Kia Stinger si od své premiéry před necelými dvěma roky rychle získala přízeň fanoušků. Kia Motors America na mezinárodním autosalonu v New Yorku poskytuje nadšencům do řízení další pádný důvod k seznámení se s tímto nejvýkonnějším sportovním fastbackem značky Kia. Speciální edice 800 vozů Stinger GTS1 dokazuje um na silnicích prostřednictvím nově vyvinutého dynamického pohonu AWD2 (D-AWD), který doslova láká k vyjádření temperamentu za volantem. Stylistické prvky inspirované motorsportem zahrnují originální díly z karbonových vláken a nový atraktivní odstín, přitahující ještě více pozornosti. Po usednutí za volant Stingeru v limitované edici GTS bezpochyby zatouží všichni automobiloví nadšenci.
Vyplňování mezery
Stinger si během krátké doby na trhu vybudoval pozici solidního konkurenta v segmentu sportovních sedanů, kam dorazil s parametry schopnými zahanbit německé rivaly. Současně se mu podařilo předefinovat značku Kia a změnit způsob jejího vnímání ze strany spotřebitelů. Vedoucí výzkumu a vývoje Albert Biermann však i přes všechna pochvalná uznání a pocty, kterých se Stingeru dostalo, usiloval o něco dalšího. Výsledkem je nová podoba systému AWD modelu Stinger, opepřeného genetickou výbavou pohonu zadních kol. Systém s označením D-AWD byl odladěn tak, aby vyplnil mezeru mezi chováním Stingeru s pohonem AWD a Stingeru GT s pohonem zadních kol.
- ● Systém D-AWD navíc používá mechanický samosvorný diferenciál zadní nápravy, navržený tak, aby zlepšil trakci a rovnoměrněji rozděloval výkon mezi zadní kola po zaznamenání prokluzu.
- ● Volič jízdních režimů (Drive Mode Select) znásobuje dynamiku s upřednostňováním kol zadní nápravy:
- - V režimu Comfort se 60 procent výkonu posílá na zadní kola k posílení pocitu stability
- - V režimu Sport se 80 procent výkonu posílá na zadní kola v zájmu agilnější jízdy
- - V režimu Drift míří 100 procent výkonu na zadní kola a udržuje se zvolený převodový stupeň bez přeřazování nahoru
- ● Nová řídicí logika
- - Protiprokluzové řízení a rozpoznávání „kontra“ volantem
- - Jiný charakter řazení
- - Systém kontroly stability
- ● Pod kapotou Stingeru GTS, nabízeného s pohonem všech (D-AWD) nebo zadních (RWD) kol, najdeme přesvědčivou pohonnou jednotku z modelu Stinger GT:
- - Dvojitě přeplňovaný agregát 3,3 litru V6
- - 365 koní
- - 510 Nm
- - Osmistupňová automatická převodovka
Žhavé místo v modelové řadě Stinger
GTS kromě prvků na pohled neviditelných dává jasně najevo, že není obyčejným modelem Stinger – chlubí se řadou vylepšení v exteriéru i interiéru, díky nimž vypadá připraven zdolat každý závodní okruh nebo řezat ostré zatáčky na silnicích.
Z vylepšení exteriéru jmenujme:
- ● Exkluzivní prémiový lak „Federation“ v oranžovém odstínu
- ● Originální díly z karbonových vláken, ohraničující charakteristickou tygří masku, kryty vnějších zpětných zrcátek a boční průduchy
- ● Logo GTS na zádi
- ● Emblém Stinger nahrazující centrální logo Kia na víku kufru
V kabině Stingeru GTS najdeme luxusnější materiály příslušející automobilu určenému všem nadšencům do řízení:
- ● Čalounění volantu a středového panelu materiálem Alcantara 3
- ● Čalounění stropu kabiny prémiovým materiálem Chamude4, připomínajícím velur
Elegantní a cenově dostupná výbava
Stinger GTS tradičně přináší vysokou protihodnotu za investované peníze, například v podobě nejrůznějších technologií, komfortních prvků a systémů na podporu řízení5. Limitovaná edice fastbacku v provedení GTS nabídne např. tyto prvky:
- ● Střešní okno
- ● Prémiový audiosystém Harman/Kardon6 o výkonu 720 W s technologiemi QuantumLogic7 a ClariFi8 pro vylepšení digitálního signálu
- ● Bezdrátové nabíjení kompatibilních mobilních telefonů
V zájmu konkurenceschopnosti má Stinger GTS optimálně nastavenou cenu. Po plánovaném zahájení výroby letos na jaře by se provedení GTS mělo prodávat za doporučenou maloobchodní cenu cca od 44 tis. USD v případě verze s pohonem zadních kol, resp. cca 46 500 USD s pohonem D-AWD.
1) Stinger GTS se na trhu (v omezeném počtu kusů) objeví na jaře 2019.
2) Žádný systém, jakkoli vyspělý, nemůže eliminovat veškeré řidičské chyby a/nebo jízdní podmínky. Vždy dbejte zásad bezpečné jízdy.
3) Alcantara je registrovaná ochranná známka společnosti Alcantara S.p.A
4) Chamude je registrovaná ochranná známka společnosti Kolon Industries, Inc.
5) Systémy na podporu řízení nezbavují řidiče odpovědnosti za bezpečnou jízdu a nemusejí rozpoznat všechny překážky v okolí vozidla. Vždy řiďte bezpečně a dbejte zásad opatrnosti.
6) Harman/Kardon je registrovaná ochranná známka společnosti Harman International Industries, Inc.
7) QuantumLogic je registrovaná ochranná známka společnosti Harman International Industries, Inc.
8) Clari-Fi je registrovaná ochranná známka společnosti Harman International Industries, Inc.