TENTO MODEL JIŽ NENÍ V NABÍDCE, PODÍVEJTE SE NA AKTUÁLNÍ MODELY VOLKSWAGEN UŽITKOVÉ VOZY.
- Cena vozu od:
- Výkon:55 - 110 kW
- Spotřeba energie:5,3 - 7,3 l/100km
Volkswagen Caravelle
Šestá generace
Caravelle již po dobu 30 let splňuje nejvyšší nároky na profesionální přepravu osob. K jeho přednostem patří komfortní design interiéru a nejmodernější infotainment systémy ve spojení s dokonale promyšlenou a flexibilní kabinou řidiče. A díky nízké spotřebě paliva je Caravelle také z ekonomického hlediska dokonalým řešením přepravy osob.
Design exteriéru
Pakety „Elektrika“
Paket "Elektrika I" obsahuje elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a elektrické ovládání oken. Příslušné ovladače jsou integrovány ve dveřích řidiče a spolujezdce.
Paket "Elektrika II" je oproti paketu "Elektrika I" rozšířen o funkci elektrického přiklopení vnějších zpětných zrcátek.
LED světlomety
Na přání jsou k dispozici LED přední světlomety, které lépe osvětlují prostor před vozem. Potkávací i dálková světla využívají úspornou technologii LED diod. Velká provozní spolehlivost a dlouhá životnost LED diod přispívají díky malé pravděpodobnosti poruchy k Vaší bezpečnosti. Světlomety vybavené LED technologií se vyznačují vysokou svítivostí, dlouhou životností a spektrum jimi vyzařovaného světla je podobné spektru světla denního. Dodávají se pouze s LED zadními světly.
Koncová a brzdová světla jsou vybavena energeticky úspornou technologií LED diod.
Všechny modely jsou vybaveny LED osvětlením panelu poznávací značky.
Výbava za příplatek pro Multivan Trendline, Comfortline a Highline.
Pro zajištění lepšího výhledu tento paket1 zahrnuje vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, které brání oslnění světly vozidel jedoucích za Vámi, a dešťový senzor, který automaticky aktivuje stěrače. Asistenční světlo s funkcemi "Coming Home/Leaving Home" pak v noci osvětluje okolí vozidla. Je tak významným příspěvkem pro bezpečnost a komfort.
Design interiéru
Interiér
Po zvednutí sedáku dvousedadla se otevře další úložný prostor. U linie výbavy Caravelle Trendline může být v opěradle dvousedadla na přání sklopná odkládací přihrádka, ve které jsou integrovány dva držáky nápojů a držák na tužku.
Sedadlo řidiče může být na přání vybaveno vyhříváním a elektrickým nastavením. Konkrétně lze nastavit bederní opěrku, sklon opěradla, výšku sedáku, sklon sedáku a jeho délku. Představuje tak ideální řešení pro nastavení individuální pozice sezení. Funkce "Memory" umožňuje uložit tři různá nastavení sedadla. Sedadlo s možností elektrického nastavení 12 parametrů1 je vybavené vyhříváním, a to jak pro místo řidiče, tak i spolujezdce.
Díky stavěcímu mechanismu je opěrky možné plynule zafixovat v požadované poloze. Aby ze sedadla řidiče bylo možné pohodlně dosáhnout na všechna místa v kabině, lze obě loketní opěrky jeho sedadla vyklopit nahoru.
Elektronické zesílení hlasitosti
Elektronické zesílení hlasitosti, které se dodává na přání, zajistí, aby cestující na zadních místech dobře rozuměli, co jim řidič povídá. Zvukový signál je snímán mikrofonem hands free sady, zesílen a interpretován přes reproduktory v zadní části vozu.
Topení a klimatizace
Nezávislé topení, které se dodává na přání, pracuje odděleně od systému topení a větrání vozu. Lze jej ovládat jak prostřednictvím centrálního řídicího panelu, tak také pomocí dálkového ovládání. Alternativně se dodává také přídavné vodní topení.
Vyhřívání skla předního okna, které se dodává na přání, zajistí dobrý výhled z vozu i v chladném a vlhkém počasí.
