Škoda AUTO představila své elektromobily na veletrhu e-SALON
Na 4. ročníku e-SALONu ve veletržním areálu PVA Expo v pražských Letňanech se představilo 87 vystavovatelů, jejichž expozice si prohlédlo přes 20 tisíc návštěvníků.
Čtvrtý ročník veletrhu e-SALON se uskutečnil ve dnech 10. – 13. listopadu 2022 na výstavišti PVA Expo Praha v Letňanech za velkého zájmu odborné i laické veřejnosti. Jeho branami prošlo přes 20 tisíc návštěvníků, kteří se seznámili s nejnovějšími trendy v oblasti eMobility. Škoda AUTO ukázala nejen své portfolio elektrických modelů Škoda Enyaq iV, ale také paletu doprovodných služeb, které usnadňují přístup k elektromobilitě retailovým i fleetovým zákazníkům.
Veletrh e-SALON 2022 ukázal, že téma čisté mobility nabývá pro odborníky i širokou veřejnost stále více na významu. Do výstavního areálu se přišlo podívat na nejnovější modely osobních a užitkových automobilů na alternativní pohon, vozítek, letounů, ale i na supervýkonné dobíjecí technologie více než 20 tisíc lidí. Veletrh e-SALON lákal i doprovodným programem zahrnujícím odborné přednášky, workshopy, konference, ale i autogramiády. Úvodní den jako tradičně patřil odborníkům a novinářům. V jeho rámci proběhla na stánku mladoboleslavské automobilky tisková konference, na níž vedoucí jejího tuzemského zastoupení Jiří Maláček seznámil přítomné se strategií značky Škoda v oblasti eMobility.
Tři další plně elektrické modely do roku 2026
Škoda AUTO chce v evropském měřítku do roku 2030 dosáhnout 70% podílu elektromobilů na celkových prodejích. Očekává se, že v Evropské unii prodej nových elektromobilů předběhne prodej vozů se spalovacími motory v roce 2028. V České republice bude tento přechod pomalejší, protnutí prodejních křivek obou typů pohonů by mělo nastat po roce 2030. Aby bylo možno těchto ambiciózních cílů dosáhnout, uvede Škoda AUTO do roku 2026 na trh minimálně 3 další plně elektrické modely. „Pevně věřím, že tyto modely budou pro značku Škoda znamenat další upevnění pozice jedničky v oblasti prodeje elektromobilů na českém trhu a budou nadále přinášet radost z jízdy a spokojené kilometry našim zákazníkům,“ prohlásil mimo jiné na tiskové konferenci vedoucí prodejní organizace Škoda AUTO Česká republika Jiří Maláček. Ruku v ruce s tím půjde transformace vizuální identity, která byla na e-SALONu prezentována prostřednictvím konceptu VISION 7S. Právě ten návštěvníkům ukázal designový jazyk nových modelů Škoda, které se budou vyznačovat robustním vzhledem, funkčností a autentičností. Koncept plně elektrického SUV nabízí 7 míst včetně dětské sedačky umístěné v nejbezpečnějším místě vozu, baterii o kapacitě až 89 kWh, nabíjecí výkon až 200 kW a dojezd na jedno nabití přes 600 km v režimu WLTP.
Komplexní služby elektromobility pro retailové i fleetové uživatele elektrifikovaných vozů
Škoda AUTO jako lídr českého automobilového trhu měla na e-SALONu reprezentativní zastoupení nejen prostřednictvím vystavených exponátů a testovacích vozů, ale ukázala zde i ucelený ekosystém elektromobility. Ta totiž nekončí produktem a servisem, neboť je na ni navázán celý vějíř poskytovaných služeb. V současné době nabízí Škoda AUTO ve spolupráci se svými partnery 3 balíčky elektromobility. K domácímu nabíjení existují i jednoduchá řešení pro veřejné nabíjení, kdy není potřeba mít několik různých karet od jednotlivých společností. Pro soukromou klientelu se již osvědčilo řešení POWERPASS, pro fleetové zákazníky se ve spolupráci s firmou CleverPower rozjela sdílená služba CHARGEE. Obě platformy uživatelům zpřístupňují většinu v současnosti existujících nabíjecích bodů v České republice, včetně sítí všech největších hráčů na tuzemském energetickém trhu jako jsou ČEZ, E.ON nebo PRE.
Ochrana životního prostředí nedílnou součástí firemní strategie automobilky Škoda
Škoda AUTO se již v minulosti zavázala k odpovědnému přístupu vůči životnímu prostředí ve své strategii GreenFuture. Jejími klíčovými body jsou snížení emisí oxidu uhličitého produkovaného vozovým parkem a dosažení CO2 neutrality ve spotřebě energie výrobními závody. Do roku 2025 plánuje automobilka snížit externality spojené s výrobou (CO2, energie, voda, odpad, těkavé organické látky) o 52,5 % na vozidlo v porovnání s rokem 2010. Mnohé se již povedlo. Mezi lety 2010 a 2020 se v českých továrnách podařilo dosáhnout snížení dopadů výroby na životní prostředí o 51 %. Konkrétně na 1 vyrobený vůz připadá o 30 % méně spotřebované energie a o 37 % méně spotřebované vody. Elektřina používaná ve výrobních závodech pochází z 58 % z obnovitelných zdrojů. Od roku 2019 už není skládkován žádný odpad pocházející z výrobních procesů v závodech společnosti Škoda AUTO umístěných na území České republiky. V rámci projektu „Za každý prodaný vůz Škoda v ČR jeden zasazený strom“ bylo od roku 2007 vysazeno v různých lokalitách již téměř 1,2 milionu nových stromků.