Podzimní cyklus oblíbených přednášek ve Škoda Muzeu
Běh pořádá Nadace Terezy Maxové dětem ve spolupráci s automobilkou Škoda AUTO.
Škoda AUTO je poosmé v řadě generálním partnerem běhu TERIBEAR hýbe Prahou aneb Prima den s medvědem ‑ powered by Škoda AUTO. Cílem tohoto oblíbeného sportovního setkání je vybrat co nejvíce prostředků na pomoc ohroženým dětem a rodinám, matkám samoživitelkám nebo těhotným ženám v nouzi. Potřebným přispívá každý účastník, a to nejen úhradou startovného 250 Kč, ale také svým sportovním výkonem. Partneři akce se zavázali, že za každý uběhnutý nebo pěšky zdolaný kilometr uhradí 25 Kč. Letošní ročník probíhá od 12. do 18. září a účastníkům se počítá každý okruh na trati v Praze na Letné. Škoda AUTO podporuje celou akci nejen finančním a materiálním zabezpečením, ale také účastí zaměstnanců a jejich rodin.
„Sociální angažovanost je pevně zakotvena v DNA naší značky Škoda a podpora charitativního běhu TERIBEAR se stala její nedílnou součástí. Každý rok je obdivuhodné, kolik účastníků této sportovní akce přijde uběhnutými kilometry finančně podpořit potřebné. Tato akce je pevnou součástí společenské odpovědnosti Škoda AUTO v České republice, proto jsme již poosmé s plným přesvědčením hlavním partnerem této iniciativy. Celkem se na start postaví více než 100 našich zaměstnanců, kteří poběží pro dobrou věc společně se svými rodinami,“ vysvětluje Maren Gräf, členka představenstva společnosti Škoda AUTO za oblast Lidé a kultura.
TERIBEAR je charitativní akce určená všem, kdo chtějí pomoci znevýhodněným dětem. Účastníci mají po celý týden od pondělí 12. září do neděle 18. září příležitost udělat dobrý skutek, a to i opakovaně. Principem běhu není dosáhnout co nejrychlejšího času, ale podle svých možností urazit co největší vzdálenost, ať už během nebo pěšky.
Zúčastnit se může každý, sportovec i netrénovaní zájemci. Po registraci a zaplacení částky 250 Kč získá každý zájemce startovní číslo s čipem, který sleduje zdolanou vzdálenost. Startující jsou rozdělní podle kategorií na muže, ženy a děti do 12 let, přihlásit se mohou i celé rodiny nebo týmy.
Partneři akce pak za každého účastníka a absolvovaný kilometr věnují na konto nadace částku 25 Kč. Tato výše nebyla zvolena náhodně: nadace letos slaví 25. výročí práce pro opuštěné a ohrožené děti, a finanční příspěvek tak připomíná dlouhou tradici pomoci potřebným.
Škoda AUTO je generálním partnerem charitativního běhu již osmým rokem a i letos připravila bohatý doprovodný program. Celý týden je účastníkům k dispozici stánek značky Škoda s aktivitami pro děti, do 15. září zde pak bude pojízdná laboratoř pro děti a studenty EDU.LAB, která mládež seznamuje s nejmodernějšími technologiemi, jako je 3D tisk, virtuální realita nebo umělá inteligence. Po zbytek trvání akce ji nahradí dopravní hřiště.
Projekt TERIBEAR vznikl v roce 2009 jako reakce na vysoký počet dětí, které v České republice vyrůstají v ústavní péči. Koupí charitativních výrobků vytvořených speciálně pro tento účel může každý podpořit dobrou věc a pomoci znevýhodněným dětem najít domov.
Nadace pomáhá dětem z dětských domovů k návratu do rodinného prostředí a současně se také snaží udržet pohromadě biologickou rodinu, pokud je pro děti bezpečná, a tak předcházet umístění dětí do ústavu. Další programy jsou určeny pro maminky v nouzi, aby své děti zvládly vychovávat samy a dokázaly jim dát péči, jakou potřebují.
Škoda AUTO se dobročinné pomoci věnuje dlouhodobě, a to jak na republikové úrovni, tak v regionech, kde provozuje své výrobní závody. Vedle intenzivní podpory zdravotních a sociálních služeb během pandemie nemoci covid‑19 zajistila rychlou a rozsáhlou finanční i materiální pomoc obyvatelům Ukrajiny.