Volkswagen poskytne do roku 2025 potřebnou kvalifikaci pro elektromobilitu 22 000 zaměstnancům z výroby ve Wolfsburgu
Vedoucí závodu Rainer Fessel (3. zleva), člen představenstva koncernu odpovědný za personalistiku Gunnar Kilian (2. zprava), vedoucí Group Academy Ralph Linde (uprostřed), místopředseda ústřední podnikové rady Gerardo Scarpino (3. zprava) a členové projektového týmu otvírají eMotionRoom.
Malé skupiny zaměstnanců se ve školicím centru eMotionRoom seznamují s novými pracovními profily a inovativními výrobními postupy. Všichni zaměstnanci z výroby ve Wolfsburgu budou velkou vzdělávací ofenzivou postupně připraveni na elektromobilitu. Týmy musí v únikových hrách plnit úkoly a řešit hádanky, a tím se hravou formou seznamují s výrobou automobilů budoucnosti. Hlavní výrobní závod Wolfsburg se v nadcházejících letech stane víceplatformovou továrnou značky Volkswagen v Německu.
Praha - Největší závod pro výrobu automobilů v Evropě zahajuje vzdělávací ofenzivu. V jejím rámci budou zaměstnanci z výroby školeni a vzděláváni v oblasti elektromobility. Značka Volkswagen tak pokračuje v transformaci německých výrobních závodů na produkci elektromobilů. Po Cvikově a Emdenu přejde v nadcházejících letech na výrobu elektromobilů také závod ve Wolfsburgu. Tento výrobní závod sází při zásadní transformaci nejen na odborná školení, ale také na emoce. Za tím účelem byl v závodě Wolfsburg otevřen eMotionRoom. Celkem 22 000 zaměstnanců z výroby se bude v tomto školicím centru v příštích měsících hravým způsobem seznamovat s procesem transformace, v němž budou automobily poháněné spalovacími motory nahrazeny elektromobily.
"Ve Volkswagenu na naší cestě k poskytovateli trvale udržitelné a softwarově orientované mobility nepřetržitě pracujeme na inovativních konceptech vzdělávání a rekvalifikace. Ty jsou pro nás klíčem ke zdárné transformaci. Čím digitálnější bude náš svět, tím důležitější budou schopnosti našeho týmu pro naši konkurenceschopnost," řekl Gunnar Kilian, člen koncernového představenstva odpovědný za personální oblast, při otevření školicího centra eMotionRoom. "Volkswagen zahájil ve svých německých výrobních závodech široce pojatou vzdělávací ofenzivu, v níž hrají důležitou roli také takzvané únikové hry. Po Cvikově a Emdenu realizujeme nyní tento úspěšný koncept také v hlavním závodě Wolfsburg."
Místopředseda ústřední podnikové rady Gerardo Scarpino říká: "Naši zaměstnanci v Cvikově už mají s principem školicího centra eMotionRoom velmi dobré zkušenosti. Tam se tato nabídka setkala s nejlepšími ohlasy - a proto jsme ji převzali také pro Wolfsburg. Transformace na elektromobilitu je možná pouze společně s našimi zaměstnanci. Pro náš úspěch je naprosto zásadní vzít je včas s sebou, nadchnout je a poskytnout jim potřebnou kvalifikaci. Transformace se nám totiž může podařit pouze společně - a eMotionRoom je v tomto puzzle důležitým dílkem."
Koncepce školicího centra eMotionRoom ve Wolfsburgu vznikla interně ve spolupráci mezi Volkswagen Group Academy a organizací výrobního závodu. Centrum má tři složitě uspořádané místnosti, v nichž mají zaměstnanci vždy 20 minut na to, aby vyřešili různé hádanky a splnili úkoly. Všechno začíná cestou do minulosti, do 19. století (vynález prvního elektromotoru). Druhá místnost účastníky zavede historií výrobního závodu Wolfsburg do současnosti (výroba vozidel se spalovacími motory). Nakonec následuje pohled do digitální budoucnosti cestování automobilem.
Stejně jako v klasických únikových hrách musejí čtyřčlenné týmy řešit v každé místnosti různé úkoly, aby si otevřely východ. O každou skupinu se přitom starají dva školitelé z Group Academy prostřednictvím připojitelného video přenosu. Centrum eMotionRoom je součástí jednodenní akce eMotionDay, během níž jsou účastníkům představována další témata školení - například používání brýlí s virtuální realitou ve výrobě nebo nová povolání, například specialista na zprovoznění vozidla. Školicí centrum eMotionRoom bude využíváno minimálně do konce roku 2024.
"Po Cvikově a Emdenu zahájí nyní transformaci na elektromobilitu v německé výrobní síti značky také náš závod ve Wolfsburgu," poukazuje Christian Vollmer, člen představenstva odpovědný za výrobu a logistiku značky Volkswagen, na zásadní transformaci výroby automobilů v Německu. "Wolfsburg je výjimečný tím, že tu ještě mnoho let budou vyráběna také vozidla poháněná spalovacími motory. Jinými slovy: Ve Wolfsburgu znamená nadcházející transformace především integraci - plynule do pokračující výroby. To je opravdu mimořádná výzva."
Na podzim bude v závodě Wolfsburg zahájena částečná montáž modelu ID.31. Od poloviny roku 2024 pak budou při maximální výrobě sjíždět z montážní linky hlavního závodu významné počty oblíbeného modelu s elektrickým pohonem. "Díky nové výrobní lince budeme ve Wolfsburgu disponovat historicky nejvyšší flexibilitou," říká vedoucí výrobního závodu Rainer Fessel. "Bude to první montážní linka v německém závodě pro výrobu osobních vozů značky Volkswagen, která na jedné lince umožní souběžnou výrobu vozidel se spalovacími motory a modelů na základě platformy MEB. S budoucí platformou SSP se tak Wolfsburg za několik let stane víceplatformovou továrnou značky Volkswagen. Pro vytížení hlavního výrobního závodu v nadcházejících deseti letech to bude velká výhoda. V závodě Wolfsburg tím zajistíme pracovní místa a našim zaměstnancům poskytneme jasnou perspektivu pro budoucnost." Zkratka SSP znamená Scalable Systems Plattform.
Nová výrobní linka pro ID.3 a nový Tiguan bude sestavena v nadcházejících měsících. Volkswagen za tím účelem investuje v první fázi - do začátku roku 2025 - 460 milionů eur. Největší část z uvedené investice bude vynaložena na výrobní zařízení, zbývající částka poslouží k financování školení a vzdělávání - například v centru eMotionRoom - a rekonstrukcí.
Po modelu VW ID.3 začne v blízké budoucnosti sjíždět z montážní linky ve Wolfsburgu další model (SUV) na základě platformy MEB. Tím se v příštích letech ještě posílí postavení výrobního závodu Wolfsburg jako "srdce značky VW".
1)ID.3 - spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: kombinovaná 16,0-15,3; emise CO2 v g/km: kombinované 0. Pro tato vozidla jsou k dispozici údaje o spotřebě elektrické energie a emisích již jen podle metodiky WLTP, a nikoli podle metodiky EU. Spotřeba elektrické energie a emise CO2 závisí na zvolené výbavě vozidla.
Informace o značce Volkswagen:
Značka Volkswagen osobní vozy působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 30 závodech ve 13 zemích. V roce 2020 vyrobil Volkswagen 5,3 milionu vozidel, mezi něž patří bestsellery, jako jsou VW Golf, VW Tiguan, Jetta nebo VW Passat, ale také úspěšné modely elektromobilů VW ID.3 a VW ID.4. V současnosti pracuje pro značku Volkswagen 184 000 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců s 86 000 zaměstnanci. Volkswagen svou strategií ACCELERATE důsledně urychluje transformaci na softwarově orientovaného poskytovatele mobility.
Informace o značce Volkswagen Užitkové vozy:
"We transport success." Volkswagen Užitkové vozy nese jako samostatná značka v koncernu Volkswagen globální zodpovědnost za vývoj, výrobu a prodej lehkých užitkových vozů, přičemž v závodech Hannover (D), Poznań (PL), Września (PL) a Pacheco (ARG) vyrábí modelové řady Transporter, Caddy, Crafter a Amarok. Naše vozidla přepravují stavební dělníky, rodiny a dobrodruhy, pečivo, balíky nebo surfovací prkna. Každý den pomáhají bezpočtu lidí na celém světě odvádět dobrou práci, slouží jako mobilní servisní dílny a dopravují lékaře záchranné služby a policisty na místo nasazení. Volkswagen Užitkové vozy je navíc v koncernu Volkswagen vůdčí značkou pro autonomní jízdu a poskytování mobility a přepravy jako služby (MaaS - Mobility as a Service; TaaS - Transport as a Service). Pro výrobu v budoucnosti proto vyvíjí příslušná vozidla ke speciálním účelům, SPV (Special Purpose Vehicles), například robotické vozy taxislužby nebo robotické lehké užitkové vozy. Tak udržujeme v pohybu celou společnost a plníme její požadavky na čistou, inteligentní a trvale udržitelnou mobilitu. Volkswagen Užitkové vozy má na celém světě více než 24 000 zaměstnanců, včetně 15 000 zaměstnanců v závodě Hannover.