Škoda dodala v květnu zákazníkům na celém světě 104 900 vozů. Oproti stejnému měsíci minulého roku se jedná o pokles o 6,6 % (květen 2018: 112 400 vozů). Hlavním důvodem je současná situace na celkovém trhu s osobními vozy v Číně. I přes obecný pokles trhu v Evropě zvýšila automobilka dodávky zákazníkům v Rakousku (+21,9 %), Maďarsku (+20,5 %), Německu (+8,4 %) a v Nizozemsku (+6,2 %). V Rusku Škoda rostla dvouciferným tempem. Také v květnu zůstává Octavia bestsellerem, nový kompaktní model Scala vstupuje na další trhy. Vedle modernizovaného modelu Superb a nového provedení Superb Scout vstoupila značka Škoda společně s modely Superb iV a Citigoe iV do éry elektromobility jejich světovou premiérou v Bratislavě.
Alain Favey, člen představenstva společnosti Škoda AUTO za oblast prodeje a marketingu, vysvětluje: „Pokračujeme v naší rozsáhlé produktové ofenzívě. V uplynulém měsíci jsme společně s prvním vozem s plug-in-hybridním pohonem, modelem Superb iV, a modelem Citigoe iV s čistě bateriovým pohonem vstoupili do éry elektromobility. Jedná se o významný milník v naší 124leté historii. Jsme přesvědčeni, že naše atraktivní modely iV získají pro značku Škoda nové skupiny zákazníků.“
V západní Evropě dodala Škoda v květnu zákazníkům 45 300 vozů a v porovnání se stejným měsícem minulého roku si polepšila o 2,5 % (květen 2018: 44 200 vozů). Německo je s 16 300 dodanými vozy i nadále největším evropským trhem značky (květen 2018: 15 100 vozů; +8,4 %). Výrazný nárůst zaznamenala Škoda také ve Francii (3 200 vozů; +5,3 %), Rakousku (2 800 vozů; +21,9 %), ve Švýcarsku (1 900 vozů; +5,8 %), Belgii (1 800 vozů, +2,3 %), v Nizozemsku (1 600 vozů; +6,2 %), Dánsku (1 400 vozů; +4,7 %) a v Řecku (500 vozů; +26,1 %).
Ve střední Evropě bylo zákazníkům dodáno 20 000 vozů, tedy o 3,4 % více než ve stejném období minulého roku (květen 2018: 19 300 vozů). Na domácí český trh dodala Škoda zákazníkům 9 000 vozů a v porovnání s předchozím rokem tak zaznamenala mírný nárůst (květen 2018: 8 700 vozů; +3,7 %). Dvouciferným tempem rostla automobilka v Maďarsku (1 600 vozů; +20,5 %). Také na Slovensku (2 000 vozů; +5,0 %) a ve Slovinsku (800 vozů; +2,2 %) dodávky zákazníkům v porovnání s minulým rokem vzrostly.
Ve východní Evropě bez Ruska dodala značka Škoda zákazníkům 4 900 vozů, což představuje nárůst o 10,8 % (květen 2018: 4 400 vozů). V Bulharsku se automobilce podařilo dodávky zákazníkům téměř zdvojnásobit, 700 vozů tak v porovnání se stejným měsícem minulého roku představuje nárůst o 90,3 % (květen 2018: 400 vozů).
Na růstovém trhu v Rusku vzrostly dodávky zákazníkům značky Škoda o 16,9 % na 7 000 vozů (květen 2018: 6 000 vozů).
V Číně, na svém celosvětově největším trhu, dodala Škoda v květnu zákazníkům 21 100 vozů a zaznamenala tak pokles o 31,5 % oproti stejnému měsíci loňského roku (květen 2018: 30 800 vozů). Důležitým faktorem tohoto vývoje je i nadále klesající celkový trh s osobními vozy v Číně.
V Indii dodala značka Škoda zákazníkům 1 200 vozů, v porovnání s 1 400 vozy dodanými ve stejném měsíci minulého roku (-19,6 %).
V zámoří zvýšila Škoda dodávky zákazníkům na 3 200 vozů a zaznamenala tak ve srovnání se stejným obdobím loňského roku nárůst o 45,0 % (květen 2018: 2 200 vozů). Automobilka si polepšila na Tchaj-wanu (700 vozů; +34,0 %), v Austrálii (600 vozů; +5,6 %), v Egyptě (300 vozů; +102,9 %) a na Novém Zélandu (100 vozů, +8,1 %).
Dodávky vozů značky Škoda v květnu 2019 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému měsíci loňského roku):
- Škoda Octavia (31 800; -9,1 %)
- Škoda Fabia (15 100; -11,1 %)
- Škoda Kodiaq (14 000; +3,6 %)
- Škoda Karoq (12 300; +17,8 %)
- Škoda Rapid (12 100; -33,0 %)
- Škoda Superb (9 900; -17,3 %)
- Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 3 800; +2,7 %)
- Škoda Kamiq (prodej pouze v Číně: 3 100; –)
- Škoda Scala (3 000; – )