• Archiv novinek: Archiv novinek
ŠKODA - virtuální showroom
ŠKODA - virtuální showroom

Škoda AUTO spouští virtuální showroom jako pilotní projekt

Koncept virtuálního showroomu vyvinul izraelský IT startup Matter, který v roce 2020 zvítězil v hackathonu Škoda AUTO DigiLab „COVID Mobility Race“.

Škoda AUTO DigiLab a izraelský IT startup Matter vyvinuly virtuální showroom pro prodejní partnery české automobilky. Nová online platforma nabízí zákazníkům možnost prohlížet a procházet vozidla u autorizovaného prodejce, jako by tam byli osobně. Štítky, videa a zvukové soubory poskytují nepřeberné množství informací o každém voze. Koncept je založen na projektu izraelské IT společnosti Matter. Na hackathonu „Covid Mobility Race“, soutěži nápadů a programování, kterou v roce 2020 uspořádal Škoda AUTO DigiLab, se díky tomuto řešení dostal IT startup na první místo.

Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda AUTO za oblast prodeje a marketingu zdůraznil: „Škoda AUTO nadále pokračuje v digitalizaci všech oblastí podnikání. Virtuální showroom dává prodejcům a dovozcům příležitost i nadále sloužit svým zákazníkům i během pandemie covid-19. Nabízí pohled do budoucnosti digitálního prodeje automobilů. “

Andre Wehner, Chief Digital Officer společnosti Škoda AUTO, uvedl: „Virtuální showroom je přímým výsledkem úzké spolupráce mezi společností Škoda AUTO DigiLab a dynamickou startupovou scénou v Tel Avivu. Vyhledáváme vhodné lokální partnery, kombinujeme naše odborné znalosti a realizujeme projekty společně – vždy s cílem přidat našim zákazníkům skutečnou hodnotu. To je přesně to, čeho jsme tímto novým portálem dosáhli. “

Prostřednictvím portálu virtuálního showroomu mohou zákazníci společnosti Škoda AUTO navštívit svého místního autorizovaného prodejce online 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a prohlížet si vystavená vozidla. Lze také volně procházet prostory autosalonu, podle vlastního rozhodnutí si prohlédnout příslušný model Škoda a nakonfigurovat jej prostřednictvím online nástroje. Všechny potřebné informace jsou přehledně zobrazovány, a to včetně technických údajů daného modelu. Kromě toho je možné vozidlo prohlížet z různých úhlů. Potenciální zákazníci si mohou také u autorizovaného prodejce domluvit zkušební jízdu. Díky modulární struktuře virtuálního showroomu je rovněž možná integrace dalších prvků, jako je třeba virtuální realita.

V závislosti na jednotlivých trzích bude portál provozován buď dovozcem, nebo samotnými prodejci. Pilotní projekt byl již úspěšně zahájen u izraelského importéra Škoda AUTO Champion Motors. Na úrovni prodejců si může každý obchodní partner přizpůsobit platformu a její digitální funkce tak, aby vyhovovaly jeho potřebám.

Tento nový kanál také umožní českému výrobci automobilů komunikovat se svými zákazníky a budovat profil jejich zájmů a preferencí. Zpětná vazba zákazníků k vystaveným vozidlům, například nabízené služby nebo samotná prezentace, umožní společnosti Škoda AUTO dále cíleně zlepšovat zákaznickou zkušenost.

Platforma pochází od izraelského startupu Matter, který v červnu 2020 zvítězil s konceptem virtuálního showroomu na hackathonu „Covid Mobility Race“ společnosti Škoda AUTO DigiLab. Účastníci byli vyzváni, aby vyvinuli technologie a nástroje, které pomohou automobilovému průmyslu během pandemie. Při implementaci konceptu virtuálního showroomu použila společnost Matter inovativní vizualizační nástroje z realitního obchodu a vlastní 3D technologii.

Od dnešního dne jsou dveře do virtuálního showroomu otevřené. Zájemci mohou nyní navštívit zákaznické centrum Škoda AUTO v Mladé Boleslavi odkudkoli na světě pomocí počítače nebo mobilního zařízení.