Autorizovaný prodej a servis značek
Autorizovaný prodej a pronájem čtyřkolek a motocyklů Moto Horejsek
  • Archiv novinek: Archiv novinek
ŠKODA - „Hodina země“
ŠKODA - „Hodina země“

Škoda AUTO se podeváté účastní akce „Hodina země“

Minulou sobotu ve společnosti Škoda AUTO na jednu hodinu zhasla všechna světla.

Minulou sobotu vypnula společnost Škoda AUTO v době od 20:30 do 21:30 hodin všechna světla ve 28 provozech svých českých výrobních závodů i v závodech v indické Púně a v ruské Kaluze. Stalo se tak v rámci mezinárodní iniciativy „Hodina země“ Světového fondu na ochranu přírody (WWF), které se společnost Škoda AUTO zúčastnila už podeváté v řadě. Touto akcí chce česká automobilka symbolicky upozornit na své úsilí o ochranu životního prostředí a klimatu. Automobilka chce do roku 2025 snížit všechny s výrobou související vlivy na životní prostředí o 52,5 procenta oproti roku 2010. Vedle emisí CO2 tyto vlivy zahrnují i spotřebu energií a vody.

V hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi, stejně jako v Servisním centru v Kosmonosech, a v závodech v Kvasinách a ve Vrchlabí minulou sobotu na hodinu zhasla světla. Také továrny v indické Púně a v ruské Kaluze zůstaly na hodinu neosvětlené. Svou účastí na celosvětové iniciativě „Hodina země“ vyslala společnost Škoda AUTO signál na podporu ochrany životního prostředí a trvale udržitelného rozvoje podniků. Pomocí různých strategií a opatření chce automobilka svou ekologickou bilanci dále zlepšovat.

Veškerá energie, s níž společnost Škoda AUTO v českých závodech vyrábí vozy a komponenty, bude od druhé poloviny tohoto desetiletí uhlíkově neutrální. První uhlíkově neutrální výrobní závod automobilky Škoda je ten ve Vrchlabí, a to již od konce roku 2020. Automobilka důsledně sází na alternativní energie: na konci roku 2021 bude v této souvislosti zemní plyn nahrazen uhlíkově neutrálním metanem z bioplynových stanic.

Škoda AUTO sloučila své ekologické aktivity do strategie „GreenFuture“. Ta se skládá ze tří částí: „GreenProduct“ se zaměřuje na vývoj energeticky efektivních pohonů a na využití recyklovatelných materiálů ve vozech. Pomocí opatření z oblasti „GreenRetail“ společnost Škoda AUTO podporuje ekologické hospodaření svých prodejců a servisů. „GreenFactory“ zahrnuje všechny aktivity, umožňující výrobu šetrnou k přírodním zdrojům. Ukazatele, jako je spotřeba energií a vody nebo množství odpadu na jeden vyrobený vůz se přesně evidují a zlepšují, stejně jako emise CO2 nebo emise takzvaných těkavých organických sloučenin (VOC), které vznikají například při lakování karoserií.

Současně s „GreenFuture“ se značka Škoda řídí také strategií „goTOzero“ koncernu Volkswagen. Ta se zabývá tematickými oblastmi Změny klimatu, Zdrojů, Kvality ovzduší a Compliance životního prostředí a definuje ekologická pravidla. Závazek koncernu Volkswagen zní: pro všechny naše produkty a řešení mobility usilujeme o to, abychom po celou dobu životního cyklu – od těžby surovin až po konec životního cyklu – minimalizovali dopady na životní prostředí, abychom nenarušovali ekosystémy a vytvářeli pozitivní dopady na společnost. Compliance s ekologickými pravidly, standardy a dobrovolnými závazky je základním předpokladem našeho jednání.

Rozsáhlá angažovanost zaměstnanců ve prospěch životního prostředí

Spolu se svými zaměstnanci je společnost Škoda AUTO aktivní v řadě projektů věnovaných výsadbě lesů a zajištění jejich druhové skladby. Jedním z příkladů je iniciativa „Za každý prodaný vůz jeden strom“, která byla uvedena do života v roce 2007 a jíž se na dobrovolné bázi a bez nároku na odměnu účastní mnoho zaměstnanců společnosti Škoda AUTO – mezi nimi i trainees, žáci a studenti Středního odborného učiliště Škoda AUTO. Do konce roku 2021 má být vysazen miliontý strom.