TOUR DE FRANCE - ŠKODA AUTO hlavním partnerem
Škoda AUTO oficiálním hlavním partnerem Tour de France

Škoda AUTO již po 17. oficiálním hlavním partnerem Tour de France

Škoda AUTO podporuje a doprovází nejznámější cyklistický závod světa od roku 2004.

Škoda AUTO podporuje cyklistický závod Tour de France (29. srpna - 20. září 2020) již po 17. za sebou jako oficiální hlavní partner. Automobilka poskytne organizátorům i vedení této cyklistické akce až 250 vozů, mezi nimiž nebude ani letos chybět tzv. Red Car, určený pro ředitele závodu Christiana Prudhomma, který z vozu Škoda Superb iV s plug-in hybridním pohonem sleduje a řídí dění na trase. Kromě toho Škoda i letos sponzoruje Zelený trikot pro vedoucího jezdce bodového hodnocení. Mimo jiné se automobilka jako partner oficiální aplikace Tour de France stará o to, aby fanoušci byli neustále informováni o aktuálním průběhu závodu.

Alain Favey, člen představenstva Škoda AUTO za oblast prodeje a marketingu, zdůrazňuje: „Rozsáhlé aktivity v oblasti cyklistiky a naše dlouhodobá dobrá spolupráce s pořadatelem Tour de France, společností A.S.O., jsou nedílnou součástí celosvětového sportovního sponzoringu Škoda AUTO. Tour de France je pro nás ideálním prostředkem nejen pro mezinárodní prezentaci naší značky a produktů, ale i pro sdílení našeho nadšení pro tento dynamický sport s milióny fanoušků po celém světě.“

Jako oficiální hlavní partner poskytuje i letos Škoda AUTO organizátorům závodu až 250 vozů. Mobilitu organizátorů a vedení závodu zajišťují vedle nové, čtvrté generace bestselleru značky – vozu Octavia – mimo jiné také vlajková loď značky, model Škoda Superb, dále pak vozy Kodiaq, Karoq a Kamiq. Superb iV, první model Škoda s plug-in hybridním pohonem, bude sloužit jako Red Car pro ředitele Christiana Prudhomma. Z čela pelotonu bude sledovat dění závodu a za pomoci rozsáhlých moderních komunikačních technologií na palubě vozu tak bude mít vždy aktuální informace o vývoji na trase. Skleněná střecha jeho červeně lakovaného vozu mu přitom neustále, například před startem etapy, umožňuje nejlepší výhled na peloton.

21 etap, 180 závodníků a celková délka 3 470 kilometrů

Letošní závod kolem Francie bude mít celkovou délku 3 470 kilometrů. 29. srpna se při Grand Départ z jihofrancouzského pobřežního města Nice vydá na cestu do Paříže kolem 180 jezdců. Musí přitom zdolat celkem 21 etap, mimo jiné osm horských, čtyři stoupání a jednu individuální časovku. Letošní trasa Tour de France zahrnuje také dvanáct nových měst a obcí, mezi nimi například Le Teil, Chauvigny nebo Mantes-la-Jolie. K nejzajímavějším trasám 107. ročníku této klasiky sportovní cyklistiky patří zejména horské trasy, které vedou peloton vedle Alp, Pyrenejí a Vogéz také Centrálním masivem a Jurou. Profesionální cyklisté budou kromě toho muset zdolat také Grand Colombier, Col de la Lusette a Col de la Madeleine. 20. září dojede peloton do cíle již tradičně na pařížském bulváru Champs-Elysées.

Vzhledem k přesunutí původního termínu závodu z důvodu pandemie Covid-19 uspořádal pořadatel Tour de France A.S.O. společně s tréninkovou platformou Zwift šest virtuálních etap Tour de France. Od 4. července tak proti sobě nastoupili profesionální jezdci. Ve třech z těchto závodů měli možnost šlápnout virtuálně do pedálů také amatérští sportovci. Škoda AUTO tuto akci digitálně podpořila a mimo jiné také poskytla třem výhercům speciální cenu v podobě VIP zájezdu na letošní Tour de France. Výherce očekávají nezapomenutelné zážitky, včetně letu helikoptérou nad jedoucím pelotonem závodníků.

Kampaň značky Škoda: ,To the Greatest Family of all: Cyclists‘

U příležitosti Tour de France spustila Škoda i letos 360stupňovou kampaň s názvem ,To the Greatest Family of all: Cyclists‘. Ta má za úkol v rámci celosvětové cyklistické komunity rozvíjet vášeň pro cyklistiku a týmového ducha. Škoda k tomu vedle televizních spotů a kanálů na sociálních sítích využívá také vlastní online platformu WeLoveCycling.com. Cyklističtí nadšenci zde naleznou mnoho zajímavých informací ohledně nejznámějšího cyklistického závodu na světě. Kromě toho zde mohou soutěžit o exkluzivní ceny: podepsaný Zelený trikot, karbonové kolo Škoda a především jeden VIP zájezd přímo na letošní Tour de France.

I letos je opět Škoda také exkluzivním partnerem oficiální aplikace Tour de France, díky níž budou mít fanoušci cyklistiky vždy po ruce aktuální informace o dění na trase. Vedle průběžného pořadí a live tickeru nabízí také sledování pomocí GPS v reálném čase, profily jezdců a mnoho dalšího. Aplikace je k dispozici zdarma ke stažení pro operační systémy Android a iOS.

Škoda: se silnou tradicí jako motor cyklistiky

Vášeň pro cyklistiku sahá ve firmě Škoda až k počátkům historie podniku. Před 125 lety, v roce 1895, založili Václav Laurin a Václav Klement v Mladé Boleslavi továrnu na výrobu jízdních kol a položili tak základní kámen dnešního podniku Škoda AUTO. Česká automobilka i nyní působí jako “motor cyklistiky”. Vedle Tour de France a etapového závodu kolem Španělska La Vuelta, podporuje Škoda celou řadu dalších národních i mezinárodních cyklistických klání. Pevnou součástí rozšířené nabídky produktů značky Škoda tak tvoří i jízdní kola či cyklistické doplňky.