Světový kongres ITS ukazuje budoucnost dopravy: Autonomní ID. BUZZ zahájí v roce 2025 provoz v Hamburku

Nejvýznamnější mezinárodní odborný veletrh v oboru dopravy. Volkswagen Užitkové vozy a poskytovatel služeb pro mobilitu MOIA představují možnosti využití autonomních vozidel. Veřejnou dopravu podporují vozidla pro sdílenou jízdu.

V Hamburku byl zahájen světový kongres ITS. Společnosti Volkswagen Užitkové vozy a MOIA na něm v hale 5 až do pátku (15. října) ukazují, jaké nové možnosti využití vzniknou vývojem autonomních vozidel. Návštěvníci se mohou usadit do křesel MOIA v modelu ID. BUZZ AD1 s konfigurací sedadel obvyklou pro komerční přepravu osob. Simulace na displeji jim pak ukáže, jak lze zorganizovat autonomní přepravu osob a zboží. "Považujeme se za partnery měst a těmito službami pro mobilitu chceme významně přispívat ke zlepšování nabídky dopravy ve městech a ke zvyšování úrovně bezpečnosti silničního provozu," vysvětloval při včerejší odpolední prohlídce výstavní expozice Michael Obrowski, člen představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy, odpovědný za finance, prvnímu starostovi Hamburku Peteru Tschentscherovi. V "jeho" městě budou v roce 2025 poprvé na světě uvedeny společnostmi Volkswagen Užitkové vozy a MOIA do provozu autonomní vozy pro osobní přepravu. Řada dalších velkoměst v Evropě a USA bude následovat.

ITS v Hamburku je ideálním místem pro prezentaci řešení mobility, která jsou koncipována pro využití v mezinárodním měřítku. Světový kongres je nejvýznamnější mezinárodní akcí v oborech inteligentních dopravních systémů a služeb. Na kongresu se setkávají nejen odborníci na IT, mobilitu a logistiku, ale také zástupci z řad místní samosprávy a odborných sdružení. Mezi hlavní témata patří automatizovaná, kooperativní a síťově propojená mobilita, tedy přechod od řidiče k autonomní jízdě. Kromě kongresu pro odborné publikum ve znovuotevřeném kongresovém centru CCH (Congress Center Hamburg) se bude ve čtvrtek 14. října konat den pro veřejnost s bezplatným vstupem. V expozicích ve výstavních halách a na vybraných místech ve veřejném prostoru čeká návštěvníky velmi zajímavý program, jímž bude provázet moderátor televizní a rozhlasové stanice NDR Yared Dibaba. Zájemci se mohou přihlásit na den pro veřejnost na internetové adrese www.itsweltkongress.hamburg.

Autonomní jízda je pro koncern Volkswagen klíčovou technologií, která umožňuje realizovat nová řešení mobility a zvyšovat bezpečnost silniční dopravy. Značka Volkswagen Užitkové vozy, MOIA a americká technologická společnost ARGO AI, která vyvinula systém automatizované jízdy, již společně zkoušejí svůj systém autonomních sdílených jízd v pilotním projektu v Hamburku. MOIA ve své expozici v hale 5 ukazuje v interaktivní simulaci, jak mohou velké flotily vozidel pro autonomní sdílení jízd významně přispět k transformaci mobility. "MOIA v současnosti provozuje několik stovek vozidel. Jakmile se flotila rozroste na 1000 vozidel a více, začnou se projevovat veškeré výhody sdílení jízd. Nabídka mobility pro uživatele se rozšiřuje, klesá individuální doprava, profituje z toho také veřejná hromadná doprava," říká generální ředitel společnosti MOIA Robert Henrich.

Volkswagen Užitkové vozy a MOIA vystupují jako partneři měst. Společnost MOIA již nyní doplňuje systém veřejné hromadné dopravy v Hamburku svou nabídkou sdílení jízd. V době lockdownu zajišťovala navíc na zakázku města i noční dopravu a v době od půlnoci do 6:00 h přepravovala klíčové zaměstnance na jejich pracoviště.

1 ID. BUZZ AD - Vozidlo se nebude prodávat

vw uzitkove svetovy kongres its 01 vw uzitkove svetovy kongres its 01

Značka Volkswagen Užitkové vozy:

"We transport success." Volkswagen Užitkové vozy nese jako samostatná značka v koncernu Volkswagen globální zodpovědnost za vývoj, výrobu a prodej lehkých užitkových vozů, přičemž v závodech Hannover (D), Poznań (PL), Września (PL) a Pacheco (ARG) vyrábí modelové řady Transporter, Caddy, Crafter a Amarok. Naše vozidla přepravují stavební dělníky, rodiny a dobrodruhy, pečivo, balíky nebo surfovací prkna. Každý den pomáhají bezpočtu lidí na celém světě odvádět dobrou práci, slouží jako mobilní servisní dílny a dopravují lékaře záchranné služby a policisty na místo nasazení. Volkswagen Užitkové vozy je navíc v koncernu Volkswagen vůdčí značkou pro autonomní jízdu a poskytování mobility a přepravy jako služby (MaaS - Mobility as a Service; TaaS - Transport as a Service). Pro výrobu v budoucnosti proto vyvíjí příslušná vozidla ke speciálním účelům, SPV (Special Purpose Vehicles), například robotické vozy taxislužby nebo robotické lehké užitkové vozy. Tak udržujeme v pohybu celou společnost a plníme její požadavky na čistou, inteligentní a trvale udržitelnou mobilitu. Volkswagen Užitkové vozy má na celém světě více než 24 000 zaměstnanců, včetně 15 000 zaměstnanců v závodě Hannover.