Trvale udržitelný Volkswagen ID. Buzz ohromí mnoha pozoruhodnými detaily
Světová on-line premiéra modelů ID. Buzz a ID. Buzz Cargo se uskuteční 9. března. První pohled dovnitř: Design interiéru zaujme sympatickými detaily z historického modelu T1 Bulli. Trvalá udržitelnost jako jasný strategický cíl, zvýšení podílu recyklovaných materiálů. ID. Buzz a ID. Buzz Cargo jsou první dva modely značky Volkswagen, v nichž je kůže kompletně nahrazena materiálem neživočišného původu.
Ve středu 9. března od 19 h se uskuteční oficiální on-line světová premiéra zcela elektrického modelu ID. Buzz, který bude uveden na trh ve dvou variantách jako MPV a lehký užitkový vůz. Moderní nová generace legendárního kultovního Bulli má zcela novou koncepci a konstrukci. Velkorysý a mnohostranný interiér zaujme svým barevným ztvárněním, trvale udržitelnými materiály a chytrými nápady.
Nové modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo jsou v osobní verzi MPV i jako lehký užitkový vůz zvenku kompaktní a uvnitř prostorné. Za neobvykle efektivní využití vnitřního prostoru vděčí oba elektromobily prostorově úspornému konceptu modulární platformy MEB. Pětimístný ID. Buzz tak nabízí při všech obsazených sedadlech zavazadlový prostor o objemu 1121 litrů. A u modelu ID. Buzz Cargo, který je vybaven přepážkou za první řadou sedadel, přesahuje maximální nákladový prostor 3,9 m3.
Dvoubarevné lakování a sofistikované detaily. Zákazníci budou mít pro ID. Buzz na výběr ze sedmi jednobarevných a čtyř dvoubarevných laků. Na přání je kombinace bílé a svěžích odstínů použita i v interiéru, který přebírá stylistické prvky z generace T1 a přenáší je do současné éry elektromobility. Barvy přitom korespondují s příslušnými laky karoserie a opakují se na vnitřních částech sedacích ploch, přístrojové desce a výplních dveří. Ambientní osvětlení (na přání nabízí až 30 kombinací barev) vytváří příjemnou atmosféru. Mimořádná pozornost je věnovaná detailům. Interiér nového modelu ID Buzz na různých místech zdobí řada individualizovaných motivů a ukrývá několik funkčních a důmyslných prvků výbavy, jakými jsou například otvírák lahví nebo škrabka na led.
Trvalá udržitelnost ve všech dimenzích. Rozšíření rodiny ID. o nový model ID. Buzz je dalším významným krokem ke zcela elektrifikované mobilitě. Tento vývoj urychlují nejen stále přísnější emisní normy, ale také rostoucí povědomí veřejnosti o ochraně životního prostředí a trvalé udržitelnosti. Volkswagen proto sází na komplexní koncept a transparentnost celého dodavatelského a výrobního řetězce. Do roku 2030 klesnou emise CO2 na vozidlo v Evropě o 40 procent. Strategie Way to ZERO navíc směřuje značku Volkswagen ke klimaticky neutrální bilanci emisí skleníkových plynů, která se má stát realitou nejpozději v roce 2050. Way to ZERO se aktuálně zaměřuje především na urychlenou realizaci elektrické ofenzivy. Značka Volkswagen hodlá do roku 2030 zvýšit podíl výhradně elektricky poháněných modelů na celkovém prodeji automobilů v Evropě na nejméně 70 procent a v Severní Americe a Číně alespoň na 50 procent.
Modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo kromě toho ztělesňují snahu značky Volkswagen o skutečně komplexní přístup. Příkladem je důsledné využití ekologických materiálů. Volkswagen sází na soubor inovativních technologií a postupů, díky nimž se oba nové modely řadí v celosvětovém měřítku mezi modelové řady s nejvyšší úrovní trvalé udržitelnosti. Designéři kompletně upustili od použití kůže a dalších materiálů živočišného původu a nahradili je materiály s podobnými vlastnostmi. Například věnec volantu je vyroben z polyuretanu, vypadá však stejně kvalitně, jako by byl obšitý kůží, a podobně jej řidič vnímá i na omak. U čalounění sedadel i stropu a podlahových krytin modelu ID. Buzz se uplatňují materiály z recyklovaných produktů. Tkanina z příze SEAQUAL® obsahuje cca 10 procent recyklovaného plastu z moří a přibližně 90 procent recyklovaných PET lahví. V porovnání s porovnatelnými produkty se tím emise CO2 sníží o 32 %. Také tkanina ArtVelours "ECO", použitá v modelu ID. Buzz v rámci koncernu Volkswagen poprvé, je ze 71 procent tvořena recykláty.
1ID. Buzz/ID. Buzz Cargo - vozidla jsou sériové výrobě blízkými studiemi a jejich prodej nebyl zatím zahájen.
Značka Volkswagen Užitkové vozy:
"We transport success." Volkswagen Užitkové vozy nese jako samostatná značka v koncernu Volkswagen globální zodpovědnost za vývoj, výrobu a prodej lehkých užitkových vozů, přičemž v závodech Hannover (D), Poznań (PL), Września (PL) a Pacheco (ARG) vyrábí modelové řady Transporter, Caddy, Crafter a Amarok. Naše vozidla přepravují stavební dělníky, rodiny a dobrodruhy, pečivo, balíky nebo surfovací prkna. Každý den pomáhají bezpočtu lidí na celém světě odvádět dobrou práci, slouží jako mobilní servisní dílny a dopravují lékaře záchranné služby a policisty na místo nasazení. Volkswagen Užitkové vozy je navíc v koncernu Volkswagen vůdčí značkou pro autonomní jízdu a poskytování mobility a přepravy jako služby (MaaS - Mobility as a Service; TaaS - Transport as a Service). Pro výrobu v budoucnosti proto vyvíjí příslušná vozidla ke speciálním účelům, SPV (Special Purpose Vehicles), například robotické vozy taxislužby nebo robotické lehké užitkové vozy. Tak udržujeme v pohybu celou společnost a plníme její požadavky na čistou, inteligentní a trvale udržitelnou mobilitu. Volkswagen Užitkové vozy má na celém světě více než 24 000 zaměstnanců, včetně 15 000 zaměstnanců v závodě Hannover.