Díky moderní klimatizaci lze pomocí jednoduchého nastavení ovládat teplotu v interiéru a zajistit tak i horkých dnech příjemně chladný vzduch. Nezávislé topení zajistí příjemné pocity při nízkých venkovních teplotách. O dobrý výhled z vozu se pak za nepříznivého počasí postará vyhřívání skla předního okna.
Klimatizace "Climatronic" umožňuje regulaci teploty ve třech zónách pro řidiče, spolujezdce a pasažéry v prostoru pro cestující. V závislosti na intenzitě slunečního záření a vnější teplotě je přiváděno více nebo méně chladného vzduchu. Senzor kvality nasávaného vzduchu zajistí v případě potřeby přepnutí na vnitřní cirkulaci.
Rádia
Rádio "Composition Audio" je vybavené monochromatickým TFT displejem, čtyřmi reproduktory, slotem na SD kartu, rozhraními AUX-IN a USB a také protokolem bluetooth pro připojení mobilního telefonu
Rádio "Composition Colour" má barevný dotykový TFT displej s úhlopříčkou 12,7 cm (5 palců). K jeho další výbavě patří CD přehrávač s podporou hudebníh formátů MP3 a WMA, osm reproduktorů, jeden slot na SD kartu, rozhraní AUX-IN a USB a také dvojitý tuner s fázovou diverzitou, jenž zajištuje nejlepší příjem radiového signálu.
Rádio "Composition Media" jež je součástí výbavy na přání, má barevný dotykový TFT displej s úhlopříčkou 16,5 cm (6,33 palce) a přibližovacími senzory. Součastí jeho výbavy je CD přehrávač s podporou hudebních formátů MP3 a WMA, osm reproduktorů, jeden slot na SD kartu, rozhraní AUX-IN a USB konektor v přihrádce na palubní desce, protokol bluetooth pro připojení mobilního telefonu a dvojitý tuner s fázovou diverzitou pro zajištění nejlepšího možného příjmu radiového signálu.
Navigace
Navigační systém "Discover Media" má stejnou výbavu jako rádio "Composition Media" s osmi reproduktory, navíc je však vybaven druhým slotem na SD kartu, ve kterém je umístěna SD karta s navigačními daty. Nainstalované navigační mapy pro Evropu je možné bezplatně aktualizovat prostřednictvím aplikace Volkswagen Map Care. Data jsou k dispozici na domovské stránce Volkswagen.
Kromě funkcí navigačního systému "Discover Media" s osmi reproduktory je tento systém vybaven prvky výbavy na přání - příjmem digitálního signálu DAB+, ovládáním pomocí hlasových pokynů, softwarovým rozhraním Car-Net App-Connect a Volkswagen Media Control, elektronickým zesílením hlasitosti a telefonním rozhraním "Comfort" s multimediálním rozhraním MEDIA-IN (bez vyobrazení).
Media-Control
Díky volitelnému softwarovému rozhraní Volkswagen Media Control můžete Váš chytrý mobilní telefon nebo tablet proměnit na dálkové ovládání navigačního systému a z prostoru pro cestující můžete prostřednictvím WLAN připojení pohodlně ovládat funkce audiosystému. Nebo si můžete přehrát například trasu cesty podle navigace z Vašeho tabletu na barevný dotykový displej ve voze.
Speciální odkládací přihrádka pro Váš chytrý mobilní telefon je vybavena bezdrátovým připojením k vnější anténě vozu, které zajišťuje optimální kvalitu příjmu rádia i odesílaných a přijímaných dat. Také nabíjení telefonu je velmi snadné - telefon stačí pouze připojit pomocí kabelu do USB portu, který je rovněž součástí odkládací přihrádky.
Car-Net
Car-Net Guide & Inform - jsou mobilní služby online, které Vám díky nejaktuálnějším informacím z internetu umožní vyhnout se dopravním zácpám nebo s jejich pomocí najdete čerpací stanice, parkovací místa a mnoho dalšího. K dispozici jsou následující služby: Zprávy, Individuální zvláštní cíle, Import destinace online, Vyhledávání zvláštních cílů online, Dopravní informace online, Čerpací stanice, Parkovací místa a Počasí.
