Škoda Karoq Nosný pilíř modelové palety
Více než půl milionu vyrobených kusů tohoto vozu kategorie SUV od uvedení na trh v roce 2017.
Od svého uvedení na jaře roku 2017 má model Škoda Karoq velký podíl na úspěchu české automobilky. Od té doby si po boku svého „většího bratra“, modelu Kodiaq, toto kompaktní SUV získalo řadu zákazníků a odborných médií na celém světě a v posledních letech výrazně formovalo rozvoj značky Škoda. Do dnešního dne celkem sjelo z linky více než půl milionu vozů Karoq. V roce 2020 a v první polovině letošního roku byl Karoq nejprodávanějším SUV značky Škoda a po modelu Octavia také druhým nejoblíbenějším modelem značky. Omlazený model Škoda Karoq bude debutovat 30. listopadu v rámci digitální prezentace pro média.
Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda AUTO za oblast prodeje a marketingu:
„Díky velkorysé nabídce prostoru a pro značku Škoda typickou funkčností Karoq naše zákazníky nadchl už od samého počátku. V minulém roce i v prvním pololetí 2021 byl naším nejžádanějším modelem SUV, což jasně dokládá jeho zásadní význam v našem portfoliu. Jsem přesvědčen, že na dosavadní úspěchy naváže i omlazený Karoq a získá pro značku Škoda nové zákazníky.”
S modelem Karoq učinila značka Škoda v roce 2017 druhý krok své SUV ofenzívy, čímž se tato modelová řada stala důležitou součástí skutečně úspěchu: V roce 2020 činil podíl SUV segmentu téměř 40 procent celosvětových prodejů značky Škoda. V roce 2020 a v prvním pololetí roku 2021 byl Škoda Karoq dokonce nejžádanějším SUV značky Škoda a druhým nejprodávanějším modelem české automobilky po modelu Škoda Octavia. Od roku 2017 sjelo z linky více než 500 000 vozů řady Karoq, který je aktuálně dostupný v 60 zemích celého světa. Škoda tento model vyrábí v České republice, na Slovensku, v Rusku a v Číně.
Emotivní design a typické přednosti vozů Škoda
Při svém uvedení na trh navázal Karoq krystalickými prvky, dynamickými tvary a ostrými liniemi na designový jazyk modelu Škoda Kodiaq. Název modelu s počátečním písmenem „K“ a s písmenem „Q“ na konci kromě toho také navázalo na typickou nomenklaturu SUV modelů značky Škoda. Jméno vychází z jazyka kmene Aleuťanů, původních obyvatel Aljašky. Díky svým kompaktním rozměrům je Škoda Karoq vhodný pro jízdu ve městě, ale zároveň režim Offroad, vysoká světlá výška a na přání dodávaný pohon všech kol umožňují jízdu i mimo zpevněné silnice. Jeho mimořádně dobrá nabídka prostoru a velký zavazadlový prostor z něj dělají ideální vůz pro rodiny a lifestylově zaměřené zákazníky. Zadní sedačky VarioFlex, dodávané na přání, jsou jen jedním z mnoha Simply Clever prvků výbavy na funkčnost zaměřeného modelu Karoq. Tento vůz dále nabízí i vysokou úroveň pasivní bezpečnosti, četné asistenční systémy, ještě vyšší komfort a řadu moderních řešení konektivity.
Četná ocenění od mezinárodních odborných médií
Kromě velké obliby u zákazníků je vůz Škoda Karoq úspěšný i u mezinárodních odborných médií. To dokládají četná ocenění, která model sbírá už od svého debutu v roce 2017. Hned v prvním roce prodeje získal model Karoq v Německu, největším trhu značky Škoda, ceny od nejčtenějších motoristických časopisů. Časopis Auto Bild mu udělil cenu „Zlatý volant“ pro nejlepší malé SUV a magazín auto motor und sport mu za nejlepší nový design ve třídě kompaktních SUV udělil ocenění „AUTONIS.“ Při udělování cen „Auto Trophy“ časopisu Auto Zeitung nechal Karoq své konkurenty v kategorii nejlepších importovaných SUV v hodnotě do 25 000 eur v letech 2017, 2018 a 2019 daleko za sebou. V roce 2018 přesvědčil účastníky čtenářské ankety „Best Cars,“ časopisu auto motor und sport a zajistil si tak mezi kompaktními SUV a terénními vozy titul nejlepšího importovaného vozu. Vůz byl kromě toho také zvolen „Autem roku“ v České republice a v Řecku a „SUV roku“ v Bulharsku, ve Velké Británii získal cenu „The Fleet News Awards“. Německý odborný magazín firmenauto v letech 2019 až 2021 třikrát za sebou udělil modelu Škoda Karoq cenu „Firemní vůz roku“ v kategorii kompaktních SUV a crossoverů. V roce 2021 Karoq kromě titulu „Nejlepší rodinné SUV“, uděleného britským časopisem What Car?, získal rovněž dvě ocenění v Rusku. Tam přesvědčil jako „Auto roku“ v soutěži Autoreview a jako „Nejlepší kompaktní crossover 4×4“ v soutěži Za Rulyom Grand Prix.