Škoda dodala v dubnu svým zákazníkům 95 900 vozů. Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku tak dodávky zákazníkům poklesly o 10,5 % (duben 2018: 107 100 vozů). V Evropě si Škoda i přesto polepšila a výrazně zvýšila dodávky zákazníkům ve Švýcarsku (+36,4 %), Chorvatsku (+32,0 %), Rakousku (+14,1 %) a ve Francii (+9,5 %). Také na ruském trhu vzrostly dodávky zákazníkům oproti stejnému období loňského roku o 16,2 % na 7 400 vozů. Důvodem obecného poklesu trhu je současná situace na celkovém trhu s osobními vozy v Číně. I v dubnu zůstává bestsellerem Octavia, zákazníkům byly také dodány první nové vozy Škoda Scala.
Člen představenstva společnosti Škoda AUTO za oblast prodeje a marketingu, Alain Favey, zdůrazňuje: V roce 2019 vytvoříme prostřednictvím naší rozsáhlé produktové ofenzívy podmínky k tomu, abychom trvale zajistili úspěch naší modelové palety. Díky úspěšnému uvedení našeho nového kompaktního modelu Škoda Scala jsme v dubnu dosáhli prvního milníku. Již příští týden bude následovat další důležitý krok a zároveň mimořádný okamžik v historii našeho podniku: světová premiéra modelu Škoda Superb s plug-in-hybridním pohonem a čistě bateriové verze modelu Škoda Citigo v Bratislavě představují začátek elektromobility ve společnosti Škoda AUTO.“
I přes celkový pokles trhu s osobními vozy dosáhla Škoda v západní Evropě s 42 800 dodanými vozy přibližně stejné úrovně jako ve stejném měsíci loňského roku (duben 2018: 43.200 vozů; -0,8 %). V Německu, na největším evropském trhu, dodala česká automobilka zákazníkům 15 500 vozů, v porovnání se stejným obdobím minulého roku tak došlo k mírnému poklesu o 1,4 % (duben 2018: 15 700 vozů). Dvouciferným tempem rostla Škoda v Rakousku (2 600 vozů; +14,1 %), ve Švýcarsku (1 800 vozů; +36,4 %) a v Dánsku (1 500 vozů; +23,6 %).
Ve střední Evropě bylo zákazníkům dodáno 18 800 vozů, tedy o 4,4 % více než ve stejném období minulého roku (duben 2018: 18 000 vozů). Na domácím českém trhu zaznamenala Škoda 8 500 dodávek zákazníkům a potvrdila tak výsledek z loňského roku (duben 2018: 8 500 vozů; 0,5 %). Dvouciferného růstu dosáhla automobilka v Polsku (5 700 vozů; +11,8 %) a v Chorvatsku (700 vozů; +32,0 %).
Ve východní Evropě bez Ruska dodávky zákazníkům ve srovnání se stejným měsícem minulého roku poklesly o 4,2 % na 4 000 vozů (duben 2018: 4 100 vozů).
V Rusku dodala automobilka v dubnu zákazníkům 7 400 vozů, což ve srovnání s minulým rokem představuje nárůst o 16,2 % (duben 2018: 6 300 vozů).
V Číně, na svém celosvětově největším trhu, dodala Škoda v dubnu zákazníkům 16 600 vozů a ve srovnání se stejným obdobím minulého roku tak zaznamenala pokles o 40,8 % (duben 2018: 28 000 vozů).
Důležitým faktorem tohoto vývoje je aktuálně klesající celkový trh s osobními vozy v Číně. V Indii dodávky zákazníkům meziročně poklesly na 1 100 vozů (duben 2018: 1 400 vozů, -24,6 %).
Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v dubnu 2019 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):
- Škoda Octavia (28 500; -13,2 %)
- Škoda Fabia (15 400; -5,2 %)
- Škoda Rapid (12 200; -29,5 %)
- Škoda Scala (800; – )
- Škoda Kodiaq (11 900; -8,7 %)
- Škoda Karoq (12 000; +19,8 %)
- Škoda Superb (9 000; -25,7 %)
- Škoda Kamiq (prodej pouze v Číně: 2 600; –)
- Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 3 500; -2,2 %)