• Archiv novinek: Archiv novinek
ŠKODA - nejatraktivnějším zaměstnancem
ŠKODA - nejatraktivnějším zaměstnancem

Škoda AUTO přebírá odpovědnost za platformu MQB-A0

Společnost Škoda AUTO znovu potvrdila první místo v hodnocení atraktivity zaměstnavatelů mezi studenty technických oborů na českých vysokých školách.

Další ročník rozsáhlého průzkumu Universum, který mezi vysokoškolskými studenty zjišťuje atraktivitu zaměstnavatelů, zná své výsledky: Škoda AUTO znovu potvrdila první místo mezi posluchači technických univerzit. Vedle toho firma uspěla druhou příčkou u ekonomicky zaměřených vysokoškoláků a dostala se i mezi pět nejžádanějších zaměstnavatelů v oblasti informačních technologií. Průzkumu se tento rok zúčastnilo 3 675 respondentů z 14 vysokých škol. Škoda AUTO dlouhodobě pracuje na oboustranně přínosném propojení s akademickým prostředím a podporuje zejména odborné univerzitní vzdělání například technickými laboratořemi, poskytnutím konstrukčních celků i celých automobilů pro účely výuky. Studenty oslovuje nabídkou stáží, trainee i doktorandských programů či odbornou konzultací s přípravou závěrečných prací. Škoda AUTO řadí rozvoj vzdělávání na všech úrovních, od základního přes odborné a středoškolské až po univerzitní, mezi hlavní cíle společenské odpovědnosti.

Maren Gräf, členka představenstva Škoda AUTO za oblast Řízení lidských zdrojů:

“Vítězství v anketě Universum představuje pro společnost Škoda AUTO zcela mimořádné ocenění. Rozhodují v ní mladí talentovaní lidé, kteří se chtějí dále rozvíjet, stanoví si ambiciózní cíle a kteří kladou na svého budoucího zaměstnavatele vysoké nároky. Jako největší společnost soukromého sektoru v zemi si jsme vědomi svého závazku, abychom individuálně podporovali mladé kolegyně a kolegy a nabízeli jim zajímavé možnosti profesního růstu.”

Úspěchem ročníku 2021 je pro domácí automobilku nejen potvrzení první příčky mezi posluchači technických univerzit a obhajoba druhého místa na ekonomických fakultách, ale také vstup mezi pět nejžádanějších zaměstnavatelů v oblasti informačních technologií. S rozvojem elektromobility a digitalizace, která se dotýká jak samotných automobilů, tak výroby i prodeje, roste poptávka právě po odbornících na IT.

Škoda AUTO dlouhodobě buduje těsné vazby s vysokoškolským prostředím na mnoha úrovních. Přímo spolupracuje se dvěma desítkami univerzit, kterým pomáhá například s budováním laboratoří a zázemí pro studenty nebo poskytnutím konstrukčních celků i celých automobilů pro účely výuky. Jen za rok 2020 předala automobilka na vzdělávací účely 410 učebních pomůcek včetně 65 vozů a 145 motorů nebo převodovek, které pomáhají pedagogům i studentům v odborných předmětech. To spolu se subvencemi výzkumných projektů na vysokých školách představuje investice převyšující 100 milionů korun.

Vysokoškolští studenti mají také možnosti setkávat se se zástupci automobilky během různých příležitostí, jako jsou workshopy, tematické přednášky nebo aktuálně probíhající roadshow Škoda iV DAY. Ta během října navštíví partnerské univerzity po celé republice a přiblíží vysokoškolákům novinky z oblasti elektromobility. Součástí akce jsou přednášky a diskuze s odborníky, kteří zájemce seznámí s širokou paletou elektrických vozidel s označením iV, a to jak elektromobilů, tak plug‑in hybridů. Studenti si mohou vystavené automobily za asistence expertů dopodrobna prohlédnout a k dispozici mají rovněž klíčové součásti elektrických vozidel, jako je trakční akumulátor, elektromotor nebo systém nabíjení.

Škoda AUTO nabízí studentům stáže, trainee i doktorandské programy či pomoc s přípravou závěrečných prací. Novinkou letošního roku je spuštění tzv. Tech Trainee programu, který má za cíl vyhledat talentované absolventy především pro oblasti elektromobility a digitalizace. Během roční přípravy seznámí mladé adepty s nezbytnými základy pro žádané a vysoce specializované profese.

Náborové kampaně společnosti probíhaly i v době pandemie, kdy Škoda AUTO využila netradiční formu prezentace pomocí virtuální konference Škoda CON. Ta částečně nahradila kariérní veletrhy a konference hravou formou na platformě Confer-o-Matic, nabízející online 3D zážitky z pohodlí domova. Odborníci z automobilky přednášeli pro více než pět set účastníků z řad studentů i pedagogů nahrávali na videa.

Nové možnosti pro uplatnění studentů otvírají rovněž ambiciózní plány automobilky na příští dekádu, pro niž společnost v letošním roce přijala strategii NEXT LEVEL ‑ Škoda STRATEGY 2030. Jedním z cílů rozvoje firmy je ve spolupráci s koncernem Volkswagen a místními úřady proměnit Českou republiku v centrum rozvoje elektromobility.