• Archiv novinek: Archiv novinek
ŠKODA ENAQ iV
ŠKODA ENAQ iV

Škoda AUTO v prvním čtvrtletí roku 2021

Zákazníkům na celém světě bylo dodáno 249 600 vozů (+7,2 % v porovnání s předchozím rokem).

Škoda AUTO zvýšila své celosvětové dodávky zákazníkům v období od ledna do března 2021 oproti stejnému období minulého roku o 7,2 % na 249 600 vozů. Tržby činily 5,049 miliardy eur, což ve srovnání se stejným obdobím minulého roku představuje nárůst o 4,1 %. Provozní výsledek Škoda AUTO Group* ve výši 448 milionů eur vzrostl v porovnání se stejným obdobím minulého roku o 46,1 %, rentabilita tržeb se pohybovala na vysoké úrovni 8,9 %. Automobilka tak pokračuje v pozitivním vývoji z druhého pololetí roku 2020.

Předseda představenstva Škoda AUTO, Thomas Schäfer, říká: „Do nového roku jsme vkročili energicky. Navzdory náročným podmínkám spojeným s pandemií koronaviru a nedostatkem polovodičů se ohlížíme za úspěšným prvním čtvrtletím. Děkuji celému týmu zaměstnanců Škoda AUTO, našemu sociálnímu partnerovi, Odborům KOVO, i našim importérům a prodejcům za vynaložené úsilí. Optimisticky vidíme i následující měsíce. Zákazníkům byly dodány první vozy našeho prvního, plně elektrického SUV Škoda Enyaq iV. Poptávka překonává naše očekávání. Kromě toho představíme i další skvělé produktové novinky, mezi něž patří i nová generace modelu Škoda Fabia. Náš nedávno spuštěný program NEXT LEVEL EFFICIENCY cílí nejen na kompenzaci negativních dopadů pandemie a snížení dodávek, ale také dlouhodobě posílí pozici značky Škoda v konkurenčním prostředí.“

Klaus-Dieter Schürmann, člen představenstva Škoda AUTO za oblast financí a IT, zdůrazňuje: „Pozitivní výsledky prvního čtvrtletí dokazují, že udržujeme náš finanční kurz. Opatření na redukci nákladů jsou účinná. Dopady stále probíhající pandemie koronaviru covid-19 a především nedostatku polovodičů se nám daří zmírňovat. Výrazně jsme zvýšili provozní výsledek a čistý peněžní tok. Aktuální výsledek ukazuje, že Škoda AUTO stojí na solidních základech a je trvale ziskovou společností.“

Martin Jahn, člen představenstva Škoda AUTO za oblast prodeje a marketingu, dodává: „Dodávky zákazníkům jsme oproti stejnému období minulého roku zvýšili o 7,2 %. S přihlédnutím k náročným rámcovým podmínkám se jedná o velký úspěch. Zdařilý start do nového roku dokládá, že naše moderní a atraktivní modelová paleta je mezi zákazníky velice žádaná. Jsem přesvědčen, že v průběhu roku nadchneme díky dalším produktovým novinkám řadu nových zákazníků. Na začátku května jsme představili čtvrtou generaci modelu Fabia a následovat budou facelifty našich bestsellerů v segmentu SUV Škoda Kodiaq a Škoda Karoq. V Indii vstoupí na trh naše první kompaktní SUV, model KUSHAQ, a v Číně pak nedávno představený model Octavia PRO.“

Společnost Škoda AUTO v prvním čtvrtletí roku 2021 pokračovala v pozitivním trendu. Od ledna do března 2021 vzrostly tržby v porovnání se stejným obdobím minulého roku o 4,1 % na 5,049 miliard eur. Provozní výsledek vzrostl na 448 milionů eur. Rentabilita tržeb se s 8,9 % pohybovala na vysoké úrovni. Dosažené výsledky jsou tak výrazně nad úrovní hodnot za stejné období loňského roku, které byly negativně ovlivněny zastavením výroby a poklesem odbytu způsobeným pandemií.

Od ledna do března dodala společnost Škoda AUTO svým zákazníkům na celém světě 249 600 vozů (první čtvrtletí 2020: 232 900 vozů; +7,2 %).

V západní Evropě zaznamenala česká automobilka v prvním čtvrtletí 111 600 dodaných vozů, což představuje nárůst o 4,6 % (leden až březen 2020: 106 700 vozů). Také na svém druhém největším trhu, v Německu, zvýšila značka Škoda dodávky zákazníkům ve srovnání se stejným obdobím minulého roku o 2,3 % na 36 600 vozů (leden až březen 2020: 35 800 vozů). V Itálii (8 600 vozů; +39,2 %), Francii (8 600 vozů; +44,3 %), Španělsku (6 300 vozů; 32,8 %) a Belgii (5 500 vozů; +10,6 %) rostla značka Škoda dvojciferným tempem.

Ve střední Evropě dodala značka Škoda v prvním čtvrtletí svým zákazníkům 46 900 vozů a zopakovala tak úspěch ze stejného období minulého roku (leden až březen 2020: 46 900 vozů; – 0,1 %). Na domácím českém trhu klesly ve stejném období dodávky zákazníkům o 8,0 % na 19 600 vozů (leden až březen 2020: 21 300 vozů).

Ve východní Evropě bez Ruska dodala značka Škoda v období od ledna do března svým zákazníkům 10 200 vozů, ve srovnání se stejným obdobím minulého roku se tak jedná o nárůst o 17,1 % (leden až březen 2020: 8 700 vozů).

V Rusku zaznamenala značka Škoda v prvním čtvrtletí 22 800 dodávek zákazníkům. Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku se jedná o nárůst o 8,6 % (leden až březen 2020: 21 000 vozů).

V Číně, na celosvětově největším trhu automobilky, poklesly dodávky zákazníkům v prvním čtvrtletí o 9,3 % na 26 300 vozů (leden až březen 2020: 29 000 vozů).

V Indii činily dodávky zákazníkům v období od ledna do března 3 200 vozů, ve srovnání se stejným obdobím minulého roku tak vzrostly o 4,1 % (leden až březen 2020: 3 100 vozů).

Celosvětově největší nárůst dodávek zákazníkům zaznamenala značka Škoda v prvním čtvrtletí roku 2021 v Turecku. S 9 800 vozy zde automobilka ve srovnání s minulým rokem zvýšila své dodávky o 162,1 % (leden až březen 2020: 3 800 vozů).

Dodávky vozů značky Škoda zákazníkům v prvním čtvrtletí 2021 (v kusech; zaokrouhleno; po jednotlivých modelech; +/- meziročně v procentech):

Škoda AUTO v prvním čtvrtletí roku 2021 - Infografika (PDF 2,3 MB)