Prostřednictvím softwarového rozhraní Car-Net App-Connect můžete v průběhu jízdy ovládat vybrané aplikace běžící na Vašem chytrém mobilním telefonu, které se paralelně zobrazují na displeji rádia nebo navigačního systému. Chytrý mobilní telefon je k systému připojen pomocí USB rozhraní. K dispozici jsou následující aplikace: Shared Audio, My Guide, Call & Remind, Drive & Track. Navíc existuje také celá řada aplikací od spolupracujících výrobců softwaru.
Asistenční systémy a bezpečnost
Multikolizní brzda
Multikolizní brzda, jež je součástí sériové výbavy, začne po nárazu brzdit automobil s cílem zabránit následným kolizím. Multikolizní brzda se aktivuje poté, co dva navzájem nezávislé senzory zaznamenají náraz. Po krátkém zpoždění je automobil krátkými brzdovými rázy zpomalován až do rychlosti 10 km/h. Řidič přitom může kdykoli opět převzít kontrolu nad vozem.
ParkPilot
ParkPilot varuje prostřednictvím akustických signálů před rozpoznanými překážkami před i za vozidlem a odstup od nich ukazuje také opticky na displeji.
Zpětná kamera
Usnadňuje parkování tím, že v rámci prostoru snímaného objektivem kamery monitoruje oblast za vozem a její obraz přenáší na displej rádia nebo navigačního systému. Pomocné statické linie pak řidiči pomáhají při parkování.
Asistent pro změnu jízdního pruhu "Side Assist"
Asistent pro změnu jízdního pruhu "Side Assist" prostřednictvím signalizace ve vnějším zpětném zrcátku varuje řidiče v případě, že jeho senzory zaregistrují při změně jízdního pruhu v tzv. "mrtvém úhlu" jiné vozidlo.
Adaptivní tempomat ACC a systém "Front Assist"
Adaptivní tempomat ACC, který je součástí výbavy na přání, automaticky přizpůsobuje rychlost Vašeho automobilu rychlosti vpředu jedoucího vozu a udržuje od něj přednastavený odstup. Přitom však nepřekročí nastavený rychlostní limit. Součástí ACC je také systém kontroly odstupu "Front Assist".
Systém kontroly odstupu "Front Assist" s funkcí nouzového brzdění City Brake , který je součástí výbavy na přání, sleduje pomocí radaru vzdálenost od překážek a v případě, že odstup klesne pod kritickou hodnotu, pomáhá zkrátit brzdnou dráhu. V nebezpečných situacích varuje řidiče opticky, akusticky a brzdným rázem. V případě, že řidič na varování nereaguje, systém začne automaticky brzdit.
Regulace dálkových světel "Light Assist"
Regulace dálkových světel "Light Assist" automaticky přepíná dálková světla na potkávací v případě, že rozpozná protijedoucí nebo vpředu jedoucí vozidlo a předchází tak oslnění jeho řidiče. Je-li systém aktivní, zapíná automaticky od rychlosti 60 km/h a při úplné tmě dálková světla.
Mlhové světlomety s integrovanými odbočovacími světly
Mlhové světlomety s integrovanými odbočovacími světly zajistí při špatném počasí optimální viditelnost. Při odbočování osvětluje příslušný světlomet vnitřní okraj zatáčky.
Další bezpečnostní systémy
Elektronický stabilizační systém - brání cíleným přibrzďováním jednotlivých kol nedotáčivému a přetáčivému chování automobilu.
Protiblokovací systém (ABS) - brání zablokování kol a zajišťuje tak ovladatelnost vozu.
Protiprokluzová regulace (ASR) - brání protáčení kol.
Elektronická uzávěrka diferenciálu (EDS) - rozděluje sílu motoru na kola s lepšími adhezními podmínkami.
Airbagy - zajišťují tu nejlepší možnou ochranu při čelním a bočním nárazu. V případě, že je na sedadle spolujezdce umístěna dětská sedačka, lze airbag spolujezdce deaktivovat pomocí klíče zapalování. V prostoru pro cestující zajišťují dodatečnou ochranu pasažérů hlavové airbagy
Signalizace nezapnutého bezpečnostního pásu - po nastartování motoru opticky upozorňuje řidiče, že nemá zapnutý bezpečnostní pás. Po započetí jízdy je řidič pomocí akustické signalizace nucen k jeho zapnutí.
