• Archiv novinek: Archiv novinek
soutěž Českých 100 nejlepších
soutěž Českých 100 nejlepších

Škoda AUTO i letos obhájila své prvenství v soutěži Českých 100 nejlepších. Nejúspěšnějším českým podnikem se tak stala již podevatenácté. Kromě absolutního vítězství byla automobilka zvolena číslem jedna také v kategorii Česká značka. Díky dlouhodobým mimořádným výsledkům obhájila své přední postavení v rámci českého hospodářství. Česká automobilka je nejúspěšnější společností v historii udělování ocenění. Slavnostní předávání cen proběhlo v pátek večer ve Španělském sále na Pražském hradě.

„Toto významné vítězství jsme dokázali obhájit především díky vysokému pracovnímu úsilí všech našich zaměstnanců, kteří představují základ úspěchu naší firmy, a dlouhodobé konstruktivní spolupráci se sociálním partnerem,“ říká Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti Škoda AUTO zodpovědný za řízení lidských zdrojů. „Škoda AUTO, jakožto největší podnik v zemi, přispívá značnou měrou k ekonomické síle České republiky. Vítězství nás velmi těší zejména v letošním roce, kdy jsme s modely Superb iV a Citigoe iV vstoupili do éry elektromobility. Jedná se o významný milník v naší 124leté historii. Díky tomuto kroku je společnost Škoda AUTO připravena dále pracovat na úspěšné budoucnosti a čelit nejnovějším trendům, které ovlivňují celý automobilový průmysl. Škoda AUTO se transformuje v Simply Clever společnost, nabízející nejlepší řešení v oblasti mobility.“

Ocenění každoročně uděluje panevropská společnost pro kulturu, vzdělání a vědeckou spolupráci COMENIUS v rámci anketní soutěže „Českých 100 nejlepších“ již od roku 1996. Výběr nejlepší firmy probíhá prostřednictvím hlasování, kterého se účastní přibližně 25 000 písemně oslovených zástupců z ekonomické a politické sféry. Škoda AUTO patří již od počátku soutěže mezi nejúspěšnější laureáty, což potvrzuje i letošní devatenácté vítězství. Žádná jiná společnost nedosáhla v historii oceňování lepší bilance. Česká automobilka toto vítězství považuje za ocenění jejích dlouhodobých úspěchů v oblasti obchodních výsledků, které zásadně přispívají k rozvoji české ekonomiky.

Škoda AUTO v letošním roce zvítězila v soutěži Českých 100 nejlepších také v kategorii Česká značka, kterou volí široká veřejnost. Cenu převzala ve středu 27. listopadu 2019 v prostorách pražské Art Nouveau Hall Kamila Biddle, tisková mluvčí Škoda AUTO.

Česká automobilka patří mezi nejatraktivnější zaměstnavatele v České republice, což každoročně potvrzuje vítězstvím v hned několika anketách, a to nejen díky lákavým výhodám a benefitům pro své zaměstnance, ale i díky propracovanému systému vzdělávání a možnostem kariérního rozvoje. Škoda AUTO nabízí rozsáhlý systém benefitů, který reflektuje rozdílné potřeby zaměstnanců na různých pozicích. Vedle příspěvku na penzijní spoření, bezúročných půjček na bydlení či koupi automobilu sem patří například i široká škála programů zdravotní péče, dotované stravování či roční bonus vyšší než 100 000 Kč.

Kořeny společnosti, kterou dnes známe jako Škoda AUTO, sahají až do roku 1895 a řadí se tak k nejdéle fungujícím automobilkám na světě. Významný rozvoj Škoda AUTO započal v roce 1991 spojením s koncernem Volkswagen. Automobilka se od té doby vyvinula v mezinárodně úspěšnou automobilku se zastoupením na více než 100 trzích celého světa. Původní nabídka společnosti obsahovala pouze jednu modelovou řadu a výroba čítala zhruba 170 000 vozů za rok. Za 28 let, které uplynuly od počátku partnerství s koncernem Volkswagen, se z české automobilky stala silná, mezinárodně úspěšná společnost, nabízející svým zákazníkům již 9 modelových řad. V roce 2018 dosáhla automobilka s 1 253 700 dodanými vozy zákazníkům po celém světě již po páté v řadě nového rekordu.

V květnu letošního roku představila společnost Škoda AUTO svůj první vůz s plug-in-hybridním pohonem, model Superb iV, a také první čistě elektrický vůz Citigoe iV, a vstoupila tak do éry elektromobility. Jedná se o významný milník ve 124leté historii společnosti. Škoda AUTO investuje miliardy do technologií, aby si tak pojistila dlouhodobou budoucnost: jen do alternativních pohonů a služeb pro novou mobilitu samotných investuje 2 miliardy euro.

Do konce roku 2022 představí automobilka 30 nových modelů, z nichž 10 bude částečně či plně elektrifikovaných. V této souvislosti Škoda AUTO připravuje i své zaměstnance na nové požadavky, které s sebou elektromobilita přináší. Od zahájení vzdělávacích akcí v květnu 2016 tato speciální školení absolvovalo již více než 14 000 zaměstnanců.