Úsporné motory generace Evo nového vozu Škoda Fabia
Čtyři benzínové motory pokrývají výkonové spektrum od 59 kW (80 k) do 110 kW (150 k).
Větší výběr, širší výkonové spektrum a ještě vyšší efektivita: Čtvrtá generace modelu Fabia nabízí čtyři úsporné benzínové motory nové generace Evo koncernu Volkswagen. Pohonné jednotky pokrývají výkonové spektrum od 59 kW (80 k) do 110 kW (150 k) a splňují přísnou emisní normu Euro 6d. V kombinaci s 50litrovou nádrží, kterou Fabia nabízí poprvé, činí dojezd v režimu WLTP u tříválcových motorů více než 900 km. Tato nádrž je dostupná na přání stejně jako paket pro špatné cesty se světlou výškou zvýšenou o 15 mm nebo sportovní podvozek s tužším naladěním a o 15 mm sníženou světlou výškou.
Nová Škoda Fabia nabízí čtyři benzínové motory generace Evo koncernu Volkswagen, které splňují emisní normu Euro 6d. Agregáty 1,0 MPI o výkonu 59 kW (80 k) a 1,0 TSI o výkonu 70 kW (95 k) jsou vybaveny pětistupňovou manuální převodovkou. U motoru 1,0 TSI o výkonu 81 kW (110 k) lze volit mezi šestistupňovou manuální převodovkou a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Nejvýkonnější motorizací nového vozu Fabia je čtyřválec 1,5 TSI s výkonem 110 kW (150 k) a standardně dodávanou sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Většina motorů a všechny převodovky nového vozu Škoda Fabia jsou vyráběny v České republice – motory 1,0 MPI a 1,0 TSI a manuální převodovky v hlavním závodě Škoda AUTO v Mladé Boleslavi, sedmistupňové automatické převodovky pak v závodě Vrchlabí. Všechny pohonné jednotky jsou nabízeny standardně se 40litrovou palivovou nádrží. V kombinaci s 50litrovou nádrží dostupnou na přání, kterou je Fabia vybavena poprvé, činí dojezd v režimu WLTP u tříválcových motorů více než 900 km.
Nižší spotřeba a emise motorů Evo díky mnoha novým detailním úpravám
Vlivem četných detailních vylepšení má tříválcový motor MPI současné generace Evo nižší spotřebu i emise a zároveň vyšší výkon. Klikový mechanismus včetně pístů a pístních kroužků prošel optimalizací pro snížení třecích ztrát. Okruh s chladicí kapalinou byl v oblasti hlavy a bloku motoru modifikován pro dosažení vyšší účinnosti chlazení válců, spalovacích prostorů a integrovaného výfukového potrubí. Motor MPI navíc využívá Atkinsonův spalovací cyklus, při němž se sací ventily uzavírají až v průběhu kompresního zdvihu pístu, čímž je z válce vytlačována část nasáté směsi zpět do sacího potrubí. Tím se snižuje kompresní poměr, což pomáhá snižovat spotřebu paliva. U obou motorů 1,0 TSI s přímým vstřikováním jsou litinové vložky válců hliníkového bloku motoru nahrazeny inovativním plazmovým nanášením povrchové vrstvy válců o celkové tloušťce pouhých 150 mikrometrů (0,15 milimetrů). Tento proces snižuje vnitřní tření a tím optimalizuje spotřebu paliva i emise. Díky lepší distribuci a odvodu tepla ve spalovacím prostoru se také redukuje tepelné namáhání motoru. Tříválcové přeplňované motory pracují se vstřikovacími tlaky až 350 barů a využívají Millerův spalovací cyklus, který snižuje spotřebu. Turbodmychadlo má variabilní geometrii lopatek, což zajišťuje vysoký točivý moment v širokém rozsahu otáček motoru a zároveň snižuje emise. Novou vrcholnou motorizací modelu Fabia je čtyřválcový motor 1,5 TSI, který má rovněž vrstvu nanášenou pomocí plazmy, pracuje se vstřikovacími tlaky až 350 barů a je vybaven aktivním řízením válců (ATC). Tento systém v případě malé zátěže motoru automaticky vypíná oba prostřední válce – což řidič téměř nepostřehne – a snižuje tak spotřebu a emise CO2.
Paket pro špatné cesty a sportovní podvozek jako další dvě verze na přání
Nová Škoda Fabia nabízí kromě standardního podvozku také další dvě verze na přání. Paket pro špatné cesty obsahuje specifické pružiny i tlumiče a dodatečnou ochranu podvozku. Světlá výška vozu je zvýšena o 15 mm. Sportovní podvozek nabízí odlišnou charakteristiku odpružení o 15 mm sníženou světlou výškou, díky které je jízda dynamičtější.