Vítěz Tour de France obdržel trofej navrženou Škoda AUTO
Slovinec Tadej Pogačar převzal v Paříži trofej za celkové vítězství.
Za své již druhé celkové vítězství na Tour de France převzal v neděli na pařížské třídě Champs-Élysées Tadej Pogačar trofej pro vítěze, kterou navrhlo oddělení Škoda Design a která je vyrobena z českého křišťálového skla. 22letý Slovinec se prosadil proti konkurenci v pravděpodobně nejnáročnějším cyklistickém závodě na světě, který měří 3 414 kilometrů. Plně elektrický vůz Škoda Enyaq iV opět vedl peloton jako ředitelské vozidlo (“Red Car”) v závěrečné etapě z Chatou do Paříže. Škoda AUTO podporuje cyklistický závod jako hlavní partner závodu již od roku 2004.
Thomas Schäfer, předseda představenstva společnosti Škoda AUTO, vysvětluje: “Škoda AUTO podporuje Tour de France jako její hlavní partner již osmnáctým rokem – a má k tomu dobrý důvod: historie naší společnosti začala před více než 125 lety výrobou jízdních kol. Díky našemu širokému zapojení – od hlavních a doprovodných vozů až po zelený dres a trofej pro vítěze – představujeme naši značku během cyklistické klasiky mnohamilionovému mezinárodnímu publiku.”
108. ročník Tour de France začal Grand Départem v Brestu v Bretani. Na trase dlouhé 3414 kilometrů v 21 etapách, které vedly přes Francii i Andorrské knížectví, triumfoval v celkovém pořadí Tadej Pogačar, který na závěr závodu převzal svou vítěznou trofej z českého křišťálu.
O design charakteristických trofejí z křišťálového skla si opět vzal na starost Peter Olah, vedoucí oddělení interiérového designu ve společnosti Škoda AUTO. Pro letošní ročník se inspiroval motivy, které jsou synonymem cyklistiky: Příroda, ekologie a čistá energie. Křišťál je ozdoben symbolickými stébly trávy, která se vinou vzhůru po trofeji. Šedesáticentimetrové, čtyřkilogramové mistrovské dílo českého sklářského umění vyrábí tradičním postupem společnost Lasvit v Novém Boru.
Škoda AUTO jako oficiální hlavní partner Tour de France poskytla letos organizátorům a vedení závodu 250 vozů. Mezi nimi byl i ředitelský vůz Škoda Enyaq iV, který sloužil řediteli Tour de France Christianu Prudhommovi jako mobilní řídicí centrum během 15 z 21 etap. Plně elektrické SUV vedlo závodní pole jako “červený vůz” také ve včerejší závěrečné etapě z Chatou na pařížské třídě Champs-Elysées. Na některých úsecích nahradil vůz Enyaq iV vůz Škoda Superb iV s plug-in hybridním pohonem. Kromě toho se ve vozovém parku objevila také čtvrtá generace nejprodávanějšího modelu Škoda Octavia, stejně jako městské SUV Škoda Kamiq a modely Škoda Karoq a Škoda Kodiaq. Celkem vozidla během Tour de France najela 2 000 000 kilometrů.
Pod heslem letošní kampaně ” The beautiful circus: You have to love it. We do ” nabídla Škoda AUTO fanouškům cyklistiky po celém světě možnost sledovat dění na trati i v zákulisí prostřednictvím oficiální aplikace Tour de France a webových stránek www.welovecycling.com.