Škoda AUTO zahajuje v hlavním závodě v Mladé Boleslavi sériovou výrobu modelu Enyaq iV
Výroba, která bude paralelně probíhat na lince s modelovými řadami Octavia a Karoq, dosáhne až 350 vozů Enyaq iV denně.
V hlavním závodě společnosti Škoda AUTO v Mladé Boleslavi dnes začíná sériová výroba modelu Enyaq iV. Toto čistě bateriové SUV vychází jako první sériový model značky Škoda z modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen. V budoucnu bude česká automobilka vyrábět denně až 350 vozů svého nového SUV. Montáž modelu Enyaq iV probíhá na společné lince s modely Octavia a Karoq. Jde o jedinou výrobní linku v celém koncernu určenou pro vozy vycházející z platforem MQB a MEB.
Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda AUTO za výrobu a logistiku, zdůrazňuje: „Enyaq iV je prvním sériovým modelem značky Škoda, který byl od začátku koncipován jako čistě bateriový vůz. Tím klade naše nové SUV zcela jiné požadavky na výrobní procesy a sled výrobních operací než modely se spalovacím motorem. Tuto skutečnost odráží také rozsáhlá opatření spojená s přípravou a přestavbou, kterou jsme v našem hlavním závodě v Mladé Boleslavi realizovali od léta minulého roku. Dnešní zahájení výroby modelu Škoda Enyaq iV na jediné výrobní lince v celém koncernu určené pro vozy na bázi platformy MEB a MQB je zcela mimořádným okamžikem pro všechny naše zaměstnance.“
Aby bylo možno zajistit paralelní výrobu modelů na bázi platformy MEB a MQB na stejné výrobní lince, investovala Škoda AUTO v hlavním závodě v Mladé Boleslavi do nezbytné přestavby 32 milionů eur a bude zde v budoucnu vedle modelových řad Octavia a Karoq vyrábět plně flexibilně až 350 vozů řady Enyaq iV denně. Automobilka upravila statiku budovy, navíc dimenzovala technologie pro přepravu dílů na hmotnost čistě bateriových vozů i montovaných komponentů. Kromě toho Škoda AUTO zavedla například instalací termokamer bezpečnostní opatření v oblasti manipulace s bateriemi. Tyto kamery nepřetržitě kontrolují teplotu ve výrobní hale a v případě zjištění odchylky vyhlásí poplach.
Pohon zadních nebo všech kol, trvale udržitelé materiály v interiéru a inovativní asistenční systémy
Trvale udržitelnou radost z jízdy zajišťují ve voze Škoda Enyaq iV tři velikosti baterií a pět variant výkonu. V obou nejvýkonnějších provedeních se vedle motoru umístěného v zádi používá druhý elektromotor nacházející se u přední nápravy. Podle velikosti baterie činí dojezd v cyklu WLTP až 536 kilometrů. Klasické výbavové stupně jsou nahrazeny novými designy interiéru. Kompletně sladěné interiéry jsou inspirovány světy moderního bydlení a sází na trvale udržitelně zpracované a recyklované materiály, jakými je například vlna nebo kůže vyčiněná pomocí rostlinných extraktů. Jako první model značky Škoda využívá Enyaq iV head-up displej s prvky rozšířené reality, který na dvou zobrazovacích polích, nacházejících se v primárním zorném poli řidiče, promítá informace o rychlosti jízdy i rozpoznané dopravní značky.
Již v polovině roku 2019 představila společnost Škoda AUTO první sériové modely s elektrickým pohonem ve své 125leté historii – modely Škoda Citigoe iV s čistě bateriovým pohonem a Škoda Superb iV s plug-in hybridním pohonem. Škoda AUTO navíc vyrábí v hlavním závodě v Mladé Boleslavi vysokonapěťové trakční baterie, které ve svých modelech s plug-in hybridním pohonem používají také ostatní koncernové značky. Zvláštní důraz klade automobilka na cílenou a rozsáhlou kvalifikaci zaměstnanců a studentů i zaměstnanců dodavatelských firem v oblasti elektromobility. Speciální školení mezitím úspěšně absolvovalo již více než 16 000 zaměstnanců.