Volkswagen Golf
Volkswagen Golf

Výkonnější a rychlejší Volkswagen posouvá hlasové ovládání v modelu Golf na novou úroveň

Optimalizované hlasové ovládání s rychlejším rozpoznáváním a precizními reakcemi zvyšuje komfort ovládání a pohodlí při jízdě. Informační a zábavní systém obdržel výkonnější řídicí jednotku a zdokonalený software. Rychlejší spuštění systému, plynulé dotykové ovládání s bezprostřední zpětnou vazbou. V rámci dobrovolné servisní akce profitují z vylepšeného softwaru také již dodaná vozidla.

Praha - Volkswagen optimalizuje informační a zábavní systém v aktuálním modelu VW Golf tak, aby byl ještě rychlejší, výkonnější a stabilnější. Nový software a hardware, uvedený nyní do sériové výroby, vylepšuje mnoho funkcí. Především hlasové ovládání reaguje nyní až čtyřikrát rychleji a poskytuje výkony na prémiové úrovni. Systém byl vylepšen na základě četných přání zákazníků.

"Golf upevňuje své postavení v kompaktním segmentu rozsáhlou modernizací informačního a zábavního systému," říká Thomas Ulbrich, člen představenstva odpovědný za technický vývoj značky Volkswagen osobní vozy. "Pokrok v oblasti ovládání a výkonu poskytne našim zákazníkům nejvyšší úroveň komfortu."

Agilnější informační a zábavní systém. Informační a zábavní systém modelu Golf bude po velké modernizaci, která bude zavedena do sériové výroby v nadcházejících týdnech, pracovat výrazně dynamičtěji. Zákazník rozpozná přínosy již při spuštění systému. Hlasové ovládání a navigace jsou k dispozici výrazně rychleji než dosud. To platí i pro práci s navigační mapou a procházení v seznamech.

Nové hlasové ovládání - rychlé rozpoznávání a precizní reakce. Pokrokové je především hlasové ovládání. Vyslovením hesla "Ahoj Volkswagen" se spustí hlasové ovládání v rodné řeči. VW Golf se promění v inteligentního partnera pro rozhovor, protože hlasové ovládání rozumí i libovolným formulacím z každodenního života, například "Je mi zima" nebo "Kde je v Berlíně japonská restaurace?". Systém navíc díky digitálním mikrofonům rozpozná i to, zda hovoří řidič, nebo spolujezdec vpředu, takže může například cíleně nastavit klimatizaci podle požadavků příslušné osoby. Optimalizovaný systém klade navíc zpětné dotazy nebo si nechá skákat do řeči.

Zákazník může vylepšeným hlasovým systémem ovládat zábavní funkce, navigační systém, telefon a klimatizaci. Úspěšnost pochopení mluveného slova se výrazně zvýšila na současných 95 procent. Nový software vystačí s menším počtem systémových rozhraní než dosud. Díky tomu bude snadnější integrovat inteligentní online funkce, například zprávy nebo předpověď počasí.

Vždy připraven - online i offline. Odpovědi a návrhy hlasového ovládání pocházejí ze dvou zdrojů - z cloudu a z informací uložených offline ve vozidle. Online porovnávání zvyšuje úspěšnost rozpoznání a kvalitu výsledků - offline informace jsou k dispozici i tam, kde není v dosahu žádná mobilní telefonní síť, například v podzemních garážích. Jak online, tak i offline se odpovědi a reakce dostavují nyní až čtyřikrát rychleji než dosud. Zpracování online dotazu na serveru netrvá ani pět desetin sekundy, reakce se do vozidla dostane za méně než jednu sekundu. Zákazník může dotaz nebo povel ukončit také dotykem na displeji, na němž jsou již nahrána příslušná menu.

Snadnější ovládání. Další vylepšení informačního a zábavního systému se týká dotykového displeje. Jakmile se k němu přiblíží prst na vzdálenost několika centimetrů, dojde k blokování tlačítek kolem spínače výstražných světel. Pokud se prst dotkne displeje, rozšíří se blokování i na posuvník pro nastavení hlasitosti a teploty. Tím je prakticky vyloučena nechtěná aktivace ovládacích ploch pod ním. Samotné ovládání kapacitního displeje zůstává beze změn. Pro aktivaci funkce postačuje lehký dotyk. Dodatečné infračervené senzory přiblížení navíc umožňují ovládat funkce gesty ze vzdálenosti několika centimetrů.

Četná vylepšení v MIB3. Za vylepšeními informačního a zábavního systému v modelu Golf stojí modulární platforma pro informační a zábavní systémy (MIB3), která byla v rámci modernizace v mnoha oblastech vylepšena. Optimalizace softwaru jsou zaměřeny především na typické zákaznické aplikace. Původní systém byl proto výrazně komprimován. Výsledkem je snížení základního zatížení, a tím i zvýšení výkonu při používání programů a funkcí.

Na hardwarové straně používá MIB3 výkonnější integrovaný obvod "systém na čipu". Jeho centrální procesor má čtyři jádra. Navíc je systém vybaven grafickou kartou a procesorem pro zpracování digitálního signálu pro audiosystém. Nová čipová jednotka nabízí o cca 25 procent vyšší výpočetní kapacitu, grafická karta disponuje trojnásobným výkonem. Pro zákazníky to znamená především vyšší rychlost. Při typickém zadávání cíle do navigačního systému je seznam výsledků k dispozici zpravidla již po méně než pěti sekundách, tedy mnohem dříve než dosud.

V příštím roce budou moci z optimalizovaného softwaru profitovat také již dodaná vozidla. Volkswagen bude od začátku příštího roku aktivně informovat zákazníky o procesu aktualizace softwaru. Přitom se jedná o dobrovolné servisní opatření.

Hlavní roli hraje odezva od zákazníků. Jednou ze zásadních výhod v boji o nejspokojenější zákazníky je využívání jejich zpětné vazby ke zdokonalování produktů a služeb. Volkswagen ve své strategii ACCELERATE přizpůsobil mnoho procesů ještě výrazněji požadavkům zákazníků - od rané fáze vývoje přes nabídku digitálních služeb až po návštěvu obchodního partnera.


Informace o značce Volkswagen:

Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 50 závodech ve 14 zemích. V roce 2019 vyrobil Volkswagen 6,28 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou Golf, Tiguan, Jetta nebo Passat. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 195 878 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen důsledně urychluje vývoj konstrukce automobilu. Elektrická mobilita, chytrá mobilita a digitální transformace značky jsou strategickými klíčovými tématy budoucnosti.