Škoda zahajuje sezónu setinových rally
Devět historických vozů Škoda startu 7. ročníku setinové rally 7 Castles Trial.
Tým Škoda Classic patří k tradičním účastníkům rally 7 Castles Trial. Na start 7. ročníku vyšle v sobotu 30. dubna hned 9 vozů ze Škoda Muzea a potěší diváky na trase dlouhé 238 kilometrů. Škoda Rapid OHV z roku 1940 se řadí k nejzajímavějším vozům startovního pole, které čítá přes sedmdesát historických vozů a youngtimerů. Stejně jako v předchozím ročníku bude i letos vyhlášena nejlepší posádka s vozem Škoda, která získá hodnotnou trofej Narcise Podsedníčka.
Andrea Frydlová - vedoucí Škoda Muzea v Mladé Boleslavi
"Jsme moc rádi, že scéna veteránských soutěží opět ožívá a my můžeme být u toho. Je to pro nás příležitost připomenout úžasnou historii značky Škoda."
Tým Škoda Classic patří k pravidelným účastníkům veteránských sportovních soutěží jak v Česku tak zahraničí. Od prvního ročníku se účastní i tuzemské setinové rally 7 Castles Trial, jejíž 7. ročník odstartuje v sobotu 30. dubna z Prahy. Letos tovární tým obohatí startovní pole hned devíti vozy, jež reprezentují významnou část více než 125leté historie mladoboleslavské společnosti.
„Jsme moc rádi, že scéna veteránských soutěží opět ožívá a my můžeme být u toho. Je to pro nás příležitost připomenout úžasnou historii značky Škoda,“ říká Andrea Frydlová, vedoucí Škoda Muzea v Mladé Boleslavi, a dodává: „7 Castles Trial je pro nás již tradiční akce, která je oslavou tradic automobilismu a nabízí jedinečný zážitek pro posádky i diváky. Soutěž, která vede trasou okolo českých hradů a zámků, důkladně prověří připravenost našich veteránů a přináší zpět radost z jízdy.“
Jedním z nejstarších a zároveň nejzajímavějších vozů ve startovním poli je Škoda Rapid OHV z roku 1940. Jedná se o exemplář, jehož náročná renovace byla dokončena teprve vloni, kdy si také odbyl premiéru na akci 1000 mil československých. Raritní vůz v modrém lakování má proudnicovou karoserii a vzniklo ho pouze 110 kusů. Ve startovním poli nechybí ani dvojice vozů Škoda 1101 ROADSTER a Škoda 1101 CABRIOLET, oba z roku 1948. Spolehlivé a robustní automobily jsou reprezentanty poválečného rozjezdu automobilového průmyslu a pod kapotou mají čtyřválec o objemu 1089 cm3.
Zejména díky dobové sportovní výbavě s přídavnými světlomety pak pomáhá Škoda 440 ‘SPARTAK’ (1957) vzpomenout na atmosféru automobilových soutěží druhé poloviny 50. let. Neméně pozitivní emoce vyvolává i jeden z nejkrásnějších automobilů naší historie – Škoda Felicia z roku 1961 je nepřehlédnutelná nejen díky své elegantně-sportovní otevřené karoserii, ale i výraznému tyrkysovému lakování. Dnes se tento model řadí k vysoce ceněným veteránům, což ostatně platí i o modelu Škoda 1100 MBX De Luxe s rokem výroby 1969, který rovněž nechybí ve startovním poli. Toto dvoudveřové provedení oblíbeného ‘embéčka’ nemá horní část B-sloupků karoserie, a tak nabízí posádce netradiční velmi otevřený výhled do krajiny. K ikonám tuzemského automobilizmu patří bezesporu také sportovní kupé Škoda 110 R z roku 1971, které je poháněno motorem o objemu 1,1 litru s výkonem 52 koní a dvojitým karburátorem, což ladně tvarovanému vozu umožňuje dosahovat rychlosti až 145 km/h.
Poprvé v akci se veřejnosti představí teprve vloni zrenovovaná Škoda 120 GLS v atraktivní zelené barvě vyrobená v roce 1978 a mezi youngtimery, tedy vozy s mladším rokem výroby, se neztratí ani další elegantní kupé z Mladé Boleslavi Škoda Rapid 135 z roku 1988, které pohání celohliníkový motor s osmikanálovou hlavou, jenž se v modifikovaném provedení dostal i pod kapotu vozu Škoda FAVORIT.
S celkem 17 historickými vozy Škoda je mladoboleslavská automobilka nejvíce zastoupenou značkou ve startovním poli. Kromě automobilů ze sbírky Škoda Muzea tak nebudou chybět ani opečovávané vozy soukromých majitelů, jako například Škoda Octavia SUPER z roku 1960, Škoda 1000 MB RALLY či několik vozů Škoda 110 R a Škoda Felicia. Právě z těchto účastníků vzejde i letos držitel tradiční trofeje Narcise Podsedníčka pro nejúspěšnější tým startující s vozem značky Škoda.
Rally 7 Castles Trial startuje v sobotu 30. dubna v 8:46 v Engine Classic Car Gallery v Premium Outlet Prague Airport poblíž pražského letiště. Trasa dlouhá necelých 240 kilometrů provede posádky regionem Českého středohoří a mimo jiné i královskými městy Slaný, Litoměřice či Roudnice nad Labem. Na posádky čeká kromě časových a průjezdních kontrol také devět měřených testů, u nichž se na setinu sekundy hodnotí přesnost průjezdu úseků s definovanou vzdáleností a cílovým časem. Do cíle, který je na shodném místě se startem, dorazí první vozy kolem 16:15 hod.