Škoda AUTO oslavila 30 let partnerství s IIHF
České zastoupení mladoboleslavské automobilky se stalo průkopníkem na poli kryptoměn a v elektronické aukci vydražilo 30 digitálních NFT hokejových puků.
Škoda AUTO oslavila 30 let v pozici oficiálního hlavního sponzora Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji několika výjimečnými aktivitami. Do dražby nabídla limitovanou edici 30 digitálních puků ve formě nezaměnitelných tokenů NFT. Na on‑line platformě OpenSea.io proběhla tříkolová aukce, která po přepočtu dle aktuálního kurzu kryptoměny Ethereum vynesla přibližně tři čtvrtě milionu korun před zdaněním. Výtěžek poslouží k nákupu hokejového vybavení pro 3 nejlepší akademie Českého hokeje dle hodnocení sezóny 2021/2022. Dvojice influencerů značky Škoda pak úspěšně absolvovala cestu z Prahy do Tampere za volantem 30 let starého vozu Škoda FAVORIT.
Od 13. do 24. května proběhly celkem 3 aukční vlny, během nichž bylo nabídnuto ve veřejné dražbě vždy 10 NFT puků uvolňovaných chronologicky od roku 1992 do současnosti. Vyvolávací cena činila v přepočtu 1 000 Kč za jeden kus, což v kryptoměně Ethereum představuje cca 0,015 ETH. Každá digitální NFT koláž nesla podpis jednoho z hráčů českého národního týmu, který v daném ročníku zanechal na hokejovém mistrovství světa nesmazatelnou stopu. Majitel každého vydraženého NFT puku obdrží navíc jako bonus i jeho fyzický předobraz.
Tímto způsobem Škoda AUTO Česká republika utržila 17,0872 ETH, což dle aktuálního kurzu představuje přibližně tři čtvrtě milionu korun. V souladu se svým slibem bude výtěžek věnován na podporu mládežnického hokeje v ČR, konkrétně na nákup hokejového vybavení a zajištění zázemí pro 3 nejlepší akademie Českého hokeje dle hodnocení sezóny 2021/2022. Aukce přitáhly zájem i řady známých osobností. Zúčastnili se jich třeba zpěvák Marek Ztracený, někdejší vynikající fotbalový brankář Petr Čech, rychlobruslařka Martina Sáblíková nebo internetový mystifikátor Kamil Bartošek známý pod přezdívkou Kazma. Dražebně nejúspěšnějším NFT pukem se stal ten z roku 2005, za který majitel zaplatil 1,764 ETH (přibližně 80 000 Kč). V průměru se jeden NFT puk vydražil za 0,5512 ETH (přibližně 25 000 Kč). Všichni úspěšní dražitelé budou navíc sdruženi na seznam kandidátů exkluzivního klubu maximálně 30 osob, jimž je Škoda AUTO Česká republika po následující dva roky připravena nabídnout speciální servis vázaný k nadcházejícím hokejovým šampionátům s vrcholem v roce 2024, kdy MS v ledním hokeji zavítá do Česka.
Ihned po skončení aukcí (25. května) vylosovala Škoda AUTO Česká republika ze všech úspěšných dražitelů jednoho šťastlivce, který mohl se svým doprovodem osobně navštívit MS ve Finsku. Jako cenu získal zájezd pro dvě osoby na prestižní finálový víkend včetně veškerého servisu (doprava, ubytování, strava, vstupenky) a mohl tak shlédnout zápasy o bronz i o zlato. Vylosovaným výhercem se stal úspěšný dražitel z Moravské Nové Vsi.
Při příležitosti 30letého výročí přišla automobilka Škoda s dosud nejširší paletou marketingových aktivit, které se vztahovaly k nedávno ukončenému světovému šampionátu ve finských městech Tampere a Helsinky. Kromě konvenčních nástrojů, mezi které patřily např. letos velmi úspěšné televizní reklamní spoty s Jiřím Langmajerem alias trenérem Hrouzkem z oblíbeného seriálu Lajna, zvolila i netradiční metody, které se zaměřovaly na oslovení nových cílových skupin. K nejzajímavějším počinům patřil unikátní road trip Češi Favoritem, v jehož rámci dvojice populárních influencerů absolvovala vzpomínkovou jízdu z Prahy do Tampere ve voze Škoda FAVORIT z roku 1992. Za volantem se na trase dlouhé téměř 2000 kilometrů střídali modelka Andrea Bezděková a moderátor Tomáš Zástěra. Dle slov influencerů probíhala cesta podle plánu a 30 let starý hatchback ji bez problémů zvládl. Překvapením pro oba členy posádky bylo zjištění, že postarší vůz dokázal uhánět po dálnicích a silnicích Česka, Polska, Litvy, Estonska i Finska stále stejně jistě a svižně. Automobil budil pozdvižení a poutal pozornost všude, kde zastavil. „Hlavně ve Finsku, konkrétně v Tampere, byl středem zájmu. Zaznamenali jsme jásot italských fanoušků i obdiv Švédů. Nevím, zda byl důvodem jeho design nebo skutečnost, že dojel tak daleko,“ shrnul dojmy z úspěšného turné po severní Evropě moderátor Tomáš Zástěra.