Škoda Design navrhl trofeje pro vítěze Tour de France
Letošní trofej závodu Tour de France odráží motivy, které reprezentuje cyklistika: přírodu, ekologii a čistou energii.
Dne 18. července dojedou účastníci 108. ročníku Tour de France do cíle na Elysejských polích v Paříži a vítězové jednotlivých kategorií světoznámé cyklistické klasiky si tam převezmou trofeje. Již pojedenácté v řadě je Škoda Design odpovědný za ztvárnění pohárů z českého křišťálu.
Peter Olah, vedoucí designu interiéru ve společnosti Škoda AUTO, vysvětluje: „Trofeje se již staly skutečným symbolem Tour de France. Letos jsme se zabývali tvary z přírody: dekor připomíná stébla trávy či květiny vyrůstající na poháru. Trofeji propůjčují vysloveně přírodní, téměř femininní charakter. Prostřednictvím našeho návrhu se zabýváme problematikou, která má pro naši společnost velký význam a které se intenzivně věnujeme i v designu.“
Šedesát centimetrů vysoké a čtyři kilogramy těžké trofeje jsou vyrobeny z čirého a zeleného skla a svými typicky křišťálovými tvary odkazují na aktuální designový jazyk modelů značky Škoda. Zaměstnanci české sklárny Lasvit, která vyrábí křišťálové sklo, přeměňují návrhy společnosti Škoda AUTO ve skutečnost a tvoří opravdová umělecká díla. Díky lomu světla a hře se stínem vzniká úchvatná podívaná založená na křížících se liniích. Přesný výbrus křišťálu vyžaduje klidnou ruku a dlouholetou zkušenost dovedných brusičů skla.
108. ročník Tour de France začal 26. června 2021 při „Grand Départ“ v bretaňském Brestu. Až peloton 18. července dorazí do cíle na Elysejských polích v Paříži, budou mít jezdci za sebou 3.383 kilometrů po Francii a Andorrském knížectví. Trasa vedla během 21 etap po rovině, kopích i strmými horskými průsmyky a měla na programu také individuální časovky.
Škoda AUTO je již poosmnácté oficiálním hlavním partnerem a poskytovatelem vozů pro tuto největší cyklistickou událost na světě. Česká automobilka dává k dispozici přibližně 250 vozů pro účely organizátorů a vedení závodu Tour der France a sponzoruje zelený trikot nejlepšího jezdce v bodovém hodnocení. Jako velitelský vůz a mobilní dispečink („Red Car“) posloužil řediteli závodu Tour de France Christianu Prudhommovi stejně jako vloni čistě elektrický model Škoda Enyaq iV, který se při některých etapách střídal s plug-in hybridním vozem Škoda Superb iV.