• Archiv novinek: Archiv novinek
ŠKODA OCTAVIA SCOUT 2020
ŠKODA OCTAVIA SCOUT 2020

Škoda AUTO dosáhla v prvním pololetí roku 2020 navzdory pandemii koronaviru Covid-19 provozního výsledku ve výši 228 milionů eur

Navzdory dočasnému uzavření výrobních závodů a přerušení prodejních kanálů dosáhla Škoda AUTO pozitivního provozního výsledku ve výši 228 milionů eur.

Opatření přijatá proti šíření koronavirové pandemie v prvním pololetí negativně ovlivnila dodávky vozů a finanční výsledky společnosti Škoda AUTO. Navzdory uzavření českých výrobních závodů po dobu 39 dní a přes silné narušení odbytových kanálů v dubnu, zaznamenala Škoda AUTO Group v prvních šesti měsících tržby ve výši 7,55 miliardy eur a provozní výsledek ve výši 228 milionů eur. Rentabilita tržeb z tohoto důvodu činila 3,0 %. Od ledna do června dodala Škoda AUTO svým zákazníkům celkem 426 700 vozů. Od června pozoruje česká automobilka pozitivní efekty svých programů zaměřených na restart prodejů, které jsou individuálně přizpůsobené podmínkám jednotlivých trhů. Počet objednávek v poslední době překročil loňskou úroveň. Pokud nedojde k dalšímu výraznému zhoršení situace v souvislosti s pandemií koronaviru Covid-19, předpokládá Škoda AUTO v příštích týdnech a měsících postupnou stabilizaci na světových trzích. Hmotné investice ve výši 261 milionů eur zůstávají v prvním pololetí na vysoké úrovni, Škoda AUTO tak nadále důsledně investuje do budoucnosti a rozvoje podniku.

Bernhard Maier, předseda představenstva Škoda AUTO, řekl: „Škoda AUTO v uplynulých letech dokázala úspěšně hospodařit a nyní tak stojí na solidních finančních základech. V této výjimečné situaci, způsobené pandemií koronaviru Covid-19, jsme neprodleně přijali rozsáhlá a efektivní opatření ke stabilizaci hospodářského výsledku, cashflow a likvidity. Tato opatření již mají pozitivní účinek. V tomto kurzu budeme v následujících měsících důsledně pokračovat. Jsem přesvědčen o tom, že Škoda vyjde z této situace posílena.“

Klaus-Dieter Schürmann, člen představenstva společnosti Škoda AUTO za oblast financí a IT, vysvětluje: „Naším cílem je do konce roku soustavně zlepšovat nynější úroveň. Za tímto účelem i nadále důsledně naplňujeme náš Performance program. Totéž platí i pro nedávno zavedená krátkodobá mimořádná opatření se zaměřením na režijní a materiálové náklady i na optimalizaci nákladů a oběžných aktiv.“

Navzdory 39 dní trvajícímu uzavření českých výrobních závodů a navzdory dopadům, které souvisí s přijatými opatřeními proti šíření pandemie koronaviru Covid-19, dosáhla společnost Škoda AUTO provozního výsledku ve výši 228 milionů eur. Koncem dubna, po přijetí všech opatření na ochranu zdraví zaměstnanců, automobilka svou výrobu dle plánu postupně obnovovala. Po znovuotevření dealerství i na evropských trzích opět citelně roste poptávka po vozech Škoda, zároveň byla také obnovena většina prodejních kanálů, které nyní již stabilně fungují.

Alain Favey, člen představenstva společnosti Škoda AUTO za oblast prodeje a marketingu, vysvětluje: „Naše celosvětové dodávky zákazníkům sice z důvodu této mimořádné situace za prvních šest měsíců roku poklesly, na budoucnost přesto hledíme pozitivně. Už v červnu jsme si ve srovnání s uplynulými měsíci výrazně polepšili. S naším atraktivním a moderním modelovým portfoliem jsme mimořádně dobře připraveni. Na podporu pozitivního vývoje na mezinárodních trzích zavedla Škoda AUTO jako doplněk státních podpůrných opatření, která výslovně vítáme, pro své obchodní partnery i rozsáhlé restartovací programy. Z tohoto důvodu očekáváme, že ve třetím čtvrtletí dojde k oživení. Také návrat na loňskou úroveň ve čtvrtém čtvrtletí považujeme za možný.“

Společnost Škoda AUTO se i nadále drží svých střednědobých a dlouhodobých cílů a důsledně pokračuje v největší modelové ofenzívě ve své historii. Od začátku roku 2019 do konce roku 2022 bude představeno celkem 30 nových modelů, derivátů, modernizací nebo variant modelů značky Škoda. Model Enyaq s čistě bateriovým pohonem pak bude významným krokem v rámci naplňování strategie elektromobility. Toto SUV je prvním vozem značky Škoda, který byl od samého začátku vyvíjen jako elektromobil. Nejdůležitější vůz značky Škoda pro rok 2020 bude veřejnosti představen v září.

Škoda AUTO Group* – Ukazatele v prvním pololetí, leden až červen 2020/2019**:

    • Dodávky zákazníkům
    • 2019 = 620 900 vozů
    • 2020 = 426 700 vozů
    • Změna = -31,3 %

 

    • Dodávky zákazníkům, bez Číny
    • 2019 = 495 000 vozů
    • 2020 = 349 300 vozů
    • Změna = -29,4 %

 

    • Výroba***
    • 2019 = 528 700 vozů
    • 2020 = 357 000 vozů
    • Změna = -32,5 %

 

    • Prodej****
    • 2019 = 559 900 vozů
    • 2020 = 371 900 vozů
    • Změna = -33,6 %

--------------------------------------------------------------------------

    • Tržby
    • 2019 = 10 154 mil. EUR
    • 2020 = 7 546 mil. EUR
    • Změna = -25,7 %

 

    • Provozní výsledek
    • 2019 = 824 mil. EUR
    • 2020 = 228 mil. EUR
    • Změna = -72,3 %

 

    • Rentabilita tržeb
    • 2019 = 8,1 %
    • 2020 = 3 %

--------------------------------------------------------------------------

    • Investice (bez aktivovaných vývojových nákladů)
    • 2019 = 369 mil. EUR
    • 2020 = 261 mil. EUR
    • Změna = -29,3 %

 

  • Čistý peněžní tok
  • 2019 = 1 025 mil. EUR
  • 2020 = -25 mil. EUR
  • Změna = -102,4 %

* Škoda AUTO Group zahrnuje společnosti Škoda AUTO a.s, Škoda AUTO Slovensko s.r.o., Škoda AUTO Deutschland GmbH, SKODA AUTO Volkswagen India Private Ltd. a podíl na zisku společnosti OOO VOLKSWAGEN Group RUS.

** Procentuální odchylky jsou vypočítány z nezaokrouhlených čísel.

*** Zahrnuje výrobu Škoda AUTO Group, bez výroby v Číně, na Slovensku, v Rusku a v Německu, ale včetně ostatních koncernových značek jako SEAT, VW a AUDI; výroba vozů bez rozložených sad.

**** Zahrnuje odbyt Škoda AUTO Group na odbytové společnosti, včetně ostatních koncernových značek jako SEAT, VW, AUDI, PORSCHE a LAMBORGHINI; odbyt vozů bez rozložených sad.


První pololetí roku 2020: Škoda dodala zákazníkům na celém světě 426 700 vozů

Od ledna do června dodala česká automobilka svým zákazníkům na celém světě 426 700 vozů (první pololetí 2019: 620 900 vozů; -31,3 %).

V západní Evropě Škoda od ledna do června zaznamenala celkem 181 700 dodaných vozů zákazníkům (první pololetí 2019: 275 700 vozů; -34,1 %). V Německu, na svém celosvětově druhém největším trhu, dodala automobilka zákazníkům za prvních šest měsíců roku 63 600 vozů (první pololetí 2019: 99 000 vozů; -35,8 %).

Ve střední Evropě poklesly dodávky zákazníkům za první pololetí na 84 400 vozů (první pololetí 2019: 110 400 vozů; -23,5 %). Na domácím českém trhu dodala automobilka za prvních šest měsíců svým zákazníkům celkem 39 400 vozů (první pololetí 2019: 48 000; -17,9 %).

Ve východní Evropě bez Ruska poklesly dodávky za první pololetí roku na 16 700 vozů (první pololetí 2019: 24 500 vozů; -32,0 %).

V Rusku dodala automobilka od ledna do června zákazníkům celkem 34 200 vozů (první pololetí 2019: 39 800 vozů; -14,1 %).

V Číně, na svém celosvětově největším trhu, zaznamenala automobilka za prvních šest měsíců roku celkem 77 400 dodaných vozů (první pololetí 2019: 125 900 vozů; -38,5 %).

V Indii dodala značka Škoda svým zákazníkům v prvním pololetí 3 700 vozů (první pololetí 2019: 7 200 vozů; -48,4 %).

Výrazně si Škoda za prvních šest měsíců polepšila v Turecku: 7 600 dodaných vozů zákazníkům odpovídá nárůstu o 45,8 % oproti stejnému období minulého roku (první pololetí 2019: 5 200 vozů).

Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v prvním pololetí roku 2020 (v kusech, zaokrouhleně, po jednotlivých modelech; +/- meziročně v procentech):

  • Škoda Octavia (110 700; -40,4 %)
  • Škoda Kodiaq (60 700; -21,9 %)
  • Škoda Karoq (56 300; -23,7 %)
  • Škoda Kamiq (52 500; +144,9 %)
  • Škoda Fabia (48 100; -50,6 %)
  • Škoda Superb (37 800; -33,4 %)
  • Škoda Rapid (28 100; -63,9 %)
  • Škoda Scala (27 300; +270,6 %)
  • Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 5 200; -)