• Archiv novinek: Archiv novinek
CUPRA
CUPRA

Studie CUPRA DarkRebel

  • Wayne Griffiths a Jorge Diez po světovém debutu studie CUPRA DarkRebel na autosalonu IAA Mobility v Mnichově probírají, jak se jejich nejnovější posedlost stala realitou.
  • Ostrý vzhled přídě patří spolu s charakteristickým trojúhelníkovým motivem světelného designu značky CUPRA, centrální "páteří" a tajemnou barvou karoserie k nejodvážnějším designovým prvkům sportovního vozu.
  • CUPRA DarkRebel byla poprvé vytvořena společně s členy Kmene CUPRA prostřednictvím jejich on-line konfigurací.

Praha, 13-09-2023 - "Když jsi nastupoval ke značce CUPRA, požádal jsem tě, abys mě šokoval," vzpomíná Wayne Griffiths s Jorgem Diezem. "A opravdu jsi mě šokoval!" dodává. Po prezentaci značky CUPRA na autosalonu IAA Mobility v Mnichově nemohou předseda představenstva a šéfdesignér značky CUPRA odtrhnout zrak od jedné z jejich největších posedlostí - studie CUPRA DarkRebel. Společně probírají cestu prvního vozu vytvořeného kompletně ve virtuálním prostoru do fyzického světa, v němž se zhmotnil jako dosud nevídaný automobil přicházející z temnoty na světlo.

Od Kmene pro Kmen. "Vždy tvrdím, že značku dělají lidé, a tímto modelem jsme tuto skutečnost potvrdili ještě zjevněji než dosud," říká Griffiths. Studie CUPRA DarkRebel byla vytvořena ve spolupráci s Kmenem CUPRA. Finální podobu pomohlo fyzické verzi vtisknout více než 270 000 virtuálních konfigurací. V souladu s nekonvenčním stylem značky "to byl velmi odlišný proces oproti všem běžným přístupům, protože poprvé v historii je design tohoto vozu výsledkem dialogu s komunitou, a to mu dodává ještě větší sílu," vysvětluje Diez, a dodává: "Celý tým pracoval na tom, aby dosáhl maximálního vyjádření DNA naší značky CUPRA a koncentrací DNA v tomto modelu posunul hranice designu a sportovních výkonů."

Provokativní design. Výsledkem je studie, která vyvolává a stupňuje emoce. "Tento vůz má v sobě hodně pohybu a je plný napětí. Proměnit ho v realitu byla velká výzva," říká Diez. Ale tým značky CUPRA to úspěšně zvládl včetně ostře tvarované přídě a hry se světlem zahrnující ikonický trojúhelníkový motiv světelného designu značky CUPRA. "A jak úžasná je tato tajemná barva karoserie připomínající rtuť!" všímá si Griffiths. "Je smyslná, s vysokou odrazivostí. Její tmavě fialový odstín se mění v závislosti na okolním prostředí jako chameleon," vysvětluje Diez. "A co záď tohoto vozu? Víš, že lidé budou tuto partii vídat nejčastěji, protože tento vůz pojede vždy před nimi," žertuje předseda představenstva značky CUPRA. "Díky rozšířené ramenní oblasti a parametrickému designu super difuzoru je to rozhodně přesvědčivý a působivý pohled," dodává Diez.

Interiér inspirovaným video hrami. "I tady je to ohromující," říká Griffiths sedíce v interiéru, v němž jsou všechny prvky zaměřeny na řidiče. "U značky CUPRA milujeme řízení, a tento vůz řidiče dokonale obejme. Celkový zážitek ještě umocní gamifikace," odpovídá šéfdesignér. Dvoumístný vůz má centrální "páteř" vyrobenou aditivní metodou z hliníku. Poloha za volantem se nastavuje jinak než obvykle. "Sedadla jsou pevně uložená a volant lze posouvat dopředu a dozadu," prozrazuje Diez. Tato novinka je dalším obohacením zážitků z jízdy v režimech Exponential Square, Exponential Cube a Exponential Infinity, který nabízí možnost vstupu do Metahypu, vesmíru značky CUPRA v metaversu, zatímco se vůz nabíjí, "aby si mohli cestující užít další jedinečný zážitek, který na ně čeká uvnitř vozu", zdůrazňuje Diez. Protože "toto je CUPRA, vždy šokující, vždy provokující", říká na závěr Griffiths.


CUPRA je nekonvenční značka, která kombinuje emoce, elektrifikaci a sportovní výkony, aby z Barcelony inspirovala svět. Značka CUPRA, založená v roce 2018, má vlastní sídlo spolu s oddělením pro výrobu závodních vozů v Martorellu (Barcelona) a síť specializovaných dealerství na celém světě.

Značka CUPRA udržela v roce 2021 vzestupný trend prodeje, jehož celkový objem ztrojnásobila na 80 000 dodaných vozů. K pozoruhodnému výsledku významně přispěl úspěch modelu CUPRA Formentor. CUPRA dokazuje, že elektrifikace a sportovní vlastnosti se vzájemně dokonale doplňují. V roce 2022 značka CUPRA rozšířila modelovou řadu CUPRA Born, první 100% elektromobil značky, o varianty s různými kapacitami akumulátorové baterie a také o ještě výkonnější verzi e-Boost. Představena byla rovněž exkluzivní, limitovaná edice modelu CUPRA Formentor VZ5. CUPRA Tavascan, druhý výhradně elektricky poháněný model značky, bude uveden na trh v roce 2024. To samé platí pro model CUPRA Terramar, elektrifikované sportovní SUV, které připomíná závodní okruh Terramar, kde začala historie značky CUPRA. V roce 2025 bude následovat první městský elektromobil značky, inspirovaný koncepčním vozem CUPRA UrbanRebel.

Značka CUPRA je oficiálním automobilovým partnerem fotbalového klubu FC Barcelona, kterému zajišťuje jeho mobilitu, prémiovým sponzorem globálního seriálu padelových turnajů World Padel Tour a oficiálním sponzorem klubu Finetwork KOI, který se účastní elektronických sportů. Spolupráce se značkami, jakými jsou Primavera Sound nebo De Antonio Yachts, vytváří lifestylový svět značky CUPRA. Kmen CUPRA je tvořen týmem ambasadorů, kteří chtějí být hnací sílou změny. Mezi jeho členy patří mimo jiné pouliční umělec TV Boy, držitelé zlatých olympijských medailí Adam Peaty, Melvin Richardson a Saúl Craviotto, německý fotbalový brankář Marc ter Stegen a fotbalistka Alexia Putellasová, která získala ocenění Ženský zlatý míč a Best FIFA Award.