• Archiv novinek: Archiv novinek
VW - Sériová výroba modelu ID.4
VW - Sériová výroba modelu ID.4

Volkswagen pokračuje v elektrické ofenzivě: Závod Cvikov zahájil sériovou výrobu modelu ID.4

Po modelu ID.31 vstupuje do sériové výroby druhý model rodiny ID. První výhradně elektricky poháněné SUV značky Volkswagen se v Cvikově vyrábí s neutrální bilancí emisí CO2. Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen: „Volkswagen rozšiřuje svou nabídku ve třídě kompaktních SUV, která je celosvětově největším růstovým segmentem, o elektromobil ID.42.“

Volkswagen zintenzivňuje svou elektrickou ofenzivu a spouští sériovou výrobu modelu ID.4 v Cvikově. Světová premiéra prvního výhradně elektricky poháněného SUV značky Volkswagen se uskuteční na konci září. Volkswagen tímto krokem potvrzuje své ambice stát se lídrem na světovém trhu s elektromobilitou. Koncern za tím účelem investuje do roku 2024 celkem 33 miliard eur, z toho 11 miliard eur jen do značky Volkswagen. Značka Volkswagen počítá s tím, že již v roce 2025 vyrobí 1,5 milionu elektromobilů.

Předseda představenstva Ralf Brandstätter u prvního sériového vozu ID.4 "made in Sachsen" při zahájení sériové výroby tohoto modelu v Cvikově.

"Volkswagen rozšiřuje svou nabídku ve třídě kompaktních SUV, která je celosvětově největším růstovým segmentem, o elektromobil ID.4," říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen. "Po modelu ID.3 se jedná o již druhý model na základě modulární platformy MEB pro elektromobily. Tento vůz se bude vyrábět a prodávat v Evropě, Číně a později i v USA. Tím rozšiřujeme využívání platformy MEB na celém světě a vytváříme ekonomický základ pro úspěch naší rodiny ID."

Thomas Ulbrich, člen představenstva odpovědný za elektromobilitu, k tomu dodává: "Proces transformace značky Volkswagen směrem k elektromobilitě probíhá zcela v souladu s časovým plánem. Po modelu ID.3 následuje nyní ID.4. Úspěšné zahájení sériové výroby modelu ID.4 je s ohledem na velké společenské výzvy v uplynulých měsících mimořádným výkonem. Pochvalu a poděkování si proto zaslouží především tým Volkswagenu v Sasku a všichni členové týmu ID. Montážní linku, z níž ještě nedávno sjížděly vozy se spalovacími motory, opouští nyní již druhý model rodiny ID."

Poznámka: Záznam ze zahájení výroby modelu ID.4 v Cvikově naleznete zde.

Cvikov hraje v systémovém přechodu na elektromobilitu klíčovou roli. Velký výrobní závod se investicí ve výši 1,2 miliardy eur poprvé kompletně transformoval na elektromobilitu. Všechny úpravy budou podle plánu dokončeny v letošním roce. V prvním "výhradně elektrickém" výrobním roce 2021 vyjede z bran cvikovského závodu cca 300 000 elektromobilů na základě modulární platformy MEB. Cvikov se tak stane největším a nejvýkonnějším závodem pro výrobu elektromobilů v Evropě a splní roli průkopníka v rámci transformace globální výrobní sítě značky Volkswagen. Také v mezinárodním měřítku se intenzivně připravuje zahájení výroby elektrického SUV. V čínském závodě Anting již začala předsériová výroba. Chattanooga spustí výrobu modelu ID.4 v roce 2022.

vw seriova vyroba modelu id 4 02

Výhled na první výhradně elektricky poháněné SUV značky Volkswagen

ID.4 vychází z modulární platformy MEB pro elektromobily. Platforma koncernu Volkswagen je koncipována výhradně pro elektrický pohon a maximálně využívá potenciál elektromobility. Vzhledem k nízkému součiniteli aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,28 a modulárnímu akumulátorovému systému umožňuje ID.4 dojezd více než 500 km (podle metodiky WLTP). Vozidlo navíc nabízí v interiéru hodně místa. Exteriér modelu ID.4 s výraznými proporcemi je extrémně moderní.

SUV se začne prodávat nejprve s pohonem zadních kol. Později bude následovat elektrický pohon všech kol. V sendvičové podlaze karoserie uložená vysokonapěťová sada akumulátorů přispívá k nízkému těžišti a skvěle vyváženému rozložení hmotnosti mezi nápravy, což je optimální z hlediska jízdní dynamiky. Stejně jako všechny modely na základě nové modulární platformy MEB pro elektromobily nabídne i ID.4 velmi prostorný interiér díky kompaktní konstrukci elektrického pohonu. Přístrojová deska SUV s nulovými emisemi má přehledné uspořádání a důsledně digitalizované ovládání a zobrazování. Ovládání naprosté většiny systémů a funkcí zajišťují dotykové plochy a intuitivní hlasová komunikace.

Výroba modelu ID.4 má neutrální bilanci emisí CO2

Modely ID.3 a ID.4 jsou pro značku Volkswagen důležitými milníky na její cestě k ambicióznímu cíli mít - v souladu s pařížskou dohodou o ochraně klimatu - do roku 2050 kompletně neutrální bilanci emisí CO2. Proto stejně jako ID.3 stanovuje i elektricky poháněné SUV ID.4 nová měřítka v oblasti trvalé udržitelnosti. Jeho výroba v Sasku je z hlediska emisí CO2 neutrální. Zákazník tak vůz získá bez zátěže v podobě nadměrných emisí CO2. Například energeticky intenzivní výroba akumulátorových článků pro model ID.4 probíhá ze 100 % s využíváním ekologicky vyráběné elektrické energie.

Německo s rozsáhlou infrastrukturou pro výrobu elektromobilů

Volkswagen svým rozhodným vstupem do světa elektromobility významně přispívá k ochraně klimatu, a vytváří tak dlouhodobé perspektivy pro svých cca 100 000 zaměstnanců v německých výrobních závodech. Kromě výroby v závodě Cvikov se na celém procesu podílejí továrny pro produkci komponentů v Braunschweigu, Kasselu, Salzgitteru a Wolfsburgu, a to výrobou důležitých dílů, mezi něž patří elektromotory nebo akumulátorové systémy. Od roku 2021 se bude ID.3 vyrábět také ve Skleněné manufaktuře v Drážďanech. Od roku 2022 bude výroba elektromobilů spuštěna rovněž v Emdenu a Hannoveru.

vw seriova vyroba modelu id 4 03 vw seriova vyroba modelu id 4 04

1) ID.3: 150 kW/kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 16,9 - 15,4 (WLTP); 15,4 - 14,5 (EU); kombinované emise CO2 v g/km: 0.

2) ID.4: Vozidlo se v Evropě zatím neprodává.