• Archiv novinek: Archiv novinek
ŠKODA AUTO V PRVNÍM ČTVRTLETÍ
ŠKODA AUTO V PRVNÍM ČTVRTLETÍ

Škoda dodala svým zákazníkům na celém světě v prvním čtvrtletí 307 600 vozů. Dodávky zákazníkům české automobilky tak mírně poklesly pod rekordní úroveň loňského roku (leden až březen 2018: 316 700 vozů; -2,9 %). Ve stejném období zvýšila značka svůj celosvětový tržní podíl o 3,3 %. Výrazný nárůst zaznamenala Škoda v prvních třech měsících roku v západní Evropě (137 900 vozů; +5,8 %), východní Evropě (11 000 vozů; +12,5 %) a v Rusku (18 400 vozů; +9,1 %). V březnu dodala automobilka zákazníkům celkem 114 200 vozů (březen 2018: 120 200 vozů; -5,0 %). Na celosvětových dodávkách české automobilky se tak i v březnu projevil zejména pokles celkového trhu s osobními vozy v Číně. Silné růstové impulsy očekává Škoda od nově vyvinutého kompaktního modelu Scala, který bude prvním zákazníkům dodán již tento měsíc. 

Alain Favey, člen představenstva společnosti Škoda AUTO za oblast prodeje a marketingu, vysvětluje: „Navzdory očekávaným výzvám na důležitých růstových trzích zůstává náš celosvětový tržní podíl stabilní. Tento pozitivní start je důkazem toho, že naše atraktivní modelová paleta má na celém světě vynikající ohlas. Obzvláště nás těší, že náš nový kompaktní model Škoda Scala vstoupí na první trhy již tento měsíc.“ 

západní Evropě vzrostly dodávky zákazníkům v březnu o 4,4 % a na 55 700 vozů (březen 2018: 53 400 vozů). Za první tři měsíce roku tak automobilka zvýšila své dodávky zákazníkům v tomto regionu na celkem 137 900 vozů, což v porovnání se stejným obdobím loňského představuje nárůst o 5,8 % (leden až březen 2018: 130 300). Německo zůstalo i v březnu s celkem 17 700 dodanými vozy druhým největším celosvětovým trhem značky. I přes celkový pokles trhu si zde Škoda ve srovnání s minulým rokem polepšila o 3,6 % (březen 2018: 17 100 vozů). V prvním čtvrtletí letošního roku zvýšila Škoda své dodávky zákazníkům v Německu oproti minulému roku o 7,5 % na 48 000 dodaných vozů (první čtvrtletí 2018: 44 600 vozů). Dvouciferný růst zaznamenala automobilka od ledna do března ve Francii (8 400 vozů; +12,4 %), ve Švýcarsku (6 100 vozů; +40,8 %), v Nizozemsku (5 200 vozů; +16,7 %), Dánsku (4 800 vozů; +38,8 %) a v Portugalsku (400 vozů; +12,4 %).

Ve střední Evropě dodala Škoda v březnu zákazníkům celkem 18 500 vozů (březen 2018: 19 800 vozů; -6,6 %). V prvním čtvrtletí letošního roku pak česká automobilka dodala zákazníkům v tomto regionu celkem 52 300 vozů (leden až březen 2018: 56 900 vozů; -8,1 %). I ve střední Evropě však došlo k celkovému poklesu trhu s osobními automobily. Na domácím českém trhu zaznamenala Škoda v březnu celkem 8 000 dodávek zákazníkům (březen 2018: 8 500 vozů; -5,7 %). Za první tři měsíce roku pak bylo dodáno celkem 22 000 vozů (první čtvrtletí roku 2018: 25 400 vozů; -13,4 %). Navzdory celkovému poklesu trhu s osobními vozy rostla automobilka dvouciferným tempem na slovinském trhu. Od ledna do března zde Škoda dodala zákazníkům 2 300 vozů (první čtvrtletí 2018: 2.000 vozů; +14,0 %).

Ve východní Evropě bez Ruska dodala Škoda v březnu zákazníkům celkem 4 500 vozů (březen 2018: 3 900 vozů; +14,4 %). S 11 000 dodanými vozy v prvním čtvrtletí dosáhla Škoda v porovnání se stejným obdobím loňského roku nárůstu o 12,5 % (leden až březen 2018: 9 800 vozů). Dvouciferným tempem rostly dodávky v Srbsku (1 900 vozů; +22,6 %), na Ukrajině (1 600 vozů; +45,9 %), v Bulharsku (1 100 vozů; +21,5 %) a v Kazachstánu (200 vozů; +164,2 %).

Rusku dosáhla Škoda v březnu v porovnání se stejným obdobím loňského roku výrazného nárůstu o 7,3 % a zvýšila své dodávky na 7 000 vozů. (březen 2018: 6 500 vozů). V prvním čtvrtletí letošního roku dodala automobilka zákazníkům 18 400 vozů a oproti předchozímu roku tak dosáhla nárůstu o 9,1 % (první čtvrtletí 2018: 16 900 vozů).

Číně, na celosvětově největším trhu značky, zaznamenala Škoda v březnu celkem 20 500 dodaných vozů (březen 2018: 28 100 vozů; -27,0 %). V prvním čtvrtletí zde automobilka zákazníkům dodala celkem 64 300 vozů (leden až březen 2018: 79 200 vozů; -18,8 %).

V Indii dodala Škoda AUTO v březnu zákazníkům 1 500 vozů, což ve srovnání se stejným obdobím minulého roku to představuje pokles o 3,0 % (březen 2018: 1 500 vozů). V prvním čtvrtletí roku zaznamenala česká automobilka s 3 900 dodávkami pokles o 7,8 % oproti stejnému období loňského roku (první čtvrtletí 2018: 4 200 vozů).

Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v prvním čtvrtletí 2019 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému období minulého roku): 
Škoda Octavia (92 500; -12,5 %) 
Škoda Fabia (49 100; -10,1 %) 
Škoda Rapid (42 300; -13,8 %) 
Škoda Karoq (35 800; 109,0 %) 
Škoda Kodiaq (35 700; -6,1 %) 
Škoda Superb (28 200; -24,8 %) 
Škoda Kamiq (prodej pouze v Číně: 12 300; -) 
Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 11 300; +15,5 %)

Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v březnu 2019 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku): 
Škoda Octavia (34 100; -10,8 %) 
Škoda Fabia (20 500; -3,9 %) 
Škoda Rapid (13 500; -25,8 %) 
Škoda Karoq (13 700; +59,3 %) 
Škoda Kodiaq (13 100; -8,2 %) 
Škoda Superb (10 600; -23,4 %) 
Škoda Kamiq (prodej pouze v Číně: 3 300; –) 
Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 5 000; +20,4 %)