Škoda Design navrhl trofej pro nejužitečnějšího hráče MS
Fin Juho Olkinuora byl v Tampere oceněn jako nejužitečnější hráč turnaje.
Finsko vyhrálo 86. mistrovství světa v ledním hokeji IIHF mužů. Ve finském Tampere zvítězili domácí Finové v napínavém souboji 4:3 nad Kanadou. Česká reprezentace se umístila na třetím místě a po deseti letech si z turnaje odváží bronzové medaile. Z poháru pro nejlepšího hráče turnaje se radoval Fin Olkinuora. Během slavnostního vyhlášení mu Maren Gräf, členka představenstva společnosti Škoda AUTO za oblast Lidé a kultura, předala trofej z českého křišťálu, kterou navrhl Škoda Design.
Byl to vzrušující závěr napínavého turnaje, který se konal od 13. do 29. května. V letošním roce opět před zraky fanoušků přímo na tribunách: Domácí tým porazil ve finském Tampere Kanadu 4:3 a vyhrál 86. mistrovství světa v ledním hokeji mužů. Česká reprezentace se umístila na třetím místě a po deseti letech si z turnaje odváží bronzové medaile.
Nejužitečnějším hráčem turnaje byl vyhlášen Fin Juho Olkinuora, který křišťálovou trofej, navrženou designérským oddělením automobilky, převzal z rukou členky představenstva společnosti Škoda AUTO za oblast Lidé a kultura Maren Gräf. Šéfdesignér interiéru Škoda AUTO Peter Olah se při návrhu a broušení trofeje nechal inspirovat stopami bruslí na ledě. Výsledné originální dílo tak kombinuje vyvážené proporce, výrazné linie a emotivní designový jazyk současných modelů Škoda s dynamikou a energií ledního hokeje. Trofej vysoká 35 cm, široká 22 cm a vážící pět kilogramů byla nejdříve vyfoukána do formy a následně získala svůj umělecký výbrus.
Jako hlavní sponzor akce poskytla společnost Škoda AUTO organizátorům mistrovství světa i letos flotilu 45 vozů, mezi nimi také 15 automobilů Škoda Enyaq Coupé RS iV s čistě elektrickým pohonem. Mobilitu pořadatelů turnaje dále zajišťovalo 30 vozů Škoda Superb iV a Škoda Kodiaq.
Kromě toho byla Škoda AUTO exkluzivním partnerem aplikace IIHF App. Ta poskytovala fanouškům ledního hokeje důležité informace o turnaji včetně výsledků, statistik a živého vysílání s notifikacemi o vstřelených gólech.
České zastoupení mladoboleslavské automobilky navíc připravilo k jubilejním 30 letům partnerství se světovým šampionátem hned několik zajímavých aktivit a projektů. Poprvé v historii značky se Škoda AUTO angažovala na poli kryptoměn, když ve třech vlnách nabídla svoji exkluzivní edici ve formě digitálních tokenů (NFT). Šampionát pak odstartoval projekt Češi Favoritem, při kterém si svou cestou z Prahy do Tampere, dlouhou bezmála 2 000 km, připomněl úspěšný model FAVORIT rok 1992 a svou roli prvního oficiálního vozu značky Škoda v rámci Mistrovství světa v ledním hokeji. Za jeho volantem se střídali známí influenceři, modelka Andrea Bezděková a moderátor Tomáš Zástěra.
Jako sponzor mezinárodního Mistrovství světa v ledním hokeji působí Škoda AUTO již 30 let. Poprvé česká automobilka podpořila Mistrovství světa v ledním hokeji IIHF v roce 1992. Tehdy jako partner v oblasti mobility. O rok později se stala oficiálním hlavním sponzorem turnaje. V roce 2017 bylo toto jedinečné partnerství oceněno zápisem do Guinessovy knihy rekordů za nejdelší hlavní sponzoring sportovních mistrovství světa.
Při tvorbě trofeje se Peter Olah nechal inspirovat stopami bruslí na ledu.