Trofej pro nejužitečnějšího hráče MS v ledním hokeji 2021
Andrew Mangiapane z Kanady byl vyhlášen nejužitečnějším hráčem turnaje.
84. mistrovství světa IIHF v ledním hokeji skončilo včera v lotyšském hlavním městě Rize. Ve finálovém zápase zvítězila Kanada nad Finskem výsledkem 3:2 v prodloužení. O design trofeje pro nejužitečnějšího hráče turnaje se i letos postaral Škoda Design. Dílo z českého křišťálového skla inspirované stopami bruslí na ledové ploše převzal Kanaďan Andrew Mangiapane.
Napínavé finále 84. mistrovství světa v ledním hokeji: výsledkem 3:2 včera zvítězila Kanada nad Finskem. V letošním roce podpořila Škoda AUTO tuto sportovní akci již po 29. v řadě jako oficiální hlavní sponzor. Český výrobce automobilů tak drží oficiálně uznávaný světový rekord v nejdelším hlavním sponzorství v historii sportovních mistrovství světa. Andrew Mangiapane byl po finále v Rize oceněn jako nejužitečnější hráč turnaje.
Pozoruhodná trofej pro nejužitečnějšího hráče Mistrovství světa v ledním hokeji IIHF se již stala jedním ze symbolů turnaje. Umělecky vybroušená socha vzdává i letos hold umění českého křišťálu a odkazuje na ledový krystal. Peter Olah, vedoucí oddělení designu interiéru ve společnosti Škoda AUTO, se nechal inspirovat stopami bruslí na ledové ploše.
Členové týmu Škoda Design navrhli trofej pro nejužitečnějšího hráče turnaje již potřetí v řadě. Stejně jako u současných modelů Škoda se trofej vyznačuje jasně tvarovanými plochami, harmonickými proporcemi a výraznými liniemi. Trofej tak kombinuje dynamiku ledního hokeje s emotivním designovým jazykem současných modelů Škoda. Socha byla vytvořena využitím technik tradičního řemesla. Trofej o výšce 35 centimetrů, šířce 22 centimetrů a hmotnosti 5 kilogramů byla nejprve vyfouknuta do formy, a pak dostala precizní umělecký brus.
Škoda AUTO podporuje Mistrovství světa v ledním hokeji IIHF jako partner v oblasti mobility již od roku 1992. V letošním roce Škoda AUTO s 45 vozy ENAYQ iV poprvé zpřístupnila organizátorům turnaje plně elektrifikovaný vozový park. V průběhu mistrovství elektrická vozidla najela celkem 95 000 kilometrů.
Letos byly v arénách vidět také tzv. fanboards – fotografie fanoušků, neboť kvůli pandemii covid-19 nemohli příznivci podpořit své oblíbené týmy na místě. Díky Škoda AUTO však měli možnost nechat umístit do hlediště kartonový stojan s jejich autentickou fotografií. Celkem tak bylo v arénách v Rize touto formou přítomno více než 15 850 fanoušků.