Seriál o DNA modelu CUPRA Tavascan
Praha, 23-10-2023 - Je disruptivní, emocionální a expresivní. Tým designérů značky CUPRA vytvořil s modelem CUPRA Tavascan designový styl, který je určen pro novou generaci automobilových nadšenců. Julio Lozano, vedoucí oddělení vnějšího designu ve společnosti CUPRA, vysvětluje, jak tento tvůrčí proces plný výzev přinesl nové příležitosti k tomu, "abychom ukázali, kdo jsme a kým chceme být ve společnosti CUPRA".
"Lidé jsou ústředním tématem našeho designu, který je díky tomu velmi expresivní a emocionální. Tento nový styl umocňují klíčové prvky, mezi něž patří oči světlometů tvořené třemi charakteristickými trojúhelníky a příď s přitažlivou estetikou a účinnou aerodynamikou, která je příslibem maximálních výkonů," vysvětluje designér. Tyto prvky společně s dalším z pilířů, které definují DNA značky CUPRA, progresivním, skulpturálním designem kapoty ve tvaru písmene V, vylepšeným osvětleným logem CUPRA, "dodávají modelu CUPRA Tavascan vyhraněný styl a dynamiku a zdůrazňují jeho sportovnost a dojem rychlosti".
Emocionální design modelu umocňují zadní svítilny. "Chceme, aby tento vůz vypadal jako živý. Proto jsme umístili logo doprostřed zadních spojitých svítilen zabírajících celou šířku vozu. Je to srdce modelu CUPRA Tavascan. Při zapnutí systémů vozu se světlo šíří od loga až ke krajům. Je to jako krev pumpovaná srdcem, metafora života," popisuje Lozano. Tento koncept osvětlení zvýrazňuje proporce zadní partie vozu a vytváří dojem šířky a robustnosti. "Umístěním prvků, jakými jsou například svislé reflektory na stranách, maximalizujeme vizuální šířku vozu," dodává Lozano.
Tento nový přístup vyzdvihuje silnou identitu značky CUPRA, u níž jde technická konstrukce ruku v ruce s designem, aby vznikl silný charakter a optimalizovaný výkon. "Vložili jsme do toho hodně práce a výsledek je ohromující," říká na závěr vedoucí oddělení vnějšího designu ve společnosti CUPRA.
CUPRA je nekonvenční značka, která kombinuje emoce, elektrifikaci a sportovní výkony, aby z Barcelony inspirovala svět. Značka CUPRA, založená v roce 2018, má vlastní sídlo spolu s oddělením pro výrobu závodních vozů v Martorellu (Barcelona) a síť specializovaných dealerství na celém světě.
Značka CUPRA udržela v roce 2021 vzestupný trend prodeje, jehož celkový objem ztrojnásobila na 80 000 dodaných vozů. K pozoruhodnému výsledku významně přispěl úspěch modelu CUPRA Formentor. CUPRA dokazuje, že elektrifikace a sportovní vlastnosti se vzájemně dokonale doplňují. V roce 2022 značka CUPRA rozšířila modelovou řadu CUPRA Born, první 100% elektromobil značky, o varianty s různými kapacitami akumulátorové baterie a také o ještě výkonnější verzi e-Boost. Představena byla rovněž exkluzivní, limitovaná edice modelu CUPRA Formentor VZ5. CUPRA Tavascan, druhý výhradně elektricky poháněný model značky, bude uveden na trh v roce 2024. To samé platí pro model CUPRA Terramar, elektrifikované sportovní SUV, které připomíná závodní okruh Terramar, kde začala historie značky CUPRA. V roce 2025 bude následovat první městský elektromobil značky, inspirovaný koncepčním vozem CUPRA UrbanRebel.
Značka CUPRA je oficiálním automobilovým partnerem fotbalového klubu FC Barcelona, kterému zajišťuje jeho mobilitu, prémiovým sponzorem globálního seriálu padelových turnajů World Padel Tour a oficiálním sponzorem klubu Finetwork KOI, který se účastní elektronických sportů. Spolupráce se značkami, jakými jsou Primavera Sound nebo De Antonio Yachts, vytváří lifestylový svět značky CUPRA. Kmen CUPRA je tvořen týmem ambasadorů, kteří chtějí být hnací sílou změny. Mezi jeho členy patří mimo jiné pouliční umělec TV Boy, držitelé zlatých olympijských medailí Adam Peaty, Melvin Richardson a Saúl Craviotto, německý fotbalový brankář Marc ter Stegen a fotbalistka Alexia Putellasová, která získala ocenění Ženský zlatý míč a Best FIFA Award.