Škoda Auto uspořádala hackathon Race2Code
Hackathon Race2Code je založen na oblíbeném formátu setkání odborníků z oblasti IT, během něhož představují svou odbornost a kreativitu při řešení zadaných úkolů.
V pátek 3. února vyvrcholil dvoudenní hackathon předních českých specialistů a vývojářů z oblasti IT nazvaný Race2Code, který uspořádala Škoda Auto spolu s dceřinou společností Škoda Auto DigiLab v pražském Cubex centru. Setkání odborníků z firem působících v oboru IT v České republice otvírá prostor pro představení nových nápadů, řešení konkrétních úkolů a navázání spolupráce. Nejúspěšnější týmy dostanou příležitost zúčastnit se budoucích projektů v rámci koncernu Volkswagen. Hackathon Race2Code je rovněž součástí aktivit, kterými Škoda Auto přispívá k rozvoji České republiky jako důležitého centra moderního automobilového průmyslu, elektromobility a digitalizace.
Karsten Schnake - člen představenstva Škoda Auto za oblast Nákupu
„Česká republika zažívala v posledních letech velký vzestup softwarově zaměřených start-upů a stala se tak jedním z nejúspěšnějších regionů pro vývoj softwaru v Evropě. Tím se zvyšuje také pozitivní konkurenční výhoda České republiky v mezinárodním prostředí pro softwarové firmy. Tato široká základna softwarové kompetence v České republice vytváří jak pro značku Škoda Auto, tak i pro ostatní značky koncernu Volkswagen solidní základ pro budoucí vývoj produktů a jasně potvrzuje zaměření na zákazníka. Uspořádáním hackathonu Race2Code bychom chtěli podpořit velký potenciál zdejšího odvětví IT a zároveň vytvářet předpoklady pro další Simply Clever řešení, která nabídneme našim zákazníkům. Pozvali jsme na něj přední společnosti z prostředí českého vývoje. Mám radost, že dvoudenní poutavé setkání přineslo řadu zajímavých řešení, z nichž mnohá mají již v tomto okamžiku potenciál na zavedení do praxe. Blahopřeji vítězům a děkuji všem účastníkům za jejich přístup, nasazení a kreativitu.“
Příležitost pro nejlepší české vývojáře
Hackathon Race2Code se stal unikátní možností pro přední české firmy z oblasti IT, jak předvést odborné znalosti svých specialistů i jejich nápady či řešení, a to vše v omezeném časovém úseku. Účastníci byli rozděleni do týmů, v nichž společně hledali nejlepší způsoby, jak splnit jednotné zadání. Během obou dnů byli k dispozici také zaměstnanci Škoda Auto DigiLab, odborní mentoři z automobilky Škoda AUTO a dalších koncernových značek, jako např. Audi, VW, Porsche a CARIAD, aby pomohli blíže představit vývojové prostředí. Tito experti také usedli do odborné poroty, která vyhodnocovala dosažené výsledky. Nejlepší týmy mají příležitost podílet se na chystaných projektech v rámci koncernu Volkswagen.
O vítězích rozhodla kreativita a inovace
Rozhodování o úspěšných projektech hackathonu Race2Code nebylo jednoduché, protože odborná porota označila všechny zúčastněné týmy za mimořádně talentované a dobře připravené. Z celkem 120 účastníků z 8 firemních týmů nakonec vyzdvihla řešení společností Futured, Komix Digital a Etnetera.
Společnost Futured je partnerem pro vývoj mobilních aplikací a v soutěži uspěla díky návrhu zábavného kvízu Škoda Arcade pro posádku vozu, která se díky moderním technologiím dozví podrobnosti o zajímavých místech na trase. Komix Digital se věnuje webovým aplikacím a jeho vítězný projekt umožňuje zákazníkům doplnit výbavu do objednaného vozu s využitím technologie virtuální reality. Firma Etnetera zaujala novou generací hlasového ovládání Laura 2.0. Systém dokáže díky umělé inteligenci vyřešit i složitější úkoly, jako je například objednávka květin pro manželku.
Škoda Auto investuje do budoucnosti
Hackathon Race2Code je jednou z mnoha aktivit, jimiž Škoda Auto podporuje rozvoj České republiky jako mezinárodního centra moderního automobilového průmyslu, elektromobility a digitalizace. Automobilka zároveň zrychluje svoji elektrickou ofenzivu a významně investuje do transformace společnosti. V příštích letech vydá česká automobilka dalších 5,6 miliardy eur na rozvoj elektromobility a 700 milionů eur na posílení digitalizace. Proměna firmy je již patrná díky nové identitě, kterou společnost představila na konci loňského léta. Součástí změn je nový designový styl, modernizované logo a komplexní proměna korporátní identity.