Technologie
Technologie motorů
Nejnovější generace naftových motorů se vyznačuje mimořádně nízkou spotřebou paliva bez toho, aby bylo nutné šetřit na radosti z jízdy. Všechny motory samozřejmě splňují emisní normu Euro 6. Mimořádně výkonný a současně úsporný je motor 2,0 l TDI s výkonem 150 kW/204 k.
Rozhodnout se můžete pro agregát 2,0 l TSI s výkonem 110 kW/150 k nebo 2,0 l TSI s výkonem 150 kW/204 k. Oba motory jsou vybaveny přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem.
Modely Volkswagen doplněné opatřeními BlueMotion Technology naplňují myšlenky filosofie "Think Blue.". Proto je každý nový motor, který splňuje emisní normu Euro 6 vybaven sériově systémem "Start-Stop", využíváním energie uvolněné při brzdění, asistentem pro rozjezd do kopce a pneumatikami se sníženým valivým odporem.
Systém "Start-Stop" - automaticky vypíná motor v případě, že automobil stojí, motor běží na volnoběh a je uvolněný pedál spojky - např. při stání před semaforem na červenou. Pro pokračování v jízdě stačí pouze sešlápnout pedál spojky a motor se opět nastartuje.
Využívání energie uvolněné při brzdění - v průběhu brzdění motorem a brzdění dochází k nabíjení baterie automobilu a snižuje se tak zatížení motoru. V konečném důsledku to vede ke snížení spotřeby paliva.
Pneumatiky se sníženým valivým odporem - kontakt s vozovkou zprostředkovávají u vozu Multivan pneumatiky se sníženým valivým odporem. Nízký valivý odpor snižuje spotřebu paliva a tím také emise CO2.
Dvoustupňová převodovka DSG
Sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG, která se dodává na přání, umožňuje plně automatickou a téměř nepostřehnutelnou změnu převodových stupňů bez přerušení přenosu hnací síly a podstatně tak přispívá k vysokému komfortu jízdy. Můžete volit mezi normálním a sportovním módem řazení.
Pohon všech kol 4MOTION
Pohon všech kol 4MOTION, který se dodává na přání, zajistí dobrou trakci, optimální ovládání i odezvu na natočení volantu při náročných podmínkách, jako např. v horách nebo při jízdě po zasněžené vozovce. Pohon všech kol se na přání dodává také v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou DSG a mechanickou uzávěrkou diferenciálu zadní nápravy - což je v této automobilové třídě unikátní koncepce pohonu.
Asistent pro jízdu z kopce, který je součástí výbavy na přání, zajistí kontrolovanou a bezpečnou jízdu ze svahu tím, že reguluje otáčky motoru a v případě potřeby zasahuje i do řídicího systému brzd. Rychlost jízdy je tak bez přispění řidiče udržována na konstantní hodnotě cca 5 km/h a ulehčuje tak řidiči ovládání vozu.
Adaptivní regulace podvozku DCC
Pro zlepšení jízdních vlastností je možné Multivan na přání vybavit adaptivní regulací podvozku DCC, jejímž prostřednictvím lze po stisku tlačítka nastavit odpružení podvozku ve třech stupních, NORMAL, COMFORT a SPORT.
Brzdový asistent
Brzdový asistent, který je součástí sériové výbavy, rozpozná jakou rychlostí je sešlápnutý pedál brzdy. Při reflexivním nebo při nouzovém brzdění rychleji vyvine v brzdovém systému maximální tlak.
Asistent pro rozjezd do kopce
Asistent pro rozjezd do kopce, který je součástí sériové výbavy, brání při rozjíždění do kopce nechtěnému couvnutí vozu a zajišťuje tak komfortní ovládání.
Kontrola poklesu tlaku vzduchu v pneumatikách
Systém kontroly poklesu tlaku vzduchu v pneumatikách, který je součástí sériové výbavy, varuje při odchylce tlaku vzduchu v pneumatikách a upozorňuje řidiče, aby co nejrychleji zkontroloval nahuštění kol.
Systém sledování únavy
Systém sledování únavy doporučí řidiči prostřednictvím optických a akustických signálů přestávku na odpočinek v případě, že u něj rozpozná chování, které vyhodnotí jako únavu.