu ID.7 a o tomto projektu říká: "MEB nám nabízí velké množství fantastických možností, jak přistupovat k vývoji vozidla s obrovskou kreativitou. Ihned jsme se rozhodli, že náš nový koncepční vůz vyrobíme na základě modelu ID.7 a že se přitom zaměříme na zvýšení sportovních výkonů. Ukazujeme tak, co je možné." Zkratka MEB (Modularer E-Antriebsbaukasten) označuje elektrickou platformu koncernu Volkswagen.
Expresivní vzhled s jasným projevem síly. ID.X Performance dává najevo mimořádné sportovní vlastnosti svým dynamickým vzhledem. Úpravy exteriéru zcela elektrické limuzíny zahrnují velký počet sportovních prvků. Jak přední spoiler, tak i zadní difuzor jsou vyrobeny z uhlíkového kompozitu. Vývojáři rozšířili rozchod kol o 80 milimetrů a světlou výšku sportovního podvozku s mimořádně tuhými pružinami snížili o 60 milimetrů. Sportovní podvozek společně s pohonem zásadně přispívá ke sportovním výkonům a zajišťuje ještě agilnější jízdní vlastnosti a ovladatelnost s pohotovějšími reakcemi.
Vůz stojí na 20" sportovních kolech z lehké slitiny upevněných centrální maticí a vybavených závodními pneumatikami s šířkou 265 milimetrů. Potřebný přítlak vytváří rozměrný spoiler z uhlíkového kompozitu na zádi. Tmavě tónované zadní svítilny umocňují sportovní vzhled vysokovýkonné elektrické limuzíny. V interiéru poskytují cestujícím nejlepší možnou oporu těla i při dynamické jízdě skořepinová sedadla z uhlíkového kompozitu. Sportovní charakter v interiéru zvýrazňují červené ozdobné prvky.
Silný pohon se dvěma elektromotory, výkonem 411 kW (558 k) a funkcí krátkodobého zvýšení hnací síly. Volkswagen vytvořil pro koncepční vůz ID.X Performance systém pohonu všech kol doplněním synchronního elektromotoru s permanentními magnety na zadní nápravě dodatečným asynchronním elektromotorem na přední nápravě. Výhodou tohoto druhu pohonu předních kol je odolnost vůči krátkodobému přetížení spolu s mimořádně nízkými ztrátami ve vypnutém stavu. Asynchronní elektromotor je proto optimální pro režim krátkodobého zvýšení výkonu. Řízení točivého momentu obou elektromotorů má na starosti manažer jízdní dynamiky, který v koncepčním voze ID.X Performance řídí také činnost uzávěrky zadního diferenciálu. Řidič tuto funkci ovládá na samostatném displeji s úhlopříčkou 17 centimetrů na středové konzole.
Pohon se dvěma elektromotory odebírá energii se sady akumulátorů schopné poskytovat vysoký trvalý výkon. Díky nabíjecímu výkonu až 200 kW je doplňování elektrické energie velmi rychlé.
Elektrizovaná komunita fanoušků. Volkswagen představil koncepční vůz ID.X Performance na mezinárodním Setkání ID., které se konalo ve dnech 5. až 9. září v Locarnu. Na švýcarské straně jezera Lago Maggiore se fanoušci elektromobilů setkávají, aby si vyměňovali své zkušenosti a podnikali společné jízdy. Setkání je iniciováno a organizováno řidiči modelu ID., kteří jsou členy ID. Drivers Clubu. V roce 2023 bylo s více než 130 vozy dosaženo nového rekordu v počtu účastníků. Setkání se zúčastnil také tým značky Volkswagen včetně odborníků, kteří účastníky informovali o aktuálním vývoji elektromobility. Volkswagen v Locarnu kromě koncepčního vozu ID.X Performance prezentoval také další modely z rodiny ID. Volkswagen již loni nadchnul mnohé fanoušky elektromobilů koncepčními vozy ID. XTREME1 a ID. Xcite1.
1) Studie. Toto vozidlo se neprodává.
2) ID.7 - spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: kombinovaná 14,1-16,3; emise CO2 v g/km: kombinované 0. Údaje o spotřebě elektrické energie a emisích jsou pro tento model k dispozici již jen podle metodiky WLTP, a nikoli podle metodiky EU. Uvedené údaje o spotřebě elektrické energie a emisích CO2 jsou závislé na zvolené výbavě vozidla.
Informace o značce Volkswagen:
Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 30 závodech ve 13 zemích. V roce 2021 vyrobil Volkswagen 4,9 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou VW Polo, VW T-Roc, VW Golf, VW Tiguan nebo VW Passat, ale také úspěšné modely elektromobilů VW ID.3 a VW ID.4. V uplynulém roce předala společnost zákazníkům na celém světě více než 260 000 elektromobilů, což je dosud nejvyšší počet. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 184 000 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců a servisních partnerů s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen svou strategií ACCELERATE důsledně urychluje transformaci na softwarově orientovaného poskytovatele mobility.
Porsche Česká republika je největším importérem osobních a užitkových vozidel Volkswagen do České republiky. Na českém trhu zastupuje značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT, CUPRA a Volkswagen Užitkové vozy, včetně programu prodeje prověřených použitých vozů Das WeltAuto. S projektem nabíjecí infrastruktury MOON společnost vstoupila v roce 2020 do nové éry trvale udržitelné osobní mobility založené na elektrických pohonech a digitalizaci.