Škoda AUTO vyrobila čtyřmiliontou automatickou převodovku
4 000 000 vyrobených přímo řazených automatických převodovek DQ200 od zahájení produkce v říjnu 2012.
Od zahájení výroby v roce 2012 vyrobila Škoda AUTO ve svém závodě ve Vrchlabí čtyřmiliontou přímo řazenou automatickou převodovku DQ200. Dvouspojkové převodovky se používají v modelech české automobilky a zároveň také ve vozech dalších značek koncernu Volkswagen. Škoda AUTO při výrobě převodovek sází na technologie z oblasti Průmyslu 4.0.
Ivan Slimák, vedoucí závodu Škoda AUTO Vrchlabí:
„Dnešní výrobní jubileum je skvělým úspěchem celého týmu a podtrhuje technickou kompetenci našich zaměstnanců. Ve výrobě důsledně a komplexně sázíme na technologie z oblasti Průmyslu 4.0 a závod ve Vrchlabí jsme tak etablovali jako důležitý strategický pilíř koncernové výroby komponent.
Od října 2012 využívá společnost Škoda AUTO závod ve Vrchlabí jako vysoce moderní továrnu na výrobu komponent. Za tímto účelem automobilka vybudovala novou výrobní halu a za pouhých 18 měsíců celý závod výrazně modernizovala.
Necelá polovina přímo řazených automatických převodovek DQ200 vyráběných v tomto závodě, se montuje do vozů modelových řad značky Škoda. Ostatní převodovky se používají ve vozech dalších koncernových značek. Největšími odběrateli jsou výrobní závody v Německu (15 %), v Turecku (12 %) a v České republice (10 %), dále ve Velké Británii (7 %), Izraeli (6 %) a Polsku (6 %).
Díky mnoha různým opatřením vyrábí závod na výrobu komponent od konce roku 2020 jako první závod české automobilky s neutrálními emisemi CO2. Optimální energetickou efektivitu zaručují nejmodernější stroje, chladící a mazací kapaliny, které se v některých případech používají opakovaně, a využití lithiových baterií v dopravních systémech. Procesy a postupy jsou ve vysoké míře digitalizované a využívají technologie z oblasti Průmyslu 4.0. Díly mezi CNC obráběcími stroji a měrovým centrem například převáží autonomní transportní robot, zatímco kované hřídele odebírá a ukládá na pozici chytrý manipulační robot. Systém, který si automobilka sama vyvinula, vyhodnocuje prostřednictvím algoritmů záběry 3D kamer a na jejich základě pak řídí pohyby chapače robotu.
V rámci realizace strategie NEXT LEVEL Škoda 2030 se mají do roku 2030 ve všech třech českých výrobních závodech, v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí, vyrábět elektrické vozy nebo elektrické komponenty. Cílem je vybudovat z České republiky centrum elektromobility, a tím kromě samotné společnosti Škoda AUTO dále posílit také svoji domovskou zemi. V sídle společnosti v Mladé Boleslavi bude na jaře zahájena výroba bateriových systémů MEB pro model Škoda Enyaq